3. 12. 2001 | Mladina 48
Krila naše vlade
Letalo, ki ga kupuje slovenska vlada, je dramatično dražje od razkošnega letečega stroja, ki si ga je bil omislil pokojni hrvaški predsednik dr. Franjo Tuđman
Pred približno petindvajsetimi leti so se člani slovenske politične elite po jugoslovanskem nebu prevažali s počasno Cessno. Dvomotorni prdec ni zmogel več kot 270 km/h, pa tudi njegov domet ni segel dlje od Gevgelije. Leta 1978 je slovensko politično nebo dobilo novi LearJet 24, poslovno letalo, ki je z dvema reakcijskima motorjema zmoglo zavidanja vredno potovalno hitrost 850 km/h, njegov doseg pa je bil še zmeraj manj kot 1500 kilometrov. Pravo revolucijo je prinesla posodobljena različica LearJeta. Letalo, ki ga ima še danes v uporabi slovenska vlada, je z dvema turbofenskima motorjema v enem dahu preletelo do 2000 kilometrov. Pred časom pa so v vladi ugotovili, da je sedanje letalo slabo, neustrezno in da njegove lastnosti ne zadovoljujejo vseh potreb slovenskih državnikov. Vlado sta motila predvsem doseg, saj letalo ne zmore Atlantika, in asketska notranjost, v kateri ni prostora niti za urejeno stranišče. Po več letih in temeljitem premisleku so v vladi izbrali novo letalo. Falcon 900 EX ima s svojimi predhodniki skupna le krila. Trimotorni turbofenski sokol zmore več kot 8000 kilometrov nepretrganega leta. Njegova potovalna hitrost je več kot 900 km/h, v potovalni kabini pa se poleg najnovejših tehnoloških pripomočkov bohoti osem usnjenih sedežev. V zraku zdrži več kot deset ur in brez večjih težav premaga Atlantik. Novi ponos slovenskega neba naj bi v Slovenijo priletel leta 2003, za nakup pa bo vlada odštela 35 milijonov dolarjev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?