STA

 |  Svet

Električna vozila / Kitajci prehiteli Teslo

Ameriška družba Tesla je izgubila naziv vodilnega proizvajalca popolnoma električnih vozil, prehitelo jo je kitajsko podjetje BYD

Ameriška družba Tesla je izgubila naziv vodilnega proizvajalca popolnoma električnih vozil, prehitelo jo je kitajsko podjetje BYD. To je v zadnjem lanskem četrtletju poročalo o prodaji 526.409 električnih avtomobilov, medtem ko jih je Tesla, ki jo vodi milijarder Elon Musk, v enakem obdobju svojim kupcem dobavil 484.507.

K temu je pripomoglo dejstvo, da so električna vozila kitajske družbe cenejša, saj se njeni avtomobili v povprečju prodajajo za manj kot 30.000 dolarjev, medtem ko se cena Teslinih vozil giblje nad 40.000 dolarjev, je navedbe finančne revije Barron's povzela francoska tiskovna agencija AFP.

Tesline delnice so se po objavi te novice nekoliko pocenile, a se je nato njihov tečaj vnovič obrnil navzgor.

Poleg tega, da je BYD prodal največ izključno električnih vozil, je v zadnjem lanskem četrtletju prodal tudi več kot 400.000 priključnih hibridnih električnih vozil. Skupno je kitajska družba v letu 2023 prodala več kot tri milijone osebnih avtomobilov.

Vendar pa je Tesla še vedno največji prodajalec električnih vozil na letni ravni, saj je v 12 mesecih od decembra 2022 do decembra 2023 kupcem dobavil več kot 1,8 milijona vozil, kar je precej nad prodajno številko BYD, ki znaša nekaj manj kot 1,6 milijona. To je 73 odstotkov več kot leta 2022.

Družba BYD je bila ustanovljena leta 1995 in je bila sprva specializirana za izdelavo baterij, preden se je leta 2003 usmerila v proizvodnjo avtomobilov. Dolgo časa je bila deležna radodarnih subvencij vlade v Pekingu in danes so od njenih baterij odvisni številni svetovni avtomobilski velikani, tudi Tesla, BMW, Mercedes in Audi.

Prejšnji mesec so v BYD, med katerega vlagatelji je tudi ameriški poslovnež Warren Buffett, napovedali gradnjo nove tovarne za proizvodnjo električnih avtomobilov na Madžarskem, kar je madžarski zunanji minister označil za "eno največjih investicij v zgodovini madžarskega gospodarstva".

FxtHA-3S8b4

wPLeqIyuRUw

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.