30. 9. 2005 | Mladina 39 | Družba
Lovec na nacistične zločince
Umrl je Simon Wiesenthal, mož, ki ni pustil, da bi Hitler preživel
Leta 1957 je neki danski literarni kritik na lepem oznanil, da je Dnevnik Ane Frank le ponaredek, le potegavščina, le fabrikacija, da je nastal po vojni in da ga je sproduciral Meyer Levin, ameriški literarni kritik, ki je Dnevniku Ane Frank leta 1951 - ob izidu v Ameriki - v prestižnem New York Timesu napisal himno. Specifično, ker je Otto Frank, oče Ane Frank, ki je umrla v Auschwitzu, Levina potem najel za svojega ameriškega literarnega agenta in ker je Dnevnik Ane Frank v različnih izdajah in različnih prevodih doživljal številne spremembe, radiranja, cenzuriranja, prirejanja in “dramaturške” reze (že pri prvi, nizozemski izdaji so črtali vse seksualne podtone), se je pojavil sum v avtentičnost samega Dnevnika. Jasno, sum je bil povsem za lase privlečen, navsezadnje, analize papirja, črnila in rokopisa so vedno znova potrdile, da je bil Dnevnik definitivno napisan med vojno in da ga je definitivno napisala prav Ana Frank, toda senzacionalno “razkritje” je hitro dobilo noge. Na Norveškem, v Avstriji in v Nemčiji so ga še dodatno napihnili, tako da se je rodil novi mit - mit o neavtentičnosti Dnevnika Ane Frank, ki so ga potem histerično pograbili mnogi neonacisti, neoarijski ideologi, rasisti, antisemiti, revizionisti, lunatični konspiracionisti in predvsem zanikovalci Holokavsta, potemtakem tisti mračnjaki, ki so celo drugo polovico 20. stoletja dokazovali, da nacistični Holokavst ni obstajal in da je le “judovska fikcija”. Še več, vsi ti zanikovalci Holokavsta, ki so kasneje, v sedemdesetih, trdili, da je bila Ana Frank “spolna obsedenka” in da je njen Dnevnik “prvi otroški pornič”, so v dokazovanje, da je Dnevnik Ane Frank le fikcija, vložili toliko energije kot v dokazovanje, da je Holokavst le fikcija. Dnevnik Ane Frank so skušali na vsak način diskreditirati, to pa zato, ker je bil zelo popularen in ker je z leti za mnoge postal uvod v nacistični Holokavst. Zato so si rekli: če diskreditiramo Dnevnik Ane Frank, s tem diskreditiramo tudi obstoj Holokavsta. Logika je bila preprosta: če je Dnevnik Ane Frank le fabrikacija, pomeni, da je fabrikacija tudi vse tisto, kar v njem piše. In dalje, če je fabrikacija to, kar piše v Dnevniku, potem so fabrikacije tudi vsa druga pričevanja o nacističnem Holokavstu. Z eno besedo: zanikovalci Holokavsta so vse stavili na mit o neavtentičnosti Dnevnika Ane Frank. In mogi so tedaj res začeli verjeti, da je Dnevnik Ane Frank le fikcija in da sama Ana Frank v resnici sploh ni obstajala.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?