MLADINA

27. 2. 2014  |  Novice

Poslanci za več ponudnikov železniških storitev in za avtomatske klice v sili

Poslanci Evropskega parlamenta so sprejeli pravila za večjo konkurenčnost v železniškem potniškem prometu. Nacionalni železniški operaterji, ki pogosto sklepajo pogodbe z le enim izvajalcem železniških storitev, bodo morali v bodoče to odločitev sprejeti po opravljenem razpisu. Če pa razpisa ne bodo izvedli, bo morali to pojasniti.

Z uvajanjem razpisov bodo do uporabe obstoječe železniške infrastrukture lažje prišli tudi novi in manjši operaterji. Hkrati bo prišlo tudi do poenostavitve postopkov za pridobitev dovoljenj za vožnjo vlakov po železniških tirih. Poslanci, ki zasedajo v Strasbourgu, so sprejeli tudi dopolnila za izboljšanje kakovosti železniških storitev, predvsem za potnike. Med drugim so potrdili uvedbo seznama kriterijev za učinkovitost in kakovost storitev, katerega izpolnitev bo pogoj za sklenitev pogodb.

Nacionalni železniški operaterji bodo izvajalce železniških storitev po novem izbirali s pomočjo javnih razpisov, še vedno pa bodo imeli možnost, da pogodbo sklenejo z izvajalcem po svoji izbiri. A evropska pravila določajo maksimalno dolžino na ta način sklenjenih pogodb, prav tako pa bodo morali operaterji pojasniti, zakaj so pogodbo sklenili brez razpisa.

Med kriteriji, ki jih bo moral izpolnjevati izvajalec, ki bo pogodbo prejel na ta način, so natančnost storitev, stroškovna učinkovitost in zadovoljstvo potnikov.

Poslanci so še potrdili pravilo, da morajo izbrani izvajalci javnih železniških storitev v primeru spremembe operaterja zaposlenim zagotoviti delovne pogoje, ki so v skladu s standardi na nacionalni, regionalni in lokalni ravni. Minimalno število pogodb, ki jih bo moč skleniti, bo odvisno od zmogljivosti železniškega prometa. Na tak način se bodo lahko za javne pogodbe potegovali tudi manjši operaterji. Evropski parlament je potrdil tudi spremembe pravil glede certifikatov varnosti, ki se med železniškimi operaterji zdaj precej razlikujejo, zato jih bodo morali uskladiti.

Evropski poslanci so na tokratnem plenarnem zasedanju prav tako odločili, da bodo morali biti od leta 2015 vsi novi avtomobili opremljeni z avtomatskimi sistemi za klice v sili eCall. Ti sistemi bi ob prometni nesreči avtomatsko priklicali reševalne službe in jih obvestili o lokaciji ponesrečenega vozila.

Sistem eCall bi tako moral v prihodnje soditi v standardno opremo avtomobilov. Če bo do tega res prišlo, za zdaj ni znano. Pogajanja med Evropskim parlamentom in državami članicami bi se lahko morebiti začela šele jeseni. Sistem bi moral biti brezplačen in osnovan na številki klica v sili 112. (sta, er)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.

The project was co-financed by the European Union in the frame of the European Parliament's grant programme in the field of communication. The European Parliament was not involved in its preparation and is, in no case, responsible for or bound by the information or opinions expressed in the context of this project. In accordance with applicable law, the authors, interviewed people, publishers or programme broadcasters are solely responsible. The European Parliament can also not be held liablefor direct or indirect damage that may result from the implementation of the project."