3. 12. 2001 | Mladina 48 | Politika
Oglaševalska prohibicija
Zdravstvo je za drastično omejitev oglaševanja alkoholnih pijač, kmetijstvo pa temu nasprotuje
Ivo Bizjak (pivo), Andreja Rihter (belo) in Franci But (rdeče)
© Denis Sarkić
Od maja letos, ko je bil sprejet nov zakon o medijih, je v Sloveniji prepovedano vsakršno oglaševanje alkoholnih pijač, torej ne le reklamiranje alkohola v medijih, ampak tudi v biltenih, katalogih, šolskih glasilih, uradnem listu, občinskih glasilih, plakatih, letakih, prospektih, transparentih in videostraneh. Proizvajalci alkoholnih pijač sicer lahko še naprej predstavljajo ime svoje firme in se z njim v javnosti pojavljajo kot sponzorji. A če je ime pijače enako imenu proizvajalca, se lahko predstavljajo samo, če na nosilcu informacije ni viden oziroma omenjen tudi izdelek. Objave o podelitvah nagrad najboljšim pijačam na sejmih pa so dovoljene le, če ne gre za plačano objavo ali samooglaševanje s strani trgovca. Zakon za kršitev predvideva kazen najmanj 2,5 milijona tolarjev za pravno osebo in 350 tisoč tolarjev za odgovorno osebo izdajatelja, ki stori prekršek. Prepoved je bila v zakon vnesena na željo ministrstva za zdravje, saj se je minister Dušan Keber odločil, da se bo z vso vnemo posvetil izkoreninjanju naraščajočega alkoholizma v državi. Med drugim tudi tako, da bo točenje alkohola v lokalih prepovedano do desete ure dopoldne.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?