Urša Marn

 |  Mladina 33  |  Politika

Slovaška, moja dežela

Vladni urad za informiranje se je iskanja novega logotipa in slogana Slovenije lotil popolnoma amatersko, zato bodo takšni tudi rezultati javnega natečaja

Zmeda z državnimi simboli na nogometni tekmi Slovenija - Izrael

Zmeda z državnimi simboli na nogometni tekmi Slovenija - Izrael
© Denis Sarkić

Prva ostra kritika je prišla iz Fundacije Brumen, neodvisnega stanovskega združenja, ki si prizadeva za dvig kakovosti vizualnih sporočil v Sloveniji. Upravni odbor fundacije - sestavljajo ga uveljavljeni slovenski oblikovalci, Petra Černe Oven, Žare Kerin in Matevž Medja, ter trije profesorji oblikovanja na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost, Radovan Jenko, Ranko Novak in Peter Skalar - je na javnost naslovil apel, v katerem opozarja, da je natečaj za novi logotip in slogan Slovenije "vsebinsko in formalno pomanjkljiv" ter "strokovno žaljiv". "Naročnik je svoj nonšalantni odnos pokazal že s tem, da je natečaj razpisal sredi poletja, ko je večina ljudi na dopustu. Očitno so si mislili: mi gremo počivat, oblikovalci pa naj ta čas garajo," je ogorčen prof. Radovan Jenko. Izvirni greh je bil storjen že s tem, da vladni urad za informiranje, ki ga vodi Gregor Krajc, k pripravi natečaja ni povabil nobenega oblikovalca. Ravno nasprotno. Pisanje smernic za oblikovanje novega logotipa in slogana so prepustili kar državnim uradnikom, ki o oblikovanju nimajo pojma. "Opredelitev naloge je pojasnjena v slabi petini besedila, ki obsega pet tisoč znakov. Ostalo je juristična latovščina in splošno leporečenje. Torej, manj kot tisoč znakov za smernice oblikovanja logotipa in slogana!" navajajo oblikovalci. To pa sploh še ni najhujše. Natečaj zahteva rešitev dveh sklopov: logotipa in slogana. Ne gre torej za iskanje skupne rešitve, ampak bo naročnik natečaja lahko vzel slogan enega avtorja in logotip drugega. Urad za informiranje odločitev o dveh ločenih sklopih utemeljuje na preteklih izkušnjah. Te naj bi pokazale, "da ni nujno, da isti avtor prispeva najboljšo možno idejno rešitev tako za logotip kot tudi za slogan. Pri pripravi enega prejšnjih podobnih natečajev smo bili s strani sodelujočih oblikovalcev opozorjeni, da morajo samostojni oblikovalci za ustrezno oblikovanje slogana najemati tekstopisce, kar postavlja v prednost agencije, ki imajo zaposlene različne profile strokovnjakov." Toda člani fundacije opozarjajo, da je takšno ločevanje na dva sklopa "po strokovnih principih marketinga in vizualnih komunikacij metodološko neizvedljivo", saj je slogan "verbalna struktura, ki se vizualizira v logotip (na primer I ♥ NY). Iz pomena slogana se torej naredi logotip." Hkrati se sprašujejo, ali naročnik natečaja sploh ve, kaj pomeni logotip ali pa morda pojma 'znak' in 'logotip' zamenjuje oziroma ju razume kot sopomenki. "Logotip in slogan sta neločljiva celota. To niso lego kocke, da bi jih poljubno sestavljali skupaj," pravi Matevž Medja iz podjetja Gigodesign. "Popolnoma nesmiselna se mi zdi tudi zahteva naročnika, da mora logotip izhajati iz nacionalnih barv, torej bele, modre in rdeče. Te barve v svojih državnih simbolih uporablja cel kup evropskih držav, od Slovaške, Srbije do Rusije. Zakaj bi namenoma uporabili nekaj, kar bo povzročalo dodatno zmedo?!" Oblikovalci si tudi ne predstavljajo logotipa in slogana, ki bi ju bilo mogoče hkrati uporabiti na tako različnih področjih, kot so turizem, kultura in gospodarstvo. A urad za informiranje zahteva prav to: en slogan in en logotip za vsa mogoča področja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: