Izak Košir

 |  Politika

Afera Volkswagen: V Sloveniji bo vpoklicanih okoli 35.000 vozil 

© www.volkswagen.si

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) se ne strinja z dosedanjo neaktivnostjo Ministrstva za infrastrukturo pri Volkswagnovem škandalu, saj menijo, da bi bilo na evropski ravni nujno čim prej spremeniti način testiranja porabe in izpustov ter hkrati poskrbeti za ustrezen nadzor, ki ga do zdaj sploh ni bilo. V Sloveniji bo vpoklicanih nekaj manj kot 35 tisoč vozil, na spletnih straneh posameznih znamk pa lahko preverite, ali je vaš avtomobil med tistimi, ki jih bodo prihodnje leto vpoklicali.

Kot poudarjajo pri ZPS so na splošno so prizadeti vsi avtomobili iz koncerna Volkswagen (znamk eAudi, Seat, Škoda in Volkswagen) z motorjem tipa EA 189, ki ustreza okoljskim standardom euro 5. Gre za turbodizelski motor TDI z neposrednim vbrizgom goriva in prostornino 1,6 oziroma 2,0 litra. Po podatkih slovenskega zastopnika za Volkswagen goljufive programske opreme ni v avtomobilih z novejšimi motorji, ki ustrezajo okoljskim standardom Euro 6, je pa možno, da je vključena tudi pri avtomobilih z 1,2-litrskim trivaljnim dizelskim motorjem.

Natančnega seznama v Sloveniji prizadetih modelov trenutno še ni, po posameznih znamkah pa so ti dve različici motorja vgrajevali v naslednje modele:

- Audi: A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 in Q5

- Seat: Leon, Altea, Exeo, Toledo in Alhambra

- Škoda: Roomster, Octavia in Superb

- Volkswagen: Golf, Jetta, Beetle, Tiguan, Passat, Sharan, Transporter, Caddy, Crafter in Amarok

ZPS svetuje, da lahko na naštetih spletnih straneh z vpisom številke šasije (VIN), ki jo najdete v servisni knjižici ali na spodnjem delu vetrobranskega stekla, ugotovite, ali je vaše vozilo med tistimi, ki imajo vgrajeno programsko opremo za prirejanje vrednosti izpustov.

Prav tako zaščitniki potrošnikov opozarjajo, da boste vozniki sami zelo težko ugotovili, ali vozite avtomobil, ki onesnažuje bolj kot kaže homologacija, o tem naj bi Volkswagen obveščal še ta mesec. Prav tako ne bo nič pomagalo, če se lastniki avtomobilov oglasite v servisnih delavnicah, da preverijo vaš avtomobil, ker pooblaščeni serviserji nimajo dostopa do programske opreme in je tako ne morejo spremeniti. Z avtomobilom, ki ima goljufivo programsko opremo pa se lahk še vedno nemoteno vozite po cestah, veljavna bo ostala tudi registracija.

V primeru goljufive programske opreme kot kupec zanjo niste vedeli in avtomobila po registraciji niste spreminjali.

Vozil znamke Audi je v Sloveniji trenutno 3.888, vozil Seat 2.145, vozil Škoda 6.173, vozil Volkswagen pa 22.085.

Delnice trenutno največjega svetovnega proizvajalca avtomobilov Volkswagwen so zaradi škandala že padle za 17 odstotkov, zaradi česar je podjetje izgubilo 15 milijard dolarjev tržne vrednosti. To je posledica prevare na testih emisij avtomobilov na dizelski pogon v ZDA, ki je bila odkrita prejšnji mesec. Volkswagen je zaradi kršitev okoljske zakonodaje v postopku preiskave. Izdelal naj bi računalniški program, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se omejitev izklopi. Podjetje je to na ameriškem trgu počelo sedem let. Kazni, ki jih bo Volkswagnu izrekla Agencija za zaščito okolja (EPA), lahko nanesejo okoli 18 milijard dolarjev.

Prodaja Volkswagnovih avtomobilov na dizelski pogon je v ZDA zdaj ustavljena, odpoklicati pa jih bo treba približno pol milijona. Gre za Volkswagnove jette, hrošče, golfe in passate letnika 2014 in 2015 ter Audije A3, letnike od 2009 do 2015.

Kako je kombinacija morale in megalomanstva v Volkswagnu pripeljala do katastrofe pa si lahko prebete v članku iz zadnje številke Mladine.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.