Teme

Število komentarjev

Arhiv

Shrani&Deli

Politika

Referendum o družinskem zakoniku bo 25. marca

10. 2. 2012

© Tomaž Lavrič

Referendum o družinskem zakoniku bo 25. marca, hkrati z županskimi volitvami v Ljubljani, je danes sklenil državni zbor. Roki za izvedbo referenduma bodo začeli teči 13. februarja, 24. februarja pa se bo začela uradna referendumska kampanja.

Na referendumu bodo volivci glasovali z glasovnico, na kateri bodo lahko obkrožili besedo "za" ali "proti". Referendumsko vprašanje se bo glasilo: "Ali ste za to, da se družinski zakonik, ki ga je sprejel državni zbor na seji 16. junija 2011?".

Družinski zakonik bo na referendumu potrjen, če bo zanj glasovala večina volivcev, ki bodo veljavno glasovali. Če bodo volivci zakon zavrnili, pa v letu dni od odločitve na referendumu DZ ne sme sprejeti zakona, ki bi bil v nasprotju s to odločitvijo.

Zahtevo za referendum o družinskem zakoniku je s podpisi več kot 42.000 državljanov 3. februarja vložila Civilna iniciativa za družino in pravice otrok. Državni zbor pa je bil dolžan referendum razpisati v sedmih dneh od vložitve zahteve. Poslanci so referendum razpisali za 25. marec, roki za izvedbo referendumskih opravil pa bodo začeli teči 13. februarja. Odlok o razpisu referenduma bo v uradnem listu objavljen že danes, veljati pa bo začel v soboto.

V krajši razpravi pred razpisom referenduma so v poslanskih skupinah SDS, SLS in NSi, kjer družinskemu zakoniku nasprotujejo, obžalovali, da politiki v dolgotrajnem postopku ni uspelo doseči kompromisa. Poslanci Pozitivne Slovenije, SD, Liste Virant in DeSUS pa predvsem upajo, da bo referendumska kampanja temeljila na argumentih in da v njej ne bo sovražnega govora.

Uradna referendumska kampanja, ki bo namenjena prepričevanju volivcev, kako naj na referendumu glasujejo, se bo lahko začela 24. februarja, končati pa se mora 23. marca opolnoči, ko bo nastopil volilni molk.

Do 29. februarja pa se morajo kot organizatorji kampanje prijaviti vsi, ki nameravajo pred referendumom nagovarjati volivce. Organizatorji kampanje so v skladu z zakonom o volilni in referendumski kampanji sicer predlagatelji referenduma ali pa drugi subjekti, ki so zainteresirani za izid referenduma. Organizatorji morajo do tega datuma tudi odpreti posebne transakcijske račune, na katerih bodo zbirali sredstva za financiranje kampanje.

Po dosedanjih napovedih se bodo v referendumsko kampanjo poleg civilne iniciative, ki je referendum zahtevala, vključile tudi nekatere parlamentarne stranke. Aktivno kampanjo proti zakoniku napoveduje Nova Slovenija, sprejetemu zakoniku nasprotujeta tudi SDS in SLS, medtem ko so se opozicijski Pozitivna Slovenija in SD ter koalicijska Lista Virant vključile v Gibanje za družinski zakonik. Slednje je napovedalo konstruktivno sodelovanje v kampanji. DeSUS se v referendumski kampanji naj ne bi opredeljeval.

Mandatar Janez Janša pa je že napovedal, da se vlada v referendumsko kampanjo ne bo vključevala in da imajo koalicijske partnerice o tem vprašanju različna stališča.

Stroški za izvedbo referenduma se krijejo iz državnega proračuna, njegova izvedba pa stane okrog štiri milijone evrov. Čeprav bo referendum potekal na isti dan kot županske volitve v Ljubljani, pa to po oceni Državne volilne komisije ne bo prineslo pomembnejšega prihranka.

Organizatorjem referendumske kampanje sicer ne pripada povračilo stroškov kampanje, kot to velja za volilno kampanjo. Za kampanjo lahko porabijo največ 0,25 evra na volilnega upravičenca v državi.

Za referendumsko kampanjo večinoma veljajo enaka pravila kot za volilno kampanjo. Zakon določa, da se za referendumsko kampanjo štejejo oglaševalske vsebine in druge oblike propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju na referendumu. (STA, mh)

Komentarji

  • Se pridružujem
  • Se ne strinjam
  • Zahtevam izbris

Darko3g | 10.2.2012 | 14:25

"Ali ste za to, da se družinski zakonik, ki ga je sprejel državni zbor na seji 16. junija 2011?" Nekaj mi v tem vprašanju manjka (sprejme / zavrne) - morda pa namenoma ni zapisano kaj, da lahko to naknadno prilagodijo volilnemu izidu.

  • Se pridružujem (3)
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

silvester | 10.2.2012 | 14:41

Pa še kako se bo SDS, ki je bila proti sprejemu zakonika in je skupaj z Ljudmilinimi in cerkvijo, zbirala podpise za referendum, ta referendum vračal kot bumerang. Ne samo, da bo zakonik potrjen, pač pa se bodo pobude za zavračanje drugih zakonom, ki jih bo koalicija sprejemala in bodo udarjali po večini, ki pa niso z ničemer prispevali, do tako visoke zadolženosti, nadaljevale in na referendumih zakoni padali. Ne pričakujem, da bi nova oblast zadolženost reševala s prerasporejanjem bogatstva, pobiranjem davkov iz sive ekonomije, skozi katero odteče mimo davčne blagajne nekaj milijar in to direktno na tople otoke in zelene oaze. Le to pa je način krpanja proračunske luknje in pridobivanja podpore 99 odstotnih državljanov. Prvo poleno, oz. jamo, si je na pot postavila politika te oblasti sama. Kako že pravi rek o tistemu, ki drugemu koplje jamo.

  • Se pridružujem (4)
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

davido | 10.2.2012 | 16:17

Nacelno se mi trosenje denarja za brezmejno stevilo brezveznih referendumov upira.A tokrat grem,ker so me vojaki RKC s svojimi primitivizmi krepko razjezili.Pa se Jansi sporocim,da je osebek okuzen s kriminalom,ki spada na sodisce,najmanj pa na mesto PM.Za zakon-Proti Jansi in njegovi kliki!

  • Se pridružujem (1)
  • Se ne strinjam
  • Zahtevam izbris

murgle red sox | 11.2.2012 | 00:08

Uporabnik murgle red sox bo proti zakaonu samo zato, ker bo davido za. Po pravici povedano nisem imel nobenega namena podpreti nasprotnike DZ. S tisto o janševi kliki pa kršiš copyright, ker je namreč "klika" med komentarji rezevirana za tiste ki so nam vladali ene pol stoletja.

  • Se pridružujem (1)
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

država sramote | 11.2.2012 | 14:26

Jaz bom zakonik podpru...moja utemeljitev je pa naslednja....glede na to, da je letos na volitvah zmagala PS, je to živ dokaz, da je očitno tradicijonalna družina zataila in da bilo katera nova oblika ne more prinesti že slabših rezultatov. Danes je "normalnost" postala že zelo širko pojem( to tukaj na mladini najbol veste, ki poleg tega prav pokate po šivih od demokratičnih vrednot in človekovih pravic zoper tiranije) in mislim, da te normalnosti uvedba ali nepodpora zakoniku ne bo bistveno spremenila. Malo ne resno je, da se iz tega al kdo fuka radiator, vagino al pa rit in želi poleg tega uzgajati otroke dela državni problem. Poleg tega spolna userjenost nima nobene veze z vzgojo...Rezultat je 315.000 volilcev, ki naj bi volilo PS. Tem očitno tradicionalna oblika uzgoje ni poamgala in morda če bi rasli pri kakšnem istospolnem paru, ki gleda na svet drugače, bi otroke pred tem primerno izobrazli in ne bi volili takih volov...Sam se imam za desničerja. vendar je moj gnev do cerkve isti kot do komunajzarjev....Zakaj se cerkev in komunajzarji ne marajo, ker so obojni glih....treba bi bilo ustanoviti eno ultradesničarsko stranko in obojne spucat.....potem bi se živelo boljše. Vendar to je za enkrat samo v teoriji...RELIGIJA=KOMUNIZEM=VLADAVINA LENUHOV....Danes je lih toliko bolano če se človek zateka pod križ, al pa pod Titota....nič od tega si ne zasluži tega spoštovanja....treba je naprej, presekat z vsemi idiotizmi preteklosti....ne gre pa zanemarit dejstva, če smo realni, da cerkev je še vedno delujoča inštitucija v družbi, kar komunajzarji niso več...in s tega vidika ima vso pravico izrazit svoje mnenje, prav tako kot vi o mladinci...pač cerkev pedrov ne mara, vi jih očitno imate radi...obojni pa delate iz tega cel halo, ki v trenutni situaciji nima nobene teže...tukaj se spet gre samo za nek kurčev ideološki boj, pravice otrok, ki so pa tukaj najbol važne ne vidi nobeden ne vi in cerkev...bom pa še naprej podpiral SDS, kljub temu, da s vsem ne strinajm kar delajo, kar daje samo demokratičmo luč na samo stranko in njenega vodjo.....zdaj pa lahko tudi počite o mladinci...to se delate nekaj, potem v resnico pa vsako nedeljo pri maši ližete Kristusu noge in v glavi delate načrt kako boste šli na titov grob za nejgov rojstni dan....

  • Se pridružujem (2)
  • Se ne strinjam (1)
  • Zahtevam izbris

Antikrist | 11.2.2012 | 23:12

Mene niti od daleč ne zanima družinski zakonik! Na referendumu bom glasoval ZA, ker sem PROTI cerkvi in PROTI Janši!

  • Se pridružujem
  • Se ne strinjam
  • Zahtevam izbris

matej | 11.2.2012 | 23:34

"Antikrist" -> prikrit SDS-ovec?

  • Se pridružujem (1)
  • Se ne strinjam (2)
  • Zahtevam izbris

država sramote | 12.2.2012 | 08:46

Proti Janši in njegovi vladni ekipi so lahko samo lenuhi in nesposobneži....čeprav ne maram ne komunistov ne cerkve, sem vseeno vesel, da je v parlament prišla NSI in ne Zares in LDS, zmaga bi bila popolna, če še PS ne bi bilo....Zdaj imamo končno sposobno vlado....jaz bom glasoval za državni zakonik, ker se potem vseeno lahko popravi tiste pomankljivosti ki še so....SDS ni proti zakoniku, je pa za popravo....Tako Janša za mandatarja in če bi bil Peterle predsednik države, bi vsaj imeli na oblsati neke kompetenten ljudi...upam, da bo za volitve predsednika kandidiral tudi pahor poleg zvera...bilo kdo od prej naštetih bo zamenjal tega osla, ki je zdaj bo blagor za državo

  • Se pridružujem
  • Se ne strinjam (2)
  • Zahtevam izbris

mladismo | 12.2.2012 | 13:58

Sem PROTI sprejetemu zakoniku!!! Neprimernost zakonika se ne kaže samo v tem, da navedeni členi (zlasti 5. člen in drugi odstavek 217. člena zakonika) preprosto ne sodijo v zakonik (ta naj bi namreč urejal le razmerja v heteroseksualnih družinah oziroma skupnostih v vseh različicah), ampak tudi v tem, da istospolnosti (in vse kar je z njo povezano) zaradi njene specifičnosti ne gre obravnavati skupaj s heteroseksualnostjo, saj gre pri istospolnosti (tako kot pri drugih posebnih spolnih nagnjenih) za posebno spolno nagnjenost, ki potrebuje ločeno zakonsko obravnavo oziroma ureditev od te, ki jo ponuja zakonik. Ni namreč nikakršnega utemeljenega razloga, da ne bi pravice (in obveznosti) istospolnih skupnosti ostale in se po potrebi dopolnile (vključno s pravico do dedovanja otrok v teh skupnostih po krušnem istospolnem staršu) v ali znotraj Zakona o registraciji istospolne partnerske skupnosti (Uradni list RS, št. 65/2005, idr.). Skratka: na referendumu je potrebno zakonik nedvomno in odločno zavrniti.

  • Se pridružujem
  • Se ne strinjam
  • Zahtevam izbris

sara | 12.2.2012 | 17:42

Proti zakoniku, ker pri njem sploh ne gre zapravice otrok, ampak za bolne apetite pokvarjene klike.

Začetna stran | Predhodnja stran | Stran: 1/2 | Naslednja stran | Zadnja stran