Damjana Kolar

 |  Kultura

Plesno-gledališki projekt o Almi Karlin

© Stephen Sherill

V Cankarjevem domu bo jutri, 18. junija ob 20.00 premiera predstave Alma. Sama. Drobci in poudarki iz življenja in nehanja Alme M. Karlin (1889–1950), ki je nastala v produkciji ArtBark International, Cankarjevega doma in Hiše Kulture Celje 2015. Mednarodna plesno-gledališka predstava, v kateri sodelujejo plesalki, avtor glasbe in koreografinja slovenskih korenin iz ZDA ter plesalka in dramaturg iz Slovenije, izhaja iz življenja in dela slovite Celjanke Alme M. Karlin. Lirična ekspresija je osnovni ton in takt predstave, ki ne želi uprizarjati življenja Karlinove, temveč uprizoriti njena ključna eksistencialna stanja.

Alma M. Karlin, je v slovenski zavesti zapisana kot pisateljica, ki je sicer pisala in objavljala izključno v nemščini, v splošni zavesti pa kot svetovna popotnica, raziskovalka, poliglotka in teozofinja; bržkone je bila do potovanja okoli sveta (1919–1927) tudi edina ženska, ki je sama prepotovala planet ter se med potjo preživljala z znanjem tujih jezikov in s pisanjem potopisnih reportaž.

Ustvarjalce predstave so prevzele predvsem njena samodisciplina, vztrajnost, upornost in usmerjenost k cilju, ter življenjska usoda, ki je namesto življenja v varnem objemu moža in družine izbrala umetnost in raziskovanje sveta in družbe. Z modernimi nazori, ki se nam danes zdijo samoumevni, je pred stoletjem z lastnim zgledom prispevala k osvobajanju ženske. Samo sebe je imenovala bitje ženskega spola, in čeprav je na vrhuncu literarne slave zaživela v dvoje s sestro po duši, je v najglobljem človeškem bistvu do konca ostala sama.

Po besedah dramaturga Marijana Pušavca se "življenjepis Alme Karlin bere kot scenarij za velik film. Z eno plesno predstavo se ga ne da povedati. Zato pripovedujemo trenutke, občutja, preplete z mišljenjem zgodovinske osebnosti in posameznice včasih kot dialog osebnosti iz drugega kraja in prostora, včasih kot identifikacijo z nehanjem ženske, ki tudi ženska ni hotela biti."

V predstavi nastopajo Misa Mandigo Kelly, Trina Mannino, Mojca Majcen in Cecily Stewart. Koreografija, režija, kostumografija: Misa Mandigo Kelly, dramaturgija: Marijan Pušavec, glasba: Stephen Kelly