Miha Štamcar

1. 2. 2004  |  Mladina 4  |  Kultura

Operacija Patetico

Kako lahko nekajkrat prepečen CD povzroči nered na slovenskem glasbenem trgu

© Nada Žgank/Memento

Januar je in na slovenski glasbeni sceni se ne dogaja tako rekoč nič. Božične izdaje plošč so že pozabljene, Siddharta šteje ostanke lanskih zmag, Slon in Sadež sta se vrnila v svojo TV-stvarnost, v Videospotnicah predvajajo komade bendov, ki jih je nemogoče poslušati, pravih koncertov ni. Zaspana scena. Pravzaprav je kar fino, da so se v Ljubljani pojavili CD-ji s posnetki mariborskega nastopa skupine z imenom Cabaret Patetico. Tako vsaj je bila predstavljena. Kasneje se je izkazalo, da se imenuje samo Patetico in da njeni člani patetičnost štejejo med kvalitetnejše življenjske doživljaje. Ni povsem jasno, kdo je začel posnetek koncerta v mariborskem jazzovskem klubu Satchmo deliti v javnosti; najprej gotovo člani benda sami, v božičnem času pa naj bi si bila CD uzurpirala neka ljubljanska dizjanerska firma, ki naj bi ga bila v velikem številu razmnožila in razdelila med svoje poslovne partnerje.

Toda kako je glasbeno neukim dizajnerjem uspelo predvideti, da ima Patetico tako pretresljivo vokalistko, da bo nanjo padla vsa scena? Slovenska Billie Holiday in izjemno rahločutna (patetična) besedila Roka Vilčnika - mimogrede, letos v slovenskih teatrih igrajo kar tri njegove drame - je kombinacija ob natančnih predelavah različnih šlagerjev. Menda so jih dizajnerji odkrili na Mobitelovi zabavi v Logarski dolini, kjer so mariborski jazzerji skrbeli za glasbeno podlago. Tudi to bi bilo možno, saj pri Pateticu igrajo praktično isti muzikanti, ki so spremljali Manco Urbanc, prejšnje pevsko odkritje te telekomunikacijske družbe. No ja, nazadnje ni nujno, da je za bend dobro, če ima prej sponzorja kot uradno ploščo. Je pa vseeno zanimivo, da je na podlagi prepečenih CD-jev s posnetki nekega malega nastopa nastala fama, ki je na vrh nekakšne slovenske scene katapultirala bend, ki bi v normalnih razmerah za preboj potreboval veliko več, kot je doslej vložil. Saj veste, v sodobni glasbi glasbeno znanje in dober vokal in dobra besedila pomenijo le odstotek uspeha, vse drugo je odvisno od sreče in glasbenih urednikov.