|  Svet

Zakaj je Facebook kupil WhatsApp za 19 milijard dolarjev

Whatsapp je mobilna aplikacija, ki omogoča tekstovno in slikovno komunikacijo prek mobilnega internetnega omrežja. Se pravi, da omogoča pošiljanje SMS in MMS sporočil tako, da se nam šteje le poraba zakupljenega mobilnega interneta. Takšnih aplikacij je na telefonih mnogo, saj Viber, Skype, Snapchat, WeChat, Line in plejada kitajskih programov omogoča enako funkcionalnost z rahlimi variacijami. 

Whatsapp je mobilna aplikacija, ki omogoča tekstovno in slikovno komunikacijo prek mobilnega internetnega omrežja. Se pravi, da omogoča pošiljanje SMS in MMS sporočil tako, da se nam šteje le poraba zakupljenega mobilnega interneta. Takšnih aplikacij je na telefonih mnogo, saj Viber, Skype, Snapchat, WeChat, Line in plejada kitajskih programov omogoča enako funkcionalnost z rahlimi variacijami.

Whatsapp tako v svetu tovrstnih aplikacij ni nič posebnega. Facebook je zanj plačal 19 milijard dolarjev. Zakaj?

Razlogov je seveda več, a glavnega najdemo v spremembi vizije Facebooka, ki skuša obdržati primat nad družabnimi stiki na spletu.  To jim je s spletno stranjo sicer že uspelo, a je ta uspeh zaenkrat omejen na namizne računalnike. Na mobilne naprave jim enakih uporabniških navad ni uspelo prenesti. Tako so se nekaj časa trudili z izboljšavo lastnih aplikacij in ves trud vlagali v blagovno znamko Facebook. Nato pa se je zgodil nakup aplikacije Instagram, ki je po zunanjem izgledu niso poenotili z matičnim podjetjem. Nova strategija zapoveduje nakup najbolj popularnih družabnih aplikacij, ki bodo delovale samostojno, a bodo vseeno v lasti Facebooka. Prav v to strategijo je padel Whatsapp, ki s 450 milijoni uporabnikov predstavlja velik del mobilnega družabnega prometa. Facebook tako ni kupoval poslovnega modela podjetja, ki je praktično neobstoječ. Prav tako ni kupoval potencialnega kratkoročnega zaslužka, ki bi ga s temi uporabniki lahko imel. 19 milijard dolarjev je Facebook plačal za pozornost, ki jo Whatsappovi uporabniki namenjajo tej aplikaciji.

Facebookova vizija je postati tisto podjetje, ki bo obvladovalo stike med ljudmi na spletu in to naj bi dosegli z več aplikacijami, ki ne bodo nosile njihovega imena. Tako kot si Disney lasti velik kos ameriške zabavne industrije, a je logotip videti le na delu njihove produkcije. (at)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.