Gregor Cerar

25. 7. 2001  |  Mladina 29  |  Kultura

Vanja Alič in Ven Jemeršič na delu

Zaklonišče prepeva

Zaklonišče prepeva
© Jaka Elikan

Eden tistih, ki snemajo s filmsko kamero, je v teh krajih najodmevnejši mojster videospotov Ven Jemeršič. Prejšnji teden se je lotil novega projekta skupine Zaklonišče prepeva, za katero bi lahko rekli, da je tako rekoč njen hišni režiser. Njegov spot Žitije Mičija Muriquija je najbolj srbohrvaški slovenski bend dvignil vsaj za razred, kar zadeva priljubljenost. Pri Aliču in kompaniji smo videli že vse od policijske represije do balkanskih vojn in burekdžinic. Po Šiptarjih so, tako kaže, na vrsti ilegalci. Statiste za spot so kar po radiu vabili v ljubljanski živalski vrt. "Gre za drugi videospot z novega albuma - Hasan iz azila. Govori o aktualni problematiki azilantov, ki je bila pereča pred nekaj meseci. Sam sem civilno služil vojaški rok in se pobliže seznanil s položajem teh azilantov. Pesem govori o Hasanu iz Irana, to je resničen lik. Zgodba govori, kako pobegne iz Irana zaradi politični razmer. Nariše si zemljevid, kje bo šel. Prek Sarajeva, Ljubljane, Italije do Brazilije in Copacabane. To je povsem resnična zgodba. Iz Sarajeva je prišel v Slovenijo, tu so ga ujeli in strpali v azilni dom. Imel je to nesrečo, da je bil v tisti majhni skupinici petnajst ljudi, ki so jo dali v zaprti oddelek. Vsi drugi so bili na odprtem oddelku. Dva meseca so bili zaprti in niso smeli ven. Te reveže pa so izbrali povsem slučajno. Odločili so, da jih mora biti nekaj v zaprtem oddelku, vse azilante so postrojili in potem na slepo določili, kdo mora biti zaprt. Večina azilantov je nekaj časa v domu, potem pa izginejo," je o tematiki novega videa povedal šef benda Vanja Alič. "Komad, seveda je notri nekaj domišljije, opisuje neprijetnosti, ki se dogajajo. Spot sicer ne gre čisto v tekst. Hasana v spotu zaprejo v živalski vrt, ker hočemo pokazati, kako se obravnava schengenski zakon in njegove luknje, ko nihče ne ve, kako in kaj. Hasana pripeljejo v živalski vrt med opice in tam postane atrakcija v "šengenskem kavezu". Otroci mu dajejo banane." Alič in njegovi glasbeniki so se odločili za reggae podlago, načrt za novi hit pa jim je skoraj spodletel, saj je živalski vrt menda odklonil sodelovanje. Hoteli so najeti neko staro kletko, toda direkcija jim je bojda dejala, da bi s prikazom kletke naredili sramoto našemu zooju. Tako so se potem odločili za snemanje v še večji ljubljanski sramoti, na Centralnem stadionu za Bežigradom. Stadionu, ki ima še več zarjavelih rešetk kot živalski vrt. Zeleni zvezdniki na čelu z novo zvezdo Tončijem Žlogarjem so končali trening. Po stadionu je posedalo kakšnih dvajset statističnih mladcev, mojster Ven z ekipo, zvezdniki spota in neopredeljeni opazovalci dogajanja. Nad glavnimi vrati stadiona je bil napis ZOO. Častna tribuna, s katere se razni Zidarji in Gavezi ponavadi posvečajo tekmam, je postala začasna garderoba in maskirnica.

Potem se je začelo snemanje. To je za povprečnega opazovalca silno dolgočasje. Predvsem ni bilo jasno, kaj se dogaja. Ampak Alič pozna odgovor: "Ven bo že naredil tako, da bo nazadnje dobro zgledalo. Od začetka itak nikomur ni nič jasno." Menda je pri videu vedno tako, najprej nihče nič ne razume, nazadnje pa si prvi na lestvici. Šefi stativa in drugih rekvizitov postavijo nekakšen pano, režiser meri svetlobo, nato gleda v kamero, Alič kot nekakšen Lončarič z neko mladenko in kakšnih dvanajst let staro punčko glumi srečno familijo in se sprehaja proti stadionu. Pogovor med režiserjem in zvezdo benda poteka takole: Alič: "Pol grem pa jest z obiteljo tja." Jemeršič: "Dej krenete mal bol desno." Akcija, čez nekaj sekund stop. Podobno sceno še nekajkrat ponovijo in konec.

Glavno vlogo Iranca Hasana igra Bleka, basist zagrebške verzije Zabranjenega pušenja, ki je z izvirno zasedbo sodeloval tudi kot studijski basist. Tip bi, kar se videza tiče, lahko mirno odigral stransko vlogo v kakem Kusturičevem filmu. Trenirka, natikači, polizani lasje, verige. Fant je za rešetkami, medtem pa zdolgočaseni statisti postanejo demonstranti, vendar ne protiglobalizacijski, temveč demonstranti za Hasanovo izpustitev. Zraven se derejo in mahajo s transparenti "Hasan must be free". Potem pridejo pazniki in jih nabunkajo. OK. Stop. Popoldne se bo nadaljevalo. Napoved je bolj atraktivna. Copacabana in lepotice.

Bejbe so menda zelo pomembne za videospot. Tudi glavne zvezde Rock Otočca, člani skupine Fun Lovin Criminals, najbrž ne bi nastopili v začetnih ponedeljkovih minutah pred povsem izmozgano publiko, če se ne bi v zadnjem videu furali z jahto in jih ne bi božale ultrahude bejbe. Prej so jih poslušali le fani njihove glasbe, tako pa so jim prisluhnili tudi ljubitelji vizualnih radosti, in teh je veliko. Že v prejšnjem Aličevem videospotu sta glavnega akterja božali dve pomanjkljivo oblečeni bejbi, Hasan pa naj bi jih bil deležen kar pol ducata. Sicer pa je z bejbami pri videih kočljivo. Šef benda, ki je odgovoren tudi za casting, pravi, da tipov ni težko najti, ker vsi jemljejo stvar za zajebancijo, bejbe pa je treba plačati, ker imajo v videih bolj ali manj vlogo seksualnih objektov. Tokrat jih je skupaj zbobnala Barby, ki smo jo v bikiniju občudovali že v videu Muriči gre v Hollywood.

Snemalna lokacija je bila skoraj tako eksotična kot Copacabana. Tovarniško kopališče Belinke ob sončnem zahodu. Ko sva z Makom prišla na kraj dogodka, so iz bazena ravno podili še zadnje okoliške mladce, ki so se do tedaj kopali tam, potem pa so skupaj z nekaj vrstniki prevzeli vlogo zijal. Hasan, v obleki je bolj kot na Iranca spominjal na pakistanskega predsednika Mušarata, je že ležal v ležalniku, medtem pa so se sodelujoče mačice preoblačile v kostume - bikinije - in se izdatno mazale z olji in pomadami. Neveščemu snemalskih spretnosti mi ni bilo jasno, zakaj se one svetijo, druge nastopajoče pa mažejo s pudrom, a Mak je razkril skrivnost pravih videodeklet. Svetiti se morajo kot dobro pečeni odojki. Dve mačici sta s sabo pripeljali celo spremljevalca, da sta potem ljubosumno s sokoljim pogledom opazovala vsak njun korak. Dekletci pa sta se jima vsake pol minute kislo nasmehnili, češ, saj sva čisto pridni. Seveda sta, ampak nastop pred kamero pa ob vsaki takšni cenzuri zelo trpi. Šefici Barby se je edini videlo, da ji ne manjka izkušenj, edina si je oblekla tangice, kot se spodobi. Ob vsaki kombinaciji s štiklami so se ji močno zarile med ritnici in so skorajda izginile. Druge so postopale v navadnih bikinijih in tudi precej zadržano božale Hasana in mu stregle. Končni izdelek, po prepričanju vseh prisotnih, pa bo vseeno naravnost čudovit. Ven je pač naredil že precej dobrih spotov.

"Rad delam improvizacijo, te pa je pri Zaklonišču zmeraj veliko. Veliko snemalnih lokacij in ljudi. Nekdo se napije, bruha, ga ni. Ali pa izgubimo lokacijo, zmanjka elektrike ...Vedno si moramo izmisliti še kaj drugega. Pri prejšnjem videu je bil pravi žur, ki je prišel naravnost do klimaksa. Vsi so popadali od alkohola in praktično nismo mogli več snemati," pravi Ven.

Pestro je bilo tudi tokrat. Ob koncu snemanja ene od scen v Belinkinem bazenu je za dogajanje poskrbela ena od mačic, sicer, kot je ugotovil Mak, udeleženka izbora za miss Ferrari. Črnolaska, ki ji glede na trikotno obliko hrbta poleg profi poziranja ni tuje niti prekladanje različnih uteži, je ob plesanju Lambade s pretežno okajenim Aličem malce zakuhala, si odpela zgornji del kopalk in na glas zahtevala masiranje oprsja. Kar je hotela, je dobila.

Vanja Alič

Vanja Alič
© Marko Jamnik

Osebi iz scenarija

Osebi iz scenarija
© Marko Jamnik

Na robu

Na robu
© Jaka Elikan

Počitek

Počitek
© Marko Jamnik