|  Politika

Tretji »tracking poll« Mladinine predvolilne ankete: Utrjevanje razmerij

Ninamedia, 6. - 8. julij 2014 - n=750

Ninamedia, 6. - 8. julij 2014 - n=750

Tretja Mladinina volilna napoved kaže na utrjevanje razmerij. Še vedno SMC preprečljivo vodi, razlika med SMC in SDS je sicer manjša kot včeraj, a za zdaj gre za nihanja znotraj merskih napak. Če se je včeraj malce nakazal trend rasti Mira Cerarja in padca stranke Janeza Janše, so danes razlike zopet poravnane na izhodiščno raven. SMC ima pred SDS sicer še vedno več kot 10 odstotnih točk prednosti. Več>>

Bolj zanimivo je dognanje na drugih mestih. Desus pridobiva. Ima že več kot 11 odstotno podporo. Pridobiva tudi Dejan Židan in SD, zato pa, verjetno tudi zaradi minimalne rasti SDS, padata NSi in SLS. Zavezništvo Alenke Bratušek se sprehaja po meji parlamentarnega pragu, je pa za zdaj zaznavna tudi rast podpore Združeni levici. Stranka je sicer še daleč od uvrstitve v parlament, a če se bo njena rast konstantno nadaljevala še nekaj dni, se ji lahko približa. Združena levica je v tej meritvi sicer prvič prehitela Jankovićevo Pozitivno Slovenijo.

Naj ponovimo, če se nekaj dni pred volitvami zdi, da je prvo in drugo mesto oddano, pa je odprto veliko drugega. Ali bo Desus res tretja najboljša stranka? Se bo SD pobral? Koliko strank se bo uvrstilo v parlament? Ali bo lahko Miro Cerar vladal v koaliciji štirih ali samo treh strank?

A vse to so za zdaj še predvidevanja. Na Mira Cerarja so se začeli lepiti oznake o tem, da je sodeloval s sporno odvetniško pisarno, SDS pa je malce omilila svoj besednjak, njeni člani sodelujejo na volilnih soočenjih. Zelo aktivna je tudi Alenka Bratušek, ki ji podpora ne pada (več). Do volitev je še pet dni.

Še o metodi tracking poll: drugače od drugih metod merjenja javnega mnenja se tracking poll izvaja vsak dan in napoved zajame obdobje zadnjih treh dni. Meritev prvega in drugega dne ne objavimo, ampak počakamo na tretji dan in nato naredimo presek treh zaporednih dni. Vsak naslednji dan odvzamemo prvo meritev, tj. najstarejšo, in dodamo najnovejšo in tako dobimo vpogled v spreminjanje števila glasov. V Mladini raziskavo opravljamo v sodelovanju z agencijo Ninamedia. Vsakodnevni vzorec obsega 150 vprašanih, tridnevni pa 450.

Ninamedia, 6. - 8. julij 2014 - n=450

Ninamedia, 6. - 8. julij 2014 - n=450

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.