, 12:25  |  Družba

Hej, moj Facebook me razume!

Facebook kupuje tehnologijo za prevajanje govora

Zuckerbergovo družbeno omrežje (še bolj) po meri uporabnika...

Zuckerbergovo družbeno omrežje (še bolj) po meri uporabnika...
© Arhiv Mladine

Največje družbeno omrežje Facebook je včeraj napovedalo nakup podjetja Mobile Technologies, ki razvija tehnologijo za prevajanje govora. Podjetji nista razkrili višine kupnine. Podjetje Mobile Technologies, ki je bilo ustanovljeno leta 2001, je najbolj znano po mobilni aplikaciji Jibbigo, ki omogoča enostavno prevajanje govora med različnimi jeziki, poleg tega pa so razvili tudi rešitev za avtomatsko simultano prevajanje govora.

"Glasovna tehnologija postaja vse bolj priljubljen način za upravljaje z mobilnimi napravami in brskanje po spletu. Nova tehnologija nam bo pomagala izboljšati izdelke in tako slediti trendom," so zapisali pri Facebooku. Po mnenju poznavalcev bo Facebook s kupljeno tehnologijo laže tekmoval s konkurenčnimi aplikacijami za prepoznavanje in prevajanje govora, kot sta Applova Siri in Googlova aplikacija Google Translate, poroča.

Kljub temu da se ponaša z več kot milijardo rednih uporabnikov, se Facebook še ni povsem opomogel od ponesrečenega vstopa na borzo maja lani, so pa vlagatelji po julijski objavi poslovnih rezultatov glede podjetja precej optimistični. Družbeno omrežje je namreč zabeležilo presenetljivo rast prihodkov od mobilnih oglasov - v minulem četrtletju je podjetje Marka Zuckerberga z oglasi na mobilnih napravah ustvarilo kar 41 odstotkov vseh oglaševalskih prihodkov. Še pred letom dni so bili namreč prihodki iz mobilnega oglaševanja skorajda zanemarljivi.

Poleg tega je največje spletno družbeno omrežje predstavilo tudi nov način razvrščanja objav, s katerim naj bi uporabniki hitreje našli zanimive objave, ki so jih v času odsotnosti spregledali. S tem želijo pri Facebooku seznam novic spremeniti v neke vrste osebni časopis. Kadar je uporabnik doslej želel najti zamujene objave, se je moral prebiti skozi kopico že prebranih novičk. Novi način razvrščanja pa bo na vrh seznama potisnil najbolj zanimive vsebine, ne glede na to, kdaj so bile objavljene.

Facebook bo po novem objave razvrščal na osnovi tega, v kakšnem odnosu je uporabnik Facebooka z osebo, ki jih je objavila, ter kako pogosto komentira, všečka ali pa objavlja povezave na različne vsebine. Algoritem bo ocenil vsako od približno 1,500 novičk, ki bi se sicer prikazale na seznamu, nato pa bo izbral najzanimivejših 300 in jih prikazal. Pri Facebooku računajo, da se bo z novim algoritmom branost prikazanih objav povečala iz 57 na 70 odstotkov. (STA, mm)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.