19. 11. 2001 | Mladina 46 | Družba
Nadzorniki ameriških medijev
Naftarji v upravnih odborih medijskih korporacij
To, da nekaj velikih korporacij nadzoruje vse večje ameriške medije, ni plod nikakršne zarote, ampak posledica logičnega, celo neizogibnega razvoja ekonomskega sistema, ki priznava bogastvu moč nad vsemi drugimi merili, in rasti povezanih poslovnih sistemov ne postavlja nikakršnih omejitev. Kot pokažejo ekonomske simulacije, se bo večina nacionalnega (ali globalnega) gospodarskega premoženja združila v nekaj zelo velikih poslovnih sistemov, če velikost sistema olajšuje njegovo nadaljnjo rast. Mediji so potencialne komercialne pridobitve, vredni sami po sebi zaradi prihodka, ki ga ustvarjajo, in še bolj zaradi podpore, ki jo lahko dajejo rasti korporacij - na primer z reklamami. Zato je razumljivo, da se bodo uspešni mediji prej ali slej znašli v okviru maloštevilnih velikih poslovni sistemov. In nerazumno bi bilo pričakovati, da bosta televizijska ali radijska postaja, časopis ali revija objavljala novice in komentarje, ki bi lahko škodili poslovnim interesom njunih lastnikov ali večjih oglaševalcev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?