Revija Zakladnica zdravja

Zakladnica zdravja
2020/03-04

Cena: 3,90 EUR

Dodaj v košarico

ZAKLADNICA ZDRAVJA

 

Ko je zdravje na dosegu roke



»Nihče vas ne ozdravi tako kot mi.« S tem geslom se je revija Salute naturale pred 15 leti predstavila italijanskim bralcem. Takrat so bili njeni izdajatelji prepričani, da je edinstvena. 

Naravne metode znižanja krvnega tlaka

 

Visok krvni tlak je vedno večji problem sodobnega človeka. Po nekaterih podatkih ga ima kar polovica odraslih Slovencev, vendar pa se polovica prizadetih tega sploh ne zaveda. Razlog za to je preprost: visok tlak je povezan z značilnostmi in slogom življenja, ki je med ljudmi že zelo razširjen: previsoka telesna teža, nepravilna prehrana, sedeč način življenja, pretiravanje s hrano, stres … Visok tlak je dejansko le do določene mere posledica genske dediščine, starosti ali spola (ženske prizadene v veliko manjši meri kot moške, a vendar samo do menopavze). Ohranjanje tlaka v okviru primernih ravni je predvsem odvisno od navad: ali se pravilno prehranjujete, ste telesno dovolj aktivni, jeste manj slano hrano, se izogibate prevelikim naporom, uporabljate tehnike sproščanja. Poleg tega ima veliko zelenih zdravil sposobnost zniževanja krvnega tlaka: preprečujejo dejavnike, ki ga zvišujejo, in zdravijo simptome hipertenzije. Na visok tlak vpliva tudi miselna naravnanost: pri togih, k nadzoru nagnjenih ljudeh se arterije skrčijo in ovirajo prekrvitev. Ko je krvni tlak le malo previsok, zdravniki že svetujejo uporabo zdravil za njegovo znižanje. Vendar se da tudi brez njih – če boste sledili navodilom v tej številki Zakladnice zdravja, si boste previsok krvni tlak vrnili na normalno raven. Ne glede na to pa je samo zdravnik tisti, ki lahko odloči, kdaj se je treba zateči k zdravilom in v kakšnih odmerkih.

utrujenost, odvečni kilogrami ... Vendar so znanstvene raziskave
pokazale, da zdravje ni toliko odvisno od let, kromosomov ali
okolja kot od osebnih izbir in življenjskega sloga. Naše telo težko
prenaša presežke hrane, telesno nedejavnost in stres, ki so značilni
za danajšnji čas. Zdravi, dejavni in energični smo lahko do visoke
starosti, če se le držimo preprostih pravil, ki temeljijo na naših
naravnih potrebah. Najpomembnejši dejavnik je prehrana. Jesti morate manj in
bolje. Veliko raziskav je pokazalo, da zmanjšanje kalorij zanesljivo zagotavlja dolgo
in zdravo življenje, vendar pa je bistvenega pomena, da izberete pravilna živila:
zmanjšate vnos živalskih beljakovin, sladkorjev in obdelane hrane, uživate pa več
sadja in zelenjave. Zelo učinkovito naravno »zdravilo«, ki je dosegljivo vsem, je
telesna dejavnost, ki je bistvenega pomena za preprečevanje presežka kilogramov
in spodbuja dobro delovanje naših organov. Redno
gibanje brez pretiranega napora je čudežno
zdravilo za telo in možgane. Dobro
psihološko počutje boste ohranili, če se boste
izogibali ponavljajočim se mislim,
nesmiselnim pričakovanjem in
neutemeljenim tesnobam, ki povzročajo
utrujajoč stres. Ob vsem tem pa narava
ponuja močne zaveznike za preprečevanje
motenj in aktiviranje sposobnosti
samozdravljenja.