5. 4. 2024 | Mladina 14 | Svet
Kratki stik
Nemčija ne bo več avtomobilska velesila? Se končuje posel, na katerega je vezana slovenska industrija? Proizvodnjo električnih vozil s hitrimi koraki prevzemajo kitajska podjetja.
Po prvotni viziji naj bi se Volkswagen prebil na čelo električnega prehoda in dihal za vrat Tesli, a se dragi električni avtomobili prodajajo bistveno slabše od podobnih bencinskih oziroma dizelskih.
© Profimedia
V nemškem mestu Paderborn niso odlašali s prehodom na električna vozila. Pred petimi leti, ko je bila ponudba v Nemčiji še skromna in povsem pregledna, je tamkajšnja Karitas iz voznega parka čez noč umaknila dizelska in bencinska vozila in nabavila 114 električnih avtomobilov in 45 električnih koles. Katoliška organizacija je tako na mah postala pionirka električnega pogona v deželi, ki sicer ljubi bencinske hlape. Vodje nemških avtomobilskih tovarn so se takrat ubadali še z jadikovanjem zaradi pomanjkanja električnih polnilnic. Karitas je v Paderbornu jadrno postavila 118 lastnih in na bela, do sijaja zloščena vozila, s katerimi se vozi približno 500 negovalcev, ki na domu skrbijo za varovance, z rdečimi črkami zapisala Trajnostno na poti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.