Tamara Kajtazović, STA

 |  Svet

Bo Fraport prevzel tudi grška letališča?

Prijateljski stisk roke po prodaji letališča, Matej Pirc, predsednik uprave SDH, in Stefan Schulte, predsednik uprave Fraporta

Prijateljski stisk roke po prodaji letališča, Matej Pirc, predsednik uprave SDH, in Stefan Schulte, predsednik uprave Fraporta
© Borut Krajnc

Nemški upravljavec letališč Fraport je še vedno pripravljen prevzeti 14 regionalnih letališč v Grčiji, za upravljanje katerih je lani dobil koncesije. Po besedah predsednika uprave Fraporta Stefana Schulteja je dogovorjeno, da se bodo pogovori znova začeli. V načrtu je bil prevzem letališč, a je vlada Aleksisa Ciprasa po prihodu na oblast dogovarjanja ustavila.

Fraport je novembra lani z grškim partnerjem na razpisu dobil koncesije za upravljanje treh letališč na celini in 11 na otokih, med njimi na Krfu, Mikonosu in Santoriniju. Koncesije za 40 let so bile po takratnem dogovoru vredne 1,2 milijarde evrov, pogodbe pa naj bi dokončno uskladili še letos.

Del zadnjega dogovora o pogajanjih za novo finančno pomoč Grčiji je tudi oblikovanje posebnega sklada pod nadzorom evropskih institucij, na katerega bodo prenesli za 50 milijard evrov grškega premoženja in ki bo nadzoroval proces privatizacije. Del tega premoženja bodo tudi letališča.

Fraport je podjetje, kateremu je Slovenski državni holding (SDH) prodal Aerodrom Ljubljana. Takrat so iz SDH sporočili, da so dosegli izredno visoko ceno, »približno 21,4 mnogokratnika EBITDA«. Cena naj bi bila visoka, Fraport pa si namerava vložek povrniti tako, da bo na ljubljansko letališče preusmeril tovorni promet iz vse regije. V skladu z načrti iz leta 2001 naj bi lani začeli graditi terminal T2. »Denar zanj, 50 milijonov evrov, je bil zagotovljen, okrog 17 milijonov je obljubila Evropska unija. A se je temu država zavestno odpovedala, da je lahko letališče prodala, saj Fraporta potniški terminal ne zanima. To je bil tudi razlog, da infrastrukturni minister Samo Omrzel, ki je terminal zagovarjal, na podpis pogodbe ni prišel. Kakšen DHL bo lahko z novim ljubljanskim letališčem optimiral svoje stroške poslovanja, državljani pa zelo verjetno od tega ne bomo imeli veliko,« je v Mladini pisal Borut Mekina

Kmalu po prodaji letališča nemškemu Fraportu so se pojavili prvi očitki novega lastnika, češ da Slovenija oziroma Slovenska vojska moti njegovo posest in tržno dejavnost, smo poročali v Mladini. Slovenska vojska ima na ljubljanskem letališču hangarirano letalo Falcon, še iz leta 1994 letalo Turbolet in helikopter, s katerim država opravlja med drugim tudi helikoptersko gorsko reševanje. »Ne le da država pred prodajo letališča ni opravila nobene posebne raziskave, niti varnostne analize, očitno pri vsem hitenju še celo v zemljiško knjigo ni pogledala,« je zapisal Mekina.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.