MLADINA Trgovina

Knjige: Peter Jančič: »Fake news«

Nič ni narobe, če Bernard Nežmah časti svojega nazorskega somišljenika. Gre pač za vrednostne sodbe, ki se ne merijo z vatlom. Problem pa je, ko z enako vehemenco te sodbe argumentira s podatki, ki pa so preprosto merljivi. »Ko je koncem prejšnjega desetletja (Peter Jančič) pod pritiskom odstopil s položaja odgovornega urednika, je imel časnik (Delo) tolikšno naklado, kot jo imajo danes skupaj Večer, Delo in Dnevnik. To daje še dodatno kredibilnost njegovim kritičnim zapisom«.

Leta 2009 je po uradni evidenci RPN (Revidirane prodane naklade) Delo povprečno prodalo 54.266 izvodov, 2017 pa prodajo Delo, Dnevnik in Večer skupaj 67.411.

Sesuvanje naklade, kadar padajo vsi, seveda megli sliko, zgovornejši so podatki o gibanju naklade v času, ko je pod Janševo vlado Delo vodil tandem Slivnik in Jančič. Od leta 2004 do 2009 je Delo izgubilo 23.859 prodanih izvodov na dan, od tega kar 15.491 stalnih naročnikov. Ker so se skupaj s pregnanimi novinarji, raziskovalci in uredniki v veliki meri preselili na Dnevnik, tam padca v tem času skorajda ni bilo. Primerjava z Večerom, ki je bil takrat že v zaukazani lasti Dela, je manj povedna. 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.