Gregor Cerar

 |  Mladina 6  |  Družba

Multimedijski imperiji

AOL Time Warner je osmo največje podjetje na svetu

Združevanje AOL-a in Time Warnerja, vredno več kot 106 milijard dolarjev (največji svetovni ponudnik interneta AOL je 55-odstotni lastnik koncerna), je končano. Čeprav se zdi, da zadeva traja že celo večnost, je vse skupaj trajalo "zgolj" nekaj več kot leto. Toliko je bilo potrebno, da so počasni ameriški zvezni uradi, zvezna tržna in komunikacijska komisija, prižgali zeleno luč za združitev. Nečemu podobnemu smo priča tudi pri sosedih Italijanih, a ti očitno niso tako naklonjeni tovrstnim telekomunikacijskim in medijskim združitvam, saj je Telekom, ki je v večinski lasti nekdanjega računalniškega velikana Olivettija, hotel kupiti TeleMontecarlo in ob televiziji RAI in Berlusconiju ustanoviti tretji italijanski medijski imperij. Toda urad, ki skrbi za komunikacije, je nasprotoval, češ da se telekomi ne smejo ukvarjati z mediji. No, v ZDA je bila zgodba drugačna in zvezna komisija za komunikacije je sredi januarja pokimala v znak pritrditve in slavje se je lahko začelo. Uradno je bil krščen največji svetovni medijski konglomerat. Še najmanj vzroka za slavje so imeli zaposleni v podjetjih, saj je konec januarja AOL Time Warner objavil, da bo odpustil 3 odstotke delavcev. V številkah: AOL Time Warner namerava izmed 85.000 zaposlenih odpustiti 2400 delavcev. Huda reorganizacija. Kar 725 jih bo letelo iz nekdanjega AOL-a, kjer je bilo zaposlenih 15.000 ljudi, Netscape, legendarni brskalnik po internetu, ki si ga je AOL prisvojil že pred časom, bo postal novi online portal združenega koncerna. Naslednji po številu odpuščenih delavcev bo CNN, ki ga je Ted Turner prodal Time Warnerju. Letela bo skoraj desetina zaposlenih, 400, večina iz programskega in internetnega uredništva. Toda tudi drugi zaposleni v CNN-u so dobili nove ukaze. Po novem novinarji in uredniki ne bodo več strogo ločeni na televizijsko, radijsko in internetno produkcijo, temveč bodo delali po načelu vsi za enega, eden za vse. CNN naj bi šele drugo leto dobil nekoliko večji proračun, namenjen bolj raziskovalnim in udarnim novicam, ki naj bi bile bolj osebno obarvane. CNN v svetovnem medijskem prostoru pač ni več tisto, kar je bil na začetku devetdesetih let. Posledice bo občutila še druga lastnina AOL Time Warnerja. Warner Music, pod katerega pokroviteljstvom deluje tudi Madonna, se bo zmanjšal kar za 600 zaposlenih, Time inc., ki se je ukvarjal z založništvom, bo ostal brez 400 zaposlenih. New Line Cinema, Warner Bros, internetni portal Entertainmentdom.com pa nameravajo odpustiti vsak po okoli 100 delavcev. Občutne spremembe bo pretrpela tudi produkcija, predvsem tista, ki je sodila v domeno Time Warnerja. Warner Bros bo zaprl kar 130 trgovin, v katerih je prodajal različne izdelke s svojimi risanimi in filmskimi junaki, razpustili pa so tudi Turner Environment Division, eno zadnjih produkcijskih enot Teda Turnerja. Med drugim je producirala oddajo, ki jo je vodila njegova soproga Jane Fonda.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: