Teroristka

The Terrorist, 1999

Danes so samomorilski atentatorji strah in trepet “novega svetovnega reda”, toda leta 1999, ko je nastal indijski film Teroristka, so bili le nekaj eksotičnega, le fusnota iz oddaljene galaksije. In taka je tudi Malli (Ayesha Dharkar), 19-letna tamilska gverilka s Šrilanke, ki jo voditelji separatistične fronte izberejo za “mučenico” - za atentatorko, ki bo, opasana z eksplozivom, raztreščila nekega visokega politika. Malli je idealna: neizobražena, nerazgledana in neartikulirana, toda indoktrinirana, fanatična, nagonska, patriotska - in nič brutalnega, morilskega ji ni tuje. Vojne ujetnike likvidira brez vprašanj. O prihodnosti nima nobenih iluzij - o preteklosti tudi ne. Teror, kri, klanje in represija, s katerimi država že leta in leta miri nacionalistične impulze njenih bratov, so jo prelevili v bombo, ki misli, upornico in bojevnico, ki v tajnem džungelskem kampu dobi še zadnje napotke, preden z vodičem, tako rekoč še otrokom, krene na samomorilsko misijo, s katero bo “navdihnila generacije”. Teroristka, gverilski film o gverilcih (posnet za 50.000 dolarjev v 15 dneh), ki ga je odkril in medijsko glorificiral John Malkovich (bil je v žiriji kairskega festivala, na katerem je zmagala), je zgodba o tretjesvetnih deželah, ki jih je Zahod koloniziral, izkoristil, posilil in butnil v kaos in začarani krog nasilja ter potem zavrgel, o etničnih manjšinah, ki so ostale prepuščene na milost in nemilost večinskih nacij, o “nastavljenih”, skorumpiranih režimih, ki etnične manjšine držijo v revščini in podrazvitosti, in o samomorilskem terorizmu, ki je edino politično orožje etničnih manjšin. Točno, Teroristka, je videti tako, kot da je nastala po 11. septembru 2001, ne pa pred njim.

(kino Dvor)

ZA +