Tamara Kajtazović, STA

 |  Svet

O vzrokih strmoglavljenja letala Germanwingsa še nič znanega

V Alpah na jugovzhodu Francije je strmoglavil airbus A320 nemškega nizkocenovnega letalskega prevoznika Germanwings. Umrlo naj bi vseh 150 ljudi na krovu. O vzrokih nesreče zaenkrat še ni nič znanega. To je najhujša letalska nesreča na območju Francije od leta 2000, ko je v strmoglavljenju letala concorde družbe Air France umrlo 113 ljudi. Gre sicer za prvo letalsko nesrečo kakega evropskega nizkocenovnega letalskega prevoznika.

Po dosedanjih podatkih je letalo, ki je letelo iz Barcelone v Düsseldorf, ob 10.45 doseglo svojo običajno višino letenja, ki pa jo je po minuti spet zapustilo. Nato je začelo padati, kar je trajalo osem minut. Stik z letalom so francoski kontrolorji izgubili ob 10.53 na višini približno 1800 metrov nadmorske višine.

Po prvih podatkih je bilo na letalu 67 nemških državljanov in 45 španskih državljanov. Med mrtvimi naj bi bili tudi Turki in najmanj en Belgijec. Med potniki je bila tudi skupina 16 nemških šolarjev z dvema učiteljicama iz šole v mestu Haltern v zvezni deželi Severno Porenje-Vestfalija. Približno 15 let stari šolarji so bili v Španiji na enotedenski izmenjavi.

Preiskavo dogodka so prevzeli preiskovalci francoske agencije za preiskave letalskih nesreč (BEA). Prvo črno skrinjico so že našli. Francoske oblasti naj bi v najkrajšem možnem času sprožile operacijo iskanja trupel, ki pa bo glede na težavnost dostopa do območja po vsej verjetnosti dolgotrajna. Katastrofa se je namreč zgodila na goratem območju s strmimi pobočji, ki ni dosegljivo z avtomobili in dosega višino do 2000 metrov nadmorske višine. Razbitine letala ležijo na površini več kvadratnih kilometrov.

Germanwings je sicer Lufthansina hčerinska družba in je v njeni stoodstotni lasti. Iz Germanwingsa so že sporočili, da do danes v tovrstni nesreči ni bilo udeleženo še nobeno njihovo letalo. Gre tudi sicer za prvo letalsko nesrečo kakega evropskega nizkocenovnega letalskega prevoznika. Glavni pilot ponesrečenega je imel najmanj deset let izkušenj in za sabo že najmanj 6000 ur letenja. Letalo je bilo poleti leta 2013 deležno temeljitega pregleda. Predstavniki družbe so tudi zatrdili, da je bilo letalo opremljeno z najsodobnejšo računalniško tehnologijo.

Vzdrževanje letal nizkocenovnih prevoznikov se po besedah izvršnega direktorja družbe za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika Maksa Peleta ne razlikuje od običajnih klasičnih prevoznikov, prav tako starost letala ne vpliva na varnost. Pele je dejal, da je Airbusov model A320 eno najbolj zanesljivih in najvarnejših letal.

Za najhujšo letalsko nesrečo v zgodovini Francije sicer velja nesreča letala slovenskega prevoznika Inex-Adria, ko je 1. decembra 1981 v korziško goro San Pietro. Umrlo je vseh 180 ljudi na krovu. To je bila najhujša letalska nesreča tudi v slovenski zgodovini.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.