MLADINA Trgovina
  • Uredništvo

    24. 4. 2017  |  Kultura

    Povej mi, kaj bereš, in povem ti, kdo si

    So bralne navade političnih odločevalcev in odločevalk del njihove medijske prezence? Ali je branje pomembna vrednota, ki jo izkazujejo tudi javne osebnosti in na podlagi katere lahko ocenjujemo njihovo javno vlogo? Ali odločevalci sredi intenzivnosti vsakdanjega življenja najdejo čas za branje in po katerih knjigah najraje posegajo? Več

  • Damjana Kolar

    24. 4. 2017  |  Kultura

    Belgijska mojstra socialnega realizma tokrat ustvarila svojo različico detektivke

    Na rednem sporedu ljubljanskega Kinodvora bo od 25. aprila dalje na ogled film Neznanka, ki sta ga režirala brata Jean-Pierre in Luc Dardenne. V svojih filmih, v katerih beležita vsakodnevno življenje pripadnikov delavskega razreda na robu družbe, se pogosto osredotočata na odnos med otroki in starši. S svojim naturalističnim pristopom, družbeno angažiranostjo in humanistično naravnanostjo sodita med najpomembnejše predstavnike t. i. novega realizma, kamor poleg njiju uvrščajo tudi Agnès Varda, Bertranda Tavernierja, Claire Denis, Pascale Ferran, Arnauda Desplechina, Bruna Dumonta in druge. Tokrat s svojo različico detektivske prikažeta zgodbo o nekoliko naivni, a zelo spodobni mladi ženski, ki skuša popraviti strašansko napako ter razkriti resnico. Več

  • Bernard Nežmah

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Jerneja Jezernik: Nisem le napol človek: Alma Karlin in njeni moški

    Vse biografije in vsebine del Alme Karlin ugotavljajo odsotnost zanimanja za moške, kaj šele strasti do njih. Avtorica študije o njej ji sledi po arhivskih dokumentih, pismih in objavljenih knjigah ter predstavlja moške, ki so ji bili blizu. Jasno, na začetku ljubeči ostareli major v podobi očeta, potem ljubimec iz Laškega, s katerim si je dopisovala pet let, dokler se ni izkazalo, da ji pisma pošilja kar domača služkinja. V času Londona pred prvo veliko vojno je na tem, da napravi samomor (z lilijami in jasminom), a jo ustavi vprašanje kitajskega prijatelja: ali bi se poročila z njim? Zaroko z bogatim Kitajcem kasneje prekliče podobno kot s perujskim pesnikom Atahualpo. Oba imata seveda zanjo potrebni espri, a misel, da bi bila objekt naslade, ter še huje, da bi sedela doma in skrbela za dom, namesto da bi potovala po svetu, študirala in pisala, je zanjo nesprejemljiva: »Stoletja dolgo bi se lahko z njim sprehajala, a …« Več

  • Matej Bogataj

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Evie Wyld: Vseh ptic petje

    Že začne se precej grozljivo; z ovčjim kadavrom z napihnjenim trebuhom in mularijo, ki kaže sredinec in rit, in s tesnobnim nebom, na katerem krakajo vrane in je vreme za bruhat, ves čas. Punca, ki sicer striže ovce, je temu primerno prestrašena. Kot v trilerju, a ne vemo, ali smo v žanru ali kje zraven. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Ježek in vran na sirovi dirki

    »Kadar tekmuješ, pozabiš na vse ostalo,« slišimo v tejle norveški animaciji, v kateri se stara prijatelja spustita v »veliko« tekmo, zato sporoča: tekmovalnost – neoliberalna obsesija – ni sok življenja. »Zakaj se mi vedno zmeša, ko omenijo tekmovanje?« (Kinodvor/Kinobalon) Več

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Mirni zaliv

    Če bi Royu Anderssonu, režiserju filma Golob je sedel na veji in razmišljal o življenju, rekli, naj opiše svoj najljubši film Wesa Andersona, recimo Grand Budapest Hotel, bi dobili Mirni zaliv, kostumsko grotesko o razgledniški francoski obali (Calais), turistih, ki skrivnostno izginjajo, dveh nerodnih, obešenjaških detektivih (Stan & Olio), ki izginotja preiskujeta (»Kako to, da izginjajo le turisti, ne pa tudi domačini?«), degenerirani aristokratski rodbini (Fabrice Luchini, Valéria Bruni-Tedeschi, Juliet Binoche), ki tam dekadentno letuje, in vljudni, ustrežljivi kanibalski lumpenproletarski družini, ki se prehranjuje s turisti (»Bi kdo še nogo,« sprašuje mama), toda nikar ne spreglejte fanta, ki se dela, da je dekle, s čimer namigne, da je brutalna ekonomska neenakost tako umetna kot spolna razlika, in župnika, ki med procesijo blagoslovi ribolov, s čimer namigne, da je kanibalizem tako krščanski kot »rešnje telo«, evharistija, obhajilo in transsubstanciacija. (art kina; se vrne tudi v Kinodvor) Več

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Maščevanje

    Arnold Schwarzenegger je že izgubljal družino: v Šestem dnevu mu jo je speljal klon, v Civilni žrtvi pa so mu jo razstrelili teroristi, tako da mu ni preostalo drugega, kot da se je maščeval. V Maščevanju, moralki o spiralnosti nasilja, spet izgubi družino: letalska kontrola (Scoot McNairy) zamoči, zato letalo, v katerem sta njegovi žena in hči (»Noseča je!«), trči v drugo letalo. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Potovanje časa: pot življenja

    Terrence Malick je leta 1973 posnel Surovo balado, film o serijskem morilcu, ki misli, da je James Dean (če James Dean ne bi postal igralec, bi postal psycho), pet let kasneje pa Božanske dneve, film o dveh migrantih, ki bi lahko postala Bonnie in Clyde (če se ne bi izgubila v igranju »brata in sestre«). Oba filma sta postala kultna, kultna figura pa je postal tudi Malick, a je takoj zatem izginil. Brez sledu. In brez filma. Naslednji film, Tanko rdečo črto, vojno epopejo (bitka za Guadalcanal skozi oči Narave), je posnel šele čez 20 let. Ja, manjkal je in vmes veliko zamudil, zato je zdaj vidno pospešil. Zadnja leta namreč filme snema po tekočem traku – Drevo življenja, Čudežu naproti, Knight of Cups, Potovanje časa. Kot da bi skušal nadoknaditi zamujeno in izgubljeno. In kot da bi skušal na hitro posneti vse tiste filme, ki jih prej ni. Več

  • Goran Kompoš

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Actress: AZD

    Britanski producent plesne elektronske glasbe je z zadnjo ploščo pred tremi leti sprožil ugibanja, ali se je z izrazom, ki ga goji pod osrednjim psevdonimom Actress, nemara iztrošil. Novi album te dvome razblini. Navdih zanj je našel v delu odpadniškega umetnika Jamesa Hamptona, hiphop filozofa Rammellzeeja, v filmu Iztrebljevalec (Blade Runner) in teorijah Carla Junga, rezultat pa je glasba, ki zapuščino detroitskih techno pionirjev postavi v sodobni čas. V podobi, za katero je že po prvih sekundah jasno, da gre za novo (klubsko) pustolovščino za občinstvo, željno ekscentričnih domislic. Ja, AZD je najlepša potrditev tega, da techno, čeprav ukrojen po starošolskih zapovedih, lahko še vedno brez težav tekmuje z novimi sodobnimi plesnimi pojavi. Več

  • Veljko Njegovan

    21. 4. 2017  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Jarvis Cocker and Chilly Gonzales: Room 29

    Čeprav se je Jarvis Cocker v zadnjem času nekoliko umaknil iz glasbe in se posvetil delu radijskega voditelja, se še zmeraj oglasi s kakšnim albumom. Takrat po navadi ne gre za nadaljevanje zgodbe z njegovo nekdanjo skupino Pulp, eno najvidnejših z britanske brit pop scene. Tokratno ploščo je ustvaril skupaj s kanadskim pianistom Chillyjem Gonzalesom. Room 29 je apartma v hollywoodskem hotelu Chateau Marmont, ki je Cockerja navdihnil, da razišče njegovo zgodovino, in nastalo je šestnajst skladb – od recitacij s klavirsko in godalno spremljavo do kabarejskih zgodb o zgodovini nekega javnega prostora, njegovih znanih gostih in njihovih usodah. Nekoliko drugačna, a pozornosti vredna stvaritev zanimivega tandema. Več