STA, MM

 |  Ekonomija

Ikea vse bliže Sloveniji

Ikea se bo ob Hrvaški širila tudi v Slovenijo, Srbijo in Romunijo

Cene so prilagodili povprečnemu hrvaškemu žepu. Veliki del izmed 9500 izdelkov bo cenejših ali s podobnimi cenami kot v trgovinah v Avstriji in Italiji.

Cene so prilagodili povprečnemu hrvaškemu žepu. Veliki del izmed 9500 izdelkov bo cenejših ali s podobnimi cenami kot v trgovinah v Avstriji in Italiji.
© business.hr

"Že leta govorimo, da želimo priti v Slovenijo in iščemo zemljišče na območju Ljubljane. Pogajanja o nakupu zemljišča potekajo. Dokler ne bo podpisane pogodbe, ne moremo napovedati, kdaj bomo začeli z gradnjo ne kdaj bomo prodajalno v Sloveniji odprli," je ob predstavitvi centra v bližini Zagreba povedal direktor korporativnih komunikacij Ikee za jugovzhodno Evropo Igor Štefanac. VEČ>>

Kot je pojasnil, ne želijo nikogar razočarati in ponoviti napake, ki so je storili na Hrvaškem, ko so napovedali, da bo blagovna hiša odprta leta 2011. Švedski pohištveni velikan Ikea bo potemtakem po odprtju svojega prvega nakupovalnega centra na Hrvaškem, ki se je zgodilo prejšnji četrtek, nadaljeval z odpiranjem trgovin tudi v drugih državah regije, kot so Slovenija, Srbija in Romunija. Kot rečeno, v Ikei niso želeli ugibati, kdaj bi lahko zgradili prvo trgovino v Sloveniji

"Rad bi, da blagovno hišo v Sloveniji odpremo čim prej, ker imamo kapacitete in lahko relativno hitro začnemo graditi poslopje. Pred tem pa moramo postati lastniki zemljišča, jasni morajo biti načini pridobitve potrebnih dovoljenj. Pomembni so tudi načrti za razvoj lokalne infrastrukture ter komunikacija z lokalnimi in državnimi oblastmi. To ni enostaven proces," je dejal Štefanac. Ikein center 15 kilometrov vzhodno od Zagreba, ki se odpira danes ob 10. uri, je z 38.000 kvadratnimi metri površine ena največjih njihovih trgovin na svetu.

Poleg domačinov računajo tudi na kupce iz Slovenije, BiH in Srbije, večinoma tiste, ki potrebujejo do 60 minut vožnje do Zagreba. V Ikei pričakujejo, da bodo zaradi odprtja trgovine na Hrvaškem beležili nekaj manj prometa v trgovinah v avstrijskem Gradcu in italijanskem Viležu. "Naš cilj je biti številka ena na trgu pohištva in dekoracij na trgu, ki obsega razdaljo 60 minut vožnje od Zagreba. Ne gledamo celotne Hrvaške kot trg, niti ne tekmujemo s konkurenco," je pojasnil. Štefanac pravi, da niso ocenjevali, koliko kupcev iz Slovenije bi lahko prišlo v Zagreb, računajo predvsem na tiste, ki živijo ob slovensko-hrvaški meji blizu Zagreba. Zaradi bogate ponudbe in dostopnih cen pričakujejo tudi obiskovalce z drugih slovenskih območjih.

"Cene smo prilagodili povprečnemu hrvaškemu žepu. Veliki del izmed 9500 izdelkov bo cenejših ali s podobnimi cenami kot v naših trgovinah v Avstriji in Italiji. Pričakujemo, da bodo kupci zadovoljni z oblikami in kakovostjo, ki si jih večina lahko privošči," je izjavil Štefanac. V prvem letu poslovanja načrtujejo tri milijone obiskovalcev in 60 milijonov evrov prometa. Celotna investicija na Hrvaškem je vredna približno 100 milijonov evrov. Zaposlujejo 349 delavcev.

Štefanac je potrdil, da se pogovarjajo o nakupu zemljišča za gradnjo nakupovalnega centra v Splitu, dolgoročno pa si želijo trgovino na Reki, kar pa je tudi končni cilj na Hrvaškem. "V Srbiji načrtujemo pet nakupovalnih centrov, dva v Beogradu ter v Novem Sadu, Nišu in v osrednji Srbiji. Nadaljevali bomo širitev v Romuniji, kjer si želimo še eno blagovno hišo v Bukarešti, gradili pa bi tudi v drugih večjih romunskih mestih, kot so Temišvar, Cluj in Konstanca. Načrti se lahko spremenijo, saj gre za želje in potenciale na dolgi rok," je sklenil Štefanac.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.