Tea Wutte

 |  Svet

Pobriti učitelj nacionalni junak

Da bi preprečil mladostniško nasilje, usmerjeno zoper učenca z nenavadno boleznijo, si je iranski učitelj obril glavo in s tem postal nacionalni heroj

Solidarnega učitelja so obiskali številni novinarji, iranski minister za izobraževanje Asghar Fani pa je učitelja in učenca povabil v Teheran, da bi se jima osebno zahvalil in jima izrekel svojo podporo.

Solidarnega učitelja so obiskali številni novinarji, iranski minister za izobraževanje Asghar Fani pa je učitelja in učenca povabil v Teheran, da bi se jima osebno zahvalil in jima izrekel svojo podporo.
© guardian.co.uk

Britanski Guaradian je objavil nenavadno zgodbo o »obritem heroju«, iranskem učitelju Aliju Mohammadianu. Omenjeni učitelj je namreč opazil, da so se sošolci pričeli posmehovati in zasramovati enega od svojih sošolcev, osemletnega Mahana, ki je zaradi skrivnostne bolezni v kratkem času ostal popolnoma brez las. Zdravniki so poskusili vzroke nenavadne bolezni ugotoviti tudi s pomočjo zdravnikov v tujini in so zato vzorce poslali v Nemčijo, vendar prave diagnoze še vedno nimajo. Kakorkoli že, omenjeni učitelj se je odločil, da učencev, ki so maltretirali svojega sošolca ne bo kaznoval, pač pa je namesto tega naredil nekaj povsem drugega – postrigel se je na balin in s tem pokazal svojo solidarnost z bolnim učencem.

Kmalu zatem so se za isti korak odločili tudi ostali sošolci. Učitelj jim je dejal, da naj počakajo, da bo minila zima, toda niso ga ubogali in se obrili. Istočasno so se nehali tudi vsi pritiski na učenca. Zaradi tega dogodka je Mohammadian, učitelj s 23-letnimi izkušnjami, ki poučuje v osnovni šoli Šejka Šaltota v Marivanu, večinoma s Kurdi naseljenemu mestu v zahodnem Iranu, postal pravi nacionalni heroj. Zaradi njegovega ravnanja ga je pohvalil predsednik Irana Hassan Rouhani, vlada pa je dijaku ponudila finančno pomoč pri zdravljenju njegove skrivnostne bolezni. O primeru so poročali tudi številni mediji. Gre seveda za enega od posebnih primerov, ki na nazoren način dokazujejo, kako lahko pedagoški vodja, ki svojo vlogo vidi kot služenje drugim, uspešno in brez avtoritarnih ukrepov uredi razmere v določeni družbeni skupini.

Razlogi, ki so ga vodili k takemu dejanju, pa so bili preprosti. »Potem ko je izgubil lase, je Mahan postal zelo osamljen, nasmeh je izginil iz njegovega obraza in bil sem zaskrbljen, da ne bo več uspel slediti pouku. Zato sem menil, da ga bom s tem, ko si bom še sam ostrigel lase, znova pripravil k učenju. Zelo sem vesel, da se je to dotaknilo src številnih ljudi in odzivi ljudi so bili izjemno pozitivni. Vsi v šoli si sedaj želijo obriti glave,« je učitelj dejal za Guardian. V začetku meseca je Mohammadian na Facebooku objavil tudi sliko sebe in Mahana s pripisom, da sta »najini glavi zelo občutljivi za lase«.

Solidarnega učitelja so nato obiskali številni novinarji, iranski minister za izobraževanje Asghar Fani pa je učitelja in učenca povabil v Teheran, da bi se jima osebno zahvalil in jima izrekel svojo podporo. Guverner kurdistanske pokrajine Abdolmohammad Zahedi je učitelju prenesel tudi osebno sporočilo predsednika Irana. Zdravniki v bolnišnici Razi v Teheranu so sporočili, da ima deček težave z imunskim sistemom, vendar še vedno niso odkrili natančnega vzroka njegove bolezni. Sedaj čakajo na rezultate tujih analiz.

Medtem pa se Mahan v šoli dobro počuti, na njegov obraz pa se je znova, kot je povedal njegov učitelj, »vrnil nasmeh«. Ob tem pa je učitelj srečanja z novinarji izkoristil tudi na to, da opozori še na širše vidike težav mladoletnih otrok v regiji. »V Siriji, Iraku ali Sudanu ubijajo otroke vsak dan, v Pakistanu ali Indiji pa je zelo razširjeno delo otrok. Zelo sem zaskrbljen zaradi groznega trpljenja, s katerim so ti otroci soočeni vsakodnevno,« je opozoril pobriti učitelj Ali Mohammadian.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.