Damjana Kolar

17. 4. 2015  |  Kultura

Afrika v Ljubljani

Nastio Mosquito

Nastio Mosquito

Na različnih prizoriščih bo od 17. do 21. aprila potekal 19. festival sodobnih uprizoritvenih umetnosti Exodos, ki bo na več kot 20 dogodkih predstavil izbrane umetnike današnje Afrike. Obiskovalci bodo lahko skozi performans, ples, glasbo, film in fotografijo spoznavali raznolikost, aktualnost in polemičnost afriških ustvarjalcev.

Letošnji program, ki v središče postavlja afriške umetnike, je nastal pod vodstvom kuratorja Jana Goossensa, soustanovitelja belgijsko-kongovske umetniške platforme KVS-Kongo. Po njegovih besedah "fokus Afrika v osnovi nima namena ustvariti posnetka stanja današnje afriške uprizoritvene umetnosti, bolj kot to, je njegov cilj ustvariti začasen uprizoritveni prostor, z vso kompleksnostjo in raznovrstnostjo današnjih afriških umetnikov, njihovih praks, povezav s celino, vpliva diasporske izkušnje in mnogoterih vezi, ki jih imajo z ostalim svetom."

Otvoritev festivala bo v Španskih borcih, kjer bo na ogled fotografska razstava mednarodno priznanega kongovskega fotografa Sammyja Balojija, ki raziskuje vpliv globalizacije in afriško-kitajskih izmenjav na imaginarij kongovskih rudarjev, performans Nastia Mosquita, ki raziskuje pojme svojskosti, identitete, prepričanja in državljanstva v naelektrenem geopolitičnem okviru ter koncert Nea Muyange.

V naslednjih dneh se bodo na festivalu predstavili: koreograf Faustin Linyekula, ki koplje po lastni preteklosti in preteklosti svoje dežele, da bi se (v Dialogih) z drugimi afriškimi umetniki, kot je Moya Michael, pripravil na prihodnost, ki mora prinesti tudi temeljite spremembe. Kinshasa Electric nam prek plesov mlade prihajajoče generacije kaže, da imajo globalni pop in lokalni kongovski ritmi več skupnega, kot smo si mislili. Boyzie Cekwana nadaljuje dekonstrukcijo in dekolonizacijo evropsko-afriških odnosov. Kapwani Kiwanga nas, opremljena z viri od ZF kulture do protikolonialističnih zgodb, vabi v afro-futuristični univerzum. Mamela Nyamza se provokativno poigrava s pričakovanji, na katere je kot ženska in plesalka naletela med odraščanjem v Cape Townu. Navezujoč se na svoje bogate severnoafriške in evropske plesne izkušnje, Radouan Mriziga raziskuje dinamiko med izvajalcem in gledalcem.