18. 9. 2003 | Mladina 37 | Kultura
Gospodarica filma
V stodrugem letu je umrla Leni Riefenstahl, bejba, ki je deflorirala 20. stoletje
Leni Riefenstahl je ob koncu leta 1938 odpotovala na krajšo promocijsko turnejo po Ameriki. Misija: najti filmsko firmo, ki bi distribuirala Olimpiado, njeno štiriurno glorifikacijo berlinskih olimpijskih igrah in človeškega telesa. Da bo distributerja dobila, ni dvomila, navsezadnje, bila je slavna, celo razvpita. Za sabo je imela uspešno plesno kariero, uspešno igralsko kariero - in zdaj je bila uspešna režiserka, jasno, predvsem po zaslugi Triumfa volje (1936), monumentalnega, večkrat nagrajenega dokumentarca o shodu nacistične stranke v Nuernbergu - priprave, Hitlerjev prihod, procesije, baklade, trobente, orjaške svastike, histerične množice in govore je skoreografirala v mistični, ekstatični, wagnerjanski spektakel, v katerem sta si usta in srce podajala Fuehrer in Volk, nacionalizem in kult osebnosti, Usoda in njen demagoški demon, heroj. Nacizem je povzdignila v estetski objekt, bolje rečeno - film je bil tako dober in tako lep in tako sugestiven in tako hipnotičen, da je Hitler z njim zlahka dobil vse psihološke, ideološke in propagandne vojne. Le zakaj ne - posnela ga je na njegovo željo. Zakaj? Ker je bil fasciniran nad Modro svetlobo (1932), njenim prvencem, za katerega je scenarij napisal marksist, Bela Balasz. Zato je dobila vse, kar je hotela, tudi 40 kamer. Celo naslov si je izmislil.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?