1. 7. 2002 | Mladina 26 | Politika
Draga lepotna operacija
Vlada si bo kupila za petino cenejše letalo, ki je, kar se tiče prostora za potnike, celo dražje
Dimitrij Rupel ob zdajšnji revščini od aviona
© Bobo
"Najboljša možnost je podpis spremembe obstoječe pogodbe, da se namesto že naročenega letala falcon 900 EX dobavi manjše večnamensko letalo falcon 2000 EX brez plačila kazni in z ugodnejšo dinamiko poravnave ostalih obveznosti in kasnejšim rokom dobave letala," je sklepna ugotovitev druge komisije za nakup vladnega, ki je predsedoval šef vladnih pravnikov dr. Matjaž Nachtigal. Vlada se bo po novem vozila v nekoliko "manjšem" transkontinentalnem letalu falcon 2000 EX, ki se od svojega brata 900 EX razlikuje zgolj po ceni, ki je 7 milijonov dolarjev nižja (28 namesto 35 milijonov), po doletu (2000 EX preleti 3800 navtičnih milj, 900 EX pa 4500) in po manjšem potniškem prostoru. Falcon 900 EX naj bi bil prvotno dvanajstsedežnik, falcon 2000 EX pa bo namenjen le osmim osebam. Slednje pomeni, da bo falcon 2000 EX celo dražji od svojega predhodnika (potniški sedež v 9000 EX bi stal 2,91 milijona dolarjev, v 2000 EX pa 3,5 milijona dolarjev). Kar se luksuza notranjosti tiče, ostaja vse enako. Ali če nekoliko poenostavimo. Predstavljajte si, da bi recimo zaradi pritiska javnosti Drnovškov novi mercedes S 600 sklenili zamenjati za recimo nekoliko cenejši S 500. Dodatna oprema pa bi ostala ista. Hkrati pa bilo v avtomobilu precej manj prostora. Zgodila se je torej zgolj lepotna operacija, ki je na prvi pogled privarčevala dvajset odstotkov denarja, ki bo šel nekoč za nov večnamenski helikopter. Edina resna kazen, ki bo doletela razsipniške oblastnike, je čakalna doba na letalo. Predvidoma bo dobavljeno šele konec leta 2003.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?