Carlos Reygadas / Bitka v nebesih
Batalla en el cielo, 2005
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 38, 21. 9. 2006
Carlos Reygadas, mehiški auteur, si film predstavlja kot meditacijo, v kateri je velike “resnice” mogoče priklicati z dolgimi, statičnimi kadri, s tišinami, s krajinskimi panoramami, s katatonično atmosfero, z bibličnimi abstrakcijami in s slikarsko počasim antidogajanjem, ki mu tu in tam navrže kaj šokantnega. V Japonski, enem izmed njegovih prejšnjih filmov, sta se žgala 60-letni hombre, ki misli le na samomor, in 80-letna devica, ki misli le na Boga. A to je bilo kasneje: pred tem v živo raztrgajo ptiča.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 38, 21. 9. 2006
Carlos Reygadas, mehiški auteur, si film predstavlja kot meditacijo, v kateri je velike “resnice” mogoče priklicati z dolgimi, statičnimi kadri, s tišinami, s krajinskimi panoramami, s katatonično atmosfero, z bibličnimi abstrakcijami in s slikarsko počasim antidogajanjem, ki mu tu in tam navrže kaj šokantnega. V Japonski, enem izmed njegovih prejšnjih filmov, sta se žgala 60-letni hombre, ki misli le na samomor, in 80-letna devica, ki misli le na Boga. A to je bilo kasneje: pred tem v živo raztrgajo ptiča.
Reygadas ni le senzacionalist, ki se skriva za Tarkovskim, ampak Tarkovski, ki skuša biti kontroverzen. Bitka v nebesih se začne s felacijo: Ana (Anapola Mushkadiz), bejba pri dvajsetih, ga vleče Marcosu (Marcos Hernandez), hombretu srednjih let. Po licih ji tečejo solze, tako da izgleda kot kip device Marije, ki joče. Zadnji tango v Mexico Cityju? Neke sorte. Oba namreč muči hud občutek krivde: Ana je hči generala, ki se pod pultom prostituira, Marcos, generalov šofer, pa je ugrabil nekega bogataškega otroka, ki je potem umrl, tako da zdaj potrebuje odrešitev. Problem je le v tem, da ne ve, kdo naj ga odreši - država (sodišče, zapor) ali cerkev (spoved). Kar je kakopak lažna dilema: v Mehiki sta cerkev in država poročeni. Hja, država ga vleče cerkvi - tako kot Ana Marcosu. Ritualno, obsedeno, perverzno, groteskno, ceremonialno, s transcendenco v očeh.
ZA