Boris Pintar in Jana Pavlič / Kastracijski stroji: gledališče in umetnost 90-ih

MASKA (v sodelovanju s Centrom za raziskave scenskih umetnosti DELAK), Ljubljana 2001, 4.500 SIT

Danijel Vončina
MLADINA, št. 29, 25. 7. 2001

Obravnavanemu obdobju zvest dokument časa.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Danijel Vončina
MLADINA, št. 29, 25. 7. 2001

Obravnavanemu obdobju zvest dokument časa.

Prvič: s tehnološkega vidika gre za moderno knjigo, ki se - zaradi priloženega CD ROMA - ne samo bere, temveč tudi gleda in posluša obenem. Priloženi plošček vsebuje več kot 200 barvnih fotografij in 40 videoodlomkov iz najizvirnejših scenskih dogodkov zadnjega desetletja ...

Drugič: delo je simbioza dveh pogledov na gledališče in umetnost devetdesetih, esejističnega in leksikografskega. V slednjem, ki se, mimogrede, v celoti "izpiše" tudi v že omenjeni elektronski verziji, je avtorica Jana Pavlič objavila obsežen podatkovnik - kataster (dvaindvajsetih, op.p.) avtorjev sodobnega slovenskega gledališkega teritorija devetdesetih, vse od snovalca modernih državnih proslav, Matjaža Bergerja, pa do, navsezadnje, kandidata za kozmonavta, Dragana Živadinova. Avtor esejističnega dela knjige, Boris Pintar, pa je v priobčenih tekstih (beri: tudi dokumentih /saj so bili napisani v obravnavanem času/), podal u-videnja iz svojega študija psihoanalize. Primer: " ... igro z gledalčevim pogledom v gledaliških dogodkih Dragana Živadinova lahko dojamemo kot kastracijske stroje. V Dramskem observatoriju Zenit, uprizorjenem v železniškem vagonu, so gledalci stali ob strani, po igralni površini sredi vagona pa se je po tirih v višini njihovih glav gibal oltar svete Marije, ki kot kastrirajoča mati asocira obglavljenje ..."

Knjiga, ki odpira vpogled v ustvarjanje zdaj vse pomembnejše generacije mlajših slovenskih gledališčnikov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: