Tamara Kajtazović

, 10:00  |  Svet

Greenpeacova kampanja končala sodelovanje med Legom in Shellom

Greenpeace je pred nekaj meseci na YouTubu objavil posnetek, ki prikazuje Arktiko iz lego kock, na njej pa Shellove naftne ploščadi. S tem so želeli opozoriti na katastrofalne posledice, ki jih prinaša pridobivanje nafte na Arktiki za okolje. Greenpeace je podjetje Lego ob tem pozval, naj prekine več milijonov vredno pogodbo o sodelovanju s Shellom. Več>>

Sodelovanje med Shellom in Legom sega v 60. leta prejšnjega stoletja, trenutni dogovor pa je bil sklenjen leta 2011 in se izteče letos. V skladu z dogovorom Shellove črpalke v 26 državah prodajajo Legove kocke – sodelovanje med podjetjema je vredno 86 milijonov evrov. V Greenpeacu so prepričani, da Lego s sodelovanjem s Shellom postavlja dobiček pred zavezami, ki jih je podjetje naredilo v preteklosti - izvršni direktor Lega Jørgen Vig Knudstorp je namreč dejal, da želi Lego pozitivno učinkovati na družbo in planet, ki ga bodo otroci podedovali. »Podnebne spremembe predstavljajo veliko nevarnost za otroke in Shell z Lego kockami skriva svojo vlogo pri teh spremembam,« pravi Ian Duff iz Greenpeaca.

Shell na podoben način sodeluje z različnimi korporacijami in priljubljenimi blagovnimi znamkami. Greenpeace obtožuje Shell, da skuša s sodelovanjem z Legom očistiti svoj ugled in pozornost preusmeriti stran od svojih nevarnih načrtov za vrtanje nafte na Arktiki.

Posnetek nevladne okoljske organizacije Greenpeace je dosegel skorajda šest milijonov ogledov in je najbolj viralen video v zgodovini Greenpeaca. Sprva pa se je Lego upiral pritisku in Greenpeacu dejal, da se naj o teh težavah pogovori neposredno s Shellom. Po treh mesecih kampanje pa je ta teden Knudstorp dejal, da bo Lego še naprej spoštoval obstoječo pogodbo, vendar sodelovanja ne bodo podaljšali, ko pogodba poteče. Knudstorp je bil sicer zelo kritičen do Greenpeacove kampanje: »Kampanja zlorablja blagovno znamko Lego za boj proti Shellu. Kot smo že dejali, bi se moral Greenpeace pogovoriti neposredno s Shellom. Znamka Lego in vsi, ki uživajo v kreativni igri, nikoli ne bi smeli postati vključeni v spor med Greenpeacom in Shellom«.

John Sauven, izvršni direktor britanskega Greenpeaca je dejal, da je bil odziv javnosti na njihovo kampanjo izjemen. »Ljudje so bili zgroženi, ker je sodelovanje med naftno korporacijo in podjetjem, ki proizvaja igrače, popolnoma neprimerno,« pravi. Odziv javnosti na kampanjo je po njegovem mnenju znak sprememb v odnosu javnosti do podjetij, ki se ukvarjajo s fosilnimi gorivi.

Greenpeace se sicer proti Shellu bori v okviru svoje kampanje »Save the Arctic«, s katero opozarjajo na nevarnosti, ki grozijo Arktiki zaradi podnebnih sprememb. Poleg tega želijo preprečiti izkoriščanje naravnih virov na Arktiki. Poudarjajo, da je vrtanje nafte na Arktiki izjemno nevarno in tvegano, razlitje nafte pod ledenimi površinami pa bi imelo katastrofalne posledice.

qhbliUq0_r4#t=18

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.