20. 7. 2007 | Mladina 28 | Družba
Kaj če boga ni?
Zakaj se iz biblije ne moremo naučiti, kaj je moralno in kaj ne, in zakaj je tudi biblija - skupaj z religijo in vero - le stranski produkt evolucije
© Tomo Lavrič
No, predstavljajte si, da ste v tujem mestu, da je noč in da se vam v kaki zakotni ulici približuje večja skupina moških - mar se ne bi počutili bolj varne, če bi vedeli, da ti moški prihajajo od maše? S tem vprašanjem je malo pred 11. septembrom 2001 razvpitega Christopherja Hitchensa, tedaj še ameriškega levičarja britanskega rodu, na neki okrogli mizi o veri, religiji in Bogu izzval še bolj razvpiti Dennis Prager, ameriški radijski konzervativec. Okej, pa poglejmo. Hitchens je naprej pomislil, kako varnega bi se počutil v Belfastu, kjer se že leta koljejo katoličani in protestanti. Bi se v Belfastu počutil bolj varnega, če bi vedel, da skupina moških, ki se mu ponoči približuje, prihaja od maše? Ne. Kaj pa v Mumbaju, eks Bombaju, kjer se že leta žrejo hindujci in muslimani? Bi se ponoči v kaki zakotni ulici počutil bolj varnega, če bi vedel, da skupina moških, ki se mu približuje, prihaja od molitve? Ne. Kaj pa v Bejrutu, kjer se že leta pobijajo kristjani in muslimani, v Kolombu, kjer se že leta pobijajo budisti in hindujci, ali v Bagdadu, kjer se že leta pobijajo suniti in šiiti? Bi se ponoči počutil bolj varnega, če bi vedel, da moški prihajajo ravno od molitve? Ne, ne in ne. Točno, ko so nekaj dni pozneje, 11. septembra, džihadisti ugrabili potniška letala in z njimi razstrelili Svetovni trgovinski center, se je izkazalo, da so prišli ravno od maše. Malo je verjetno, da bi se počutil varnega v Teheranu, če bi vedel, da se mu približuje skupina moških, ki ravno prihaja od maše - v Iranu je na glavo Salmana Rushdieja, avtorja "bogokletnega" romana Satanski verzi, še vedno razpisana nagrada, tistemu, ki ga bo likvidiral, pa je še vedno obljubljena tudi brezplačna vozovnica v raj. To, da so Vatikan, canterburyjski nadškof, newyorški nadškof in glavni izraelski rabin leta 1989 do ajatole Homeinija, ki je izrekel fatvo, pokazali preveč razumevanja, je za Pragerjevo vprašanje le še slabše. Z eno besedo, Christopher Hitchens v svoji kontroverzni knjigi Bog ni velik (God Is Not Great, 2007) najde kopico mest, v katerih se ne bi počutil varnega, če bi vedel, da večja skupina moških, ki se mu ponoči približuje v kaki zakotni ulici, prihaja od maše.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?