Miha Štamcar

 |  Mladina 1  |  Družba

Pesem za tolar

Že od šestdesetih let prejšnjega stoletja naša podjetja kupujejo glasbenike, da bi jim zapeli kako lepo pesmico, ki se potem predvaja posebej ali skupaj z glasbeniki

Prvi in najboljši: Ježek

Prvi in najboljši: Ježek

"Kravata ni copata, ne vleče se po tleh, kravata je za okrog vrata, da je vsem ljudem na očeh," je v šestdesetih letih v eni prvih slovenskih radijskih reklam, ki so stavile na pevsko osebnost, prepeval šansonjer in zabavljač Frane Milčinski - Ježek. Lahko ga postavimo na prvo mesto med tistimi, ki so pri nas začeli tako prodajati izdelke. Ježek je omenjeno rimanko pel po naročilu Svilanita iz Kamnika. Kasneje so se snemanj reklam začeli udeleževati tudi pop zvezdniki. Najprej z džingli v radijskih oglasih, kasneje na televiziji s svojo pojavo in s svojimi glasovi v barvah. Vsakovrstni modeli, v glavnem pa popevkarji in nekaj rokerjev; džezistov ali proizvajalcev resne glasbe med njimi tako rekoč ni zaslediti. Tržno zanimivi so bili pač tisti, ki jih je bilo mogoče prodajati, tisti, ki jih je izbrana ciljna publika že sprejela. Kameleoni, prvi slovenski (pa tudi jugoslovanski) teen beatlovski fenomen, so se v reklami pojavili že leta 1967. Ponujali so srajce z nedvoumnim imenom Kameleon, takšne z dolgimi našpičenimi ovratniki, ki jih je izdeloval Toper iz Celja. Šlo je za veliko akcijo, zaslužek pa menda ni bil pretiran in Danilo Kocijančič, bivši kameleon, pravi, da bi v sedanjih časih tako popularen bend zaslužil bistveno več. Koliko slovenski pop zvezdniki iztržijo z nastopi v oglasih, pa ni ravno lahko izvrtati. Še največ naj bi v zadnjem času iztržil "trio in" za svojo Telekomovo zgodbo. Predin, Kreslin, Lovšin so vsak na svojem koncu, eden doma v Mariboru, drugi leži na kavču, v rokah imajo telefon s sliko, eden zaigra in vpraša, ti je všeč tole, drugi pravi, to je pa dobro. Vse skupaj se konča tako, da snemajo v studiu, tretji del pa je, ko igrajo fuzbal s pionirčki. Reklamo oziroma komad Slovenija gre naprej jim je brez vsakega sramu uspelo prodati telefonistom in fuzbalerjem, pa tudi liberalnim demokratom. Ti so s sloganom iz komada Slovenija gre naprej razsuli vse stranke in gladko zmagali na volitvah. Govorilo se je, da so vsi trije skupaj pobrali več kot 50.000 evrov. Ampak zmage se tako ali tako morajo dobro plačevati. Zmagovalni trio pa se med oglaševalci rad oglasi tudi v individualnih disciplinah. Panker Pero Lovšin nas je vabil, naj obiščemo Halo Tivoli, in rimal krekerje Krex na besedo sex. Etničar Vlado Kreslin se je zapisal Petrolu s svojo in Jonasovo različico Plattersov Only You, zdaj pa ga je kupila NLB, za katero je napisal eno bolj rokersko pesmico. Lahko bi rekli, da sodeluje še pri najatraktivnejšem glasbeno-marketinškem projektu zadnjih let, izdelku pop zvezdnikov iz skupine Siddharta in Mobitela - Od višine se zvrti. Tudi tretji iz trojice Zoran Predin je v kategoriji nastopov za različna podjetja zelo dejaven. Prav zdaj poje Šal za zaljubljene v akciji Petrola. Pošti Slovenije je prodal hit Sonček je, naslovni komad prvega albuma skupine Lačni Franz Adijo pamet pa je postal hit filma Zadnja večerja. Zanimivo, da Predin prave ljubezni ni našel za kandidata za mariborskega župana Franca Kanglerja, ki je želel brez dovoljenja uporabiti njegovo pesem Maribor je nor. "Opozoril sem jih, da se to ne sme, potem pa so se izgovarjali, češ da ne gre za plagiat, ker lahko vzameš šest taktov iz melodije. To je mešanje hrušk in jabolk, morda bi to držalo, če bi Kangler na teh šest taktov zapel še drugo besedilo. V radijskem oglasu ne smeš uporabiti niti ene note niti ene črke brez dovoljenja. V tožbo nisem šel, ker se mi zdi, da bi se zadeva zelo zavlekla in bi zastarala."

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: