Tamara Kajtazović

 |  Družba

Barbi sodeč po Googlu najpomembnejša ženska direktorica

Ženske so na vodilnih mestih izjemno malo zastopane – v državah članicah EU recimo v upravah večjih podjetij sedi okrog 16,6 odstotkov žensk. A kot da to ni dovolj, nova študija kaže, da tudi spletni iskalniki pomagajo pri ohranjanju spolnih stereotipov.

Univerza v Washingtonu je objavila izsledke študije, v kateri raziskujejo, ali lahko spletni iskalniki vplivajo na percepcijo ljudi o tem, koliko moških ali žensk zavzema določeno delovno mesto. Iskali so fotografije za različne poklice in ugotovili, da je med iskalnimi rezultati prisotnih veliko stereotipov, predvsem pa manj zastopanosti žensk, kot je dejanski odstotek zaposlenih žensk za ta poklic v primerjavi z moškimi. Med drugim so v študiji recimo opozorili, da Googlovi rezultati iskanja slik s ključno besedo »CEO« (izvršni direktor oz. direktorica uprave) vsebujejo le 11 odstotkov fotografij žensk, medtem ko dejansko 27 odstotkov vodilnih mest v ZDA po podatkih univerze zavzemajo ženske.

T. C. Sottek, novinar The Verge, se je zato odločil preveriti, kakšne fotografije Google ponudi pri iskanju za ključno besedo »CEO«. In prišel do presenetljivega zaključka: prva fotografija ženske med rezultati je Barbika direktorica – in na vrsto pride šele po desetinah fotografij moških direktorjev.

Kot da to ni dovolj, Sottek opozarja, da pri dodajanju ključnih besed, recimo »CEO woman« ali »CEO female« (CEO ženska), Google predlaga vrsto dodatnih −izjemno stereotipno obarvanih iskalnih izrazov, na primer »obleka«, »moda«, »postava« in podobno, medtem ko pri dodajanju ključnih besed za moške Google takih izrazov ne predlaga, zgolj prikaže iskalne rezultate. A kot dodaja Sottek, za to ni kriv Google, saj njegov algoritem poganjajo pričakovanja in vzorci, ki jih uporabniki vnašajo v sistem z iskanjem skozi čas – spolni stereotipi bodo tako na iskalnikih izginili, ko se jih bomo znebili sami.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.