, 12:10  |  Družba

Komentar: Miha Brodarič, nekdanji programski vodja Kluba K4

K4, 26. januar 2013

K4, 26. januar 2013
© MinusPlusForward

V K4 sem pustil pet let lajfa, pet norih let v svojih dvajsetih, od 2004 do 2009. Prišel sem v takratno ekipo kot PR in programski sodelavec. To je bilo tri leta po radikalni menjavi programskih načel, saj so se kitare umaknile elektronskemu vijačenju. Baje je Ičo Vidmar takrat pokazal ekipi, ki je izvedla ta radikalni ukrep, fakiča in rekel, da je opravil s K4.

 Kmalu po prihodu sem od Gregorja Žavcerja prevzel program in formirali smo super ekipo, ki se je takoj lotila takšnih in drugačnih nadgradenj. Spomnim se, da me je poklical Umek in rekel, da bi se rad vrnil v K4 s projektom Astrodisco, novih DJ-ekip je kar mrgolelo in postavil se je res kakovosten program, ki se je vsa naslednja leta nadgrajeval. Velik poudarek smo dali vizualni podobi – predstavitve kluba v javnosti in samega kluba, saj smo v tem času sami (seveda zaradi pomanjkanja sredstev) prenovil 4ko, in tak je klub še danes. Kasneje, ko se je programski, tehnični in vizualni vložek začel vračati, smo ustanovili založbo K4 Format in izdali dve kompilaciji novih, neuveljavljenih artistov. Startali smo multižanrski "live" festival, imenovan Utrip, in dali skozi nebroj DJ-jev, koncertov, razstav, delavnic, modnih revij ter gradili sceno, ki je rastla in dosegla vrhunec leta 2008. Celotna ekipa je ves čas živela in dihala K4, se borila za neodvisnost in razvoj.

Seveda smo imeli vedno konflikte, med seboj, v vodstvu K6/4, in z ekipami in vsemi sodelujočimi. Ampak vedno smo ta nesoglasja zgladili v prid kluba in obiskovalcev ... do nekega trenutka, ko smo pač videli, da razvoj v takem obsegu, kot smo mislili, da je za klub potreben – ne bo več mogoč. To je bilo leta 2009, ko sva z Nino Vrhovec (sovodja in vodja vizualne podobe) ponudila odstop. Uroš Veber (programski sodelavec in glavni producent) se je boril še eno leto, in ko je kljub pozitivnemu poslovanju napočil trenutek, da tako ni šlo več naprej, sva poskušala pomagati pri boju za neodvisnost od K6/4 in ŠOU brez kakršnihkoli osebnih interesov v prihodnosti. Žal leta 2010 to ni uspelo zaradi nehomogenosti programskih ekip in najbrž da tudi kančka naivnosti.

Kakor sam vidim situacijo, se je klub naslednji dve sezoni (2010/11 in 2011/12) iskal. Doživel več padcev kot vzponov in imel resno pomanjkanje vizije. Pokopani so bili projekti, kot so K4 Format, Utrip, Freestyle kontesti, razne razstave, VJ-kontesti itd. In kakor vidim sedaj, se to ni dogajalo samo zaradi pomanjkanja vizije, ampak vse večjih pritiskov ŠOU in izsiljevanja z višjimi stroški, najemninami in tenzijami po večji komercializaciji.

Vseeno menim, da je letošnja nova programska ekipa obetala. Morda prva sezona še ni bila zastavljena tako večplastno, kot bi si želeli, bi pa po vsej verjetnosti bile naslednje ... 

In potem se je pred kratkim zgodila rošada ŠOU pod pretvezo enormnega dolga kluba. Odpuščeni so bili celotna vodstvena, programska in PR-ekipa, del natakarjev in tehnična ekipa.

 Kar se je zgodilo, je:

– netransparentno je na čelo prišla ekipa brez kakršnihkoli referenc z urbanega, kulturno-umetniškega področja,

– na čelo je prišel direktor, ki je bil na prvem razpisu odslovljen,

– programski vodja ni bil izbran z razpisom,

– jasno je, da so člani nove ekipe interesno povezani z raznimi podjetji, ki bi v prihodnje lahko izčrpavala klub. 

Vse kaže, da so nam ugrabili kultni prostor. Ni mi vseeno, kakšen bo razvoj K4 v prihodnje in kaj bo mladina v prihodnje dobila od K4. Če tudi tebi ni vseeno, podpiši peticijo za ohranitev Kluba K4 kot prostora progresivne in neodvisne kulturne ter glasbene produkcije.

www.danesjenovdan.si/k4

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.