MLADINA Trgovina

Staš Zgonik

2. 12. 2016  |  Družba

Italijanski zdravnik: Nežo bi bilo najbolje odpeljati nazaj v Slovenijo

Profesor Giovanni Stellin zaradi zapisov v časniku Svet24 razmišlja o tožbi

"Ljubljanski zdravniki so pri zdravljenju Neže storili hudo napako," se je glasil naslov članka v torkovi izdaji časnika Svet24. Novinarka Milka Krapež se je v njem sklicevala na domnevne izjave prof. dr. Giovannija Stellina, vodjo otroške srčne kirurgije na Kliničnem centru Univerze v Padovi, kamor so Nežo Arnolj pred dvema tednoma na lastno roko odpeljali starši.

Stellin naj bi Krapeževi potrdil, "da indikacije za vstavljanje podpornih sistemov sploh ni bilo. Najprej naj bi srčno popuščanje zdravili z zdravili, kakor pravi medicinska doktrina in številne raziskave s tega področja."

Ljubljanski zdravniki so deklico zaradi popuščanja srca priklopili na zunajtelesni krvni obtok, a je z njim povezani krvni strdek žal povzročil hude in nepopravljive možganske poškodbe. Če indikacije za priklop sploh ne bi bilo, bi torej lahko govorili o hudi zdravniški napaki, ki je privedla do možganskih poškodb.

A že isti dan zvečer so v oddaji 24ur na POP TV objavili izjavo prof. Stellina, v katerem je kakršna koli namigovanja o napaki slovenskih zdravnikov kategorično zanikal. "Prosim, zanikajte, da bi jaz rekel, da so naredili napako. Ker prvič, tega ne vem, in drugič, tega ne verjamem. Kdor to piše, je velik lažnivec."

Kljub temu časnik Svet24 do danes ni objavil nikakršnega popravka ali opravičila.

Novinarka Milka Krapež vztraja, da se se je s prof. Stellinom pogovarjala med obiskom v Padovi prejšnji petek, a hkrati priznava, da dokazov za besede, ki jih je citirala v članku, nima. "Kljub temu, da sem imela s seboj diktafon, ga nisem vključila in postavila na mizo, ker sem slutila, da v tem primeru ne bo želel povedati tega, kar v resnici meni."

Profesor Stellin po novem na njena vprašanja in prošnje za pojasnilo ne odgovarja.

Prošnjo za razjasnitev okoliščin smo na profesorja naslovili tudi sami in včeraj tudi dobili odgovor, v katerem je potrdil, da se je z gospo Krapež pogovarjal. "Milka Krapež je prišla v Padovo na obisk k Nežinim staršem. Nikoli, poudarjam, nikoli ji nisem rekel ničesar o Nežinem zdravljenju v Sloveniji. Rekel pa sem ji, da se je slovenski kirurg po svojih najboljših močeh trudil za Nežo."

Milka Krapež je novinarka, ki je prva poročala o zapletih pri Nežinem zdravljenju in ki primer stalno spremlja z zapisi, katerih etičnost je precej vprašljiva. Strokovni direktor Pediatrične klinike Rajko Kenda je zaradi zapisov, v katerih je ljubljanske zdravnike označila za mazače in jih obtožila, da deklico ohranjanjo pri življenju samo zaradi njenih organov, napovedal, da jo bodo tožili.

Čeprav ne držijo govorice, da je v sorodu z družino Arnolj, se je kot novinarka mnogo preveč osebno vpletla v zgodbo in na ta način pod vprašaj postavila svojo nepristranskost. Prav ona je staršem predlagala, naj Nežo odpeljejo v Padovo. "Samo pomagati sem hotela," pravi.

Kot nam je v telefonskem pogovoru povedal Giovanni Stellin, so dekličine možganske poškodbe izjemno hude, prognoza pa slaba. V prihodnjem tedna naj bi jo, če se bo odprlo kakšno prosto mesto, premestili v bližnji rehabilitacijski center. Ker se mu zdi nesmiselno, da bi starši tam plačevali za oskrbo, ki bi jo v Sloveniji lahko dobili brezplačno, je Milko Krapež prosil, naj starše prepriča, da Nežo odpeljejo nazaj v Slovenijo. "Tega staršem enostavno nisem mogla reči," pravi Milka Krapež. Zato tega, za celotno zgodbo izjemno pomembnega podatka, tudi ni objavila v članku.

Posnetek uvoda članka v časniku Svet24

Posnetek uvoda članka v časniku Svet24
© Svet24.si

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.