Izak Košir

 |  Kultura

Kako hologrami ponovno ubijajo že umrle zvezdnike

Tupac Hologram Snoop Dogg and Dr. Dre Perform Coachella Live 2012

Whitney Houston bo odšla prihodnje leto na turnejo po ZDA. Tako zavajajoči so bili pred kratkim naslovi tudi v resnejših ameriških časopisih. Ameriška pevka je sicer preminula februarja leta 2012 v starosti 48 let. In ni edina, ki bo »odšla na turnejo«. Fenomen 3D-hologramov začenja spreminjati glasbeno industrijo in zdi se, da glasba zares nikoli ne more umreti. Ali pač? Morda pa je umrla prav v svoji nesmrtnosti. Reciklaža umrlih glasbenih idolov je najbrž le še en žebelj v krsto pristne koncertne izkušnje.

A ker preminuli glasbeniki pogodb z megalomanskimi podjetji (zaradi očitnega razloga) sami pač ne morejo več podpisati, so skrbniki njihove zapuščine večinoma lahka tarča. To so ponavadi sorodniki, družina, ki se očitno le stežka uprejo dodatnemu zaslužku, ki bi ga v nemalo primerih lahko označili za popolno razprodajo. Turnejo, kjer bo Whitney Houston vstala od mrtvih, je podpisala njena sestra Pat Houston, sicer tudi predsednica pevkine zapuščine, projekt pa bo organiziralo podjetje Hologram USA.

Resničnostna Whitney, ki so jo ustvarili pri FilmOn Studios, pa ne bo zgolj stopila na odre po vsem svetu, temveč bo njen šov predvajan tudi prek televizijskih in spletnih medijev. Kakopak bo poslušalcem-gledalcem ponudila »best of« material, organizatorji pa načrtujejo, da bo imela tudi nenapovedane goste. Torej, če smo natančni – duete s hologramom. Če je pri tovrstni izkušnji kaj zagotovljenega, je to, da resničnostna Whitney ne bo fušala in bo na oder vedno prišla pravočasno. Dokler, seveda, ne bo zmanjkalo elektrike. Lahko pa si bo oddahnila ekipa menedžmenta, saj jim pevke in njenih muh ter zahtev ne bo treba prenašati pred in po koncertu.

Podjetje Hologram USA je nedavno doseglo dogovor s teatrom Apollo v Harlemu, kjer bo prva v obliki holograma nastopila Billie Holiday. Konec julija je njihovega raperja Chiefa Keepa v virtualni različici policija v Chicagu dobesedno izklopila. Kot so povedali kasneje, so se, zaradi narave dogodka Stop the violence, zbali za vsesplošno varnost obiskovalcev.

Odmevnejši 3D-primer iz zadnjih je bil nastop holograma Tupaca Shakurja 15. aprila leta 2012 pred 90.000 ljudmi na festivalu Coachella, kjer si je pokojni raper izmenjeval rime z Dr. Drejem in Snoop Doggom. Publiko je celo nagovoril v »custom made« slogu: »Kaj zaboga se dogaja, Coachella!«, nato pa je oddelal svoj trikomadni set. Množica se je odzivala, kot da bi na odru stala prava stvar, čeprav je bil hiphoper ustreljen že leta 1996. Ljudje v navalu navdušenja torej pozabijo in postanejo manj kritični? Četudi so plačali enako (če ne celo višjo) ceno vstopnice. Eden od posnetkov na portalu YouTube ima danes že več kot 38 milijonov ogledov

Pet let po njegovi smrti je na lanskih nagradah Billboarda na oder stopil tudi sam kralj popa Michael Jackson. In tako najbrž pognal strah v kosti tudi vsem svojim imitatorjem, ki jih morebiti že skrbi za svoje popoldanske službe. Hologram je namreč njihova najresnejša in najbolj avtentična konkurenca. Podobne načrte imajo bojda že tudi z Elvisom Presleyjem. In pravzaprav niti ni pomembno, ali bosta Axl Rose in Slash še kadarkoli spregovorila, saj ju lahko na odru poustvarimo in zamenjamo s hologrami. Švedski skupini Abba so denimo ponudili domnevno vsoto vrtoglavih milijardo evrov, če se ponovno združijo in odidejo na svetovno turnejo, a tega ne želijo. Morda pa bi člani skupine privolili, če bi jih (morda za polovico cvenka manj) na tem mestu zamenjale njihove virtualne različice?

Na Japonskem so šli še korak dlje. Zakaj bi pravzaprav morali nekaj poustvariti, dobiti kup dovoljenj in soglasij, če pa lahko iz nič ustvarijo nov izdelek? Hologram, ki bo že od samega začetka prav to – hologram. Zvezdniški, seveda. Na Japonskem je namreč največja pop zvezda pravzaprav virtualna pevka Hatsune Miku, ki je bila ustvarjana na podlagi številnih raziskav, kaj je japonski publiki najbolj všeč. In čeprav ona ni resnična, pa je še kako resnična njena popularnost - na Facebooku ima denimo slabih dva milijona sledilcev, na zalogi pa ima kar 100.000 originalnih pesmi.

Zaključimo lahko z besedami mame Whitney Houston, Cissy, ki je januarja režiserko Angelo Basset prosila, naj ne predvajajo pevkinega biografskega filma z besedami: »Prosim, prosim, pustite jo počivati.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.