Gregor Cerar

 |  Mladina 42  |  Kultura

Ubijanje konkurence je vredno obsojanja

Rudi Bric, direktor podjetja Hermes Softlab, slovenskega paradnega konja na evropskem trgu informacijskih tehnologij.

© Marko Jamnik

Dejstvo je, da so vrednosti delnic tehnoloških podjetij iz področja informacijskih tehnologij padle. Obstajajo pa, sicer redka podjetja katerih delnice so se dvignile oziroma katerih vrednosti delnic so padale manj in počasneje od povprečja. IBM je tem pogledu zelo stabilen in vrednost mu je padla bistveno manj kot drugim podjetjem. Kar nekaj podjetij je bilo očitno previsoko ocenjenih kot denimo Cisco, EMC pa tudi Microsoft. IT industrija začenja pridobivati elemente klasične industrije kot so avtomobilska, letalska ali industrija bele tehnike. Zaradi narave kapitalistične proizvodnje, ki sili v racionalizacijo proizvodnje se je število proizvajalcev krčilo, zgodila so se velika združevanja in danes na svetu lahko praktično na prste obeh rok preštejemo proizvajalce avtomobilov. Podobno je z letalsko industrijo kjer sta danes sta na trgu ostala le še Airbus in Boeing. To je tudi teoretični minimum, ki je še dosegljiv v kapitalistični proizvodnji, ki temelji na konkurenci. Tudi v IT industriji imamo trend velikih združevanj. Glede na naravo te industrije pa bo prostor, ki ga bodo lahko zavzemala manjša podjetja vedno obstojal. Za ultimativen uspeh je treba prodreti na svetovni trg in ga na nek način obvladovati. Tu igra glavno vlogo velik denar velikih. Ampak za uspeh podjetja ni nujno potrebno, da postanejo veliki svetovni igralci. Lahko so uspešna na druge načine na primer preko izumov in tehnologij ki jih prodajo, prodaje v celoti strateškim kupcem ali z združevanjem z drugimi manjšimi podjetji. Strateški cilj našega podjetja ni biti kupljen, temveč biti sposoben ob lastni rasti kupovati druga podjetja v regiji in širše.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: