MLADINA Trgovina
  • Damjana Kolar

    14. 8. 2018  |  Kultura

    Urbane subkulture ponovno v Tobačni

    Festival Urbano Dejanje, ki že tri leta uspešno povezuje raznolikost urbanih subkultur, se po lanskem gostovanju na Kongresnem trgu, vrača na Tobačno ulico v Ljubljani. Festivalsko dogajanje, ki bo potekalo med 21. in 25. avgustom, bo med drugim ponudilo sejem mladih ustvarjalcev, večerne koncerte in nočno klubsko dogajanje v K4. Več

  • Damjana Kolar

    13. 8. 2018  |  Kultura

    Preplet tekstilne tradicije in sodobne umetnosti

    Po mali pregledni razstavi Socialdress bo od 13. do 29. avgusta na domačiji Kokotovih v osrčju Kozjanskega parka na ogled še mini pregledna razstava sodobne vizualne umetnice Marije Mojce Pungerčar, na kateri bo predstavljen izbor del, za katere je značilno ukvarjanje s tekstilom in ročnimi deli. Več

  • Marjan Horvat

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  Za naročnike

    Promenada sodobnih življenj

    Ta čas je v ljubljanski Galeriji Kresija na ogled razstava, ki jo sestavlja 18 avtoportretov, v vsakem izmed njih pa si je avtorica nadela klobuk ali druga pokrivala, ustvarjena iz (ostankov) lubenic. Z njimi na glavi je »nastopila« denimo v vlogi partizanke, arabskega šejka, gospoda s cilindrom, muslimanke s feredžo, nune, ortodoksnega Juda, pravoslavnega popa, katoliškega duhovnika, frontmana skupine Laibach z zanj značilnim pokrivalom, celo nekakšnega duhca in gobe ali pa si je na glavo le poveznila košaro s sadjem, narejeno iz polovice lubenice. Ob teh portretih je avtorica v razstavo vključila še pet fotografij lubenice, ki razkrivajo različne teksture tega sadeža. Več

  • Izak Košir

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  Za naročnike

    Spregledani zvezdnik

    V Sloveniji pogosto bentimo, da pri nas ne koncertirajo glasbeniki, ki so trenutno svetovne zvezde, temveč zgolj tisti, katerih zvezda je zašla že pred nekaj desetletji. Do gostovanj odsluženih zvezd smo vedno znova kritični tudi novinarji, ki glasbene dogodke redno obiskujemo, saj so za intervjuje zaradi tega na voljo skoraj sami glasbeniki, ki so vrhunec slave doživeli že v osemdesetih, sedemdesetih in celo šestdesetih letih prejšnjega stoletja. S tem sicer ni nič narobe, očitno se na našem koncertnem trgu nostalgija dobro prodaja, saj so ti nastopi še vedno več kot zadovoljivo obiskani. To pa nas pripelje do zanimive zgodbe, ki se je prejšnji teden dogajala v Ljubljani in pravzaprav še največ pove o slovenskih medijih. Več

  • Gregor Kocijančič

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Vinyl Williams: Opal

    Kalifornijski psych-pop projekt Vinyl Williams, ki mu dirigira Lionel Williams, vnuk filmskega skladatelja Johna Williamsa, je z vsako izdajo bolj dovršen. Kljub psihedeličnemu avanturizmu se avtor tokrat uspešno oklepa pop struktur in glasba gre zaradi tega precej dobro v uho. Dialog med psihedelijo in popom sicer ni edini kontrast, ki ploščo naredi prepričljivo: sprani in zasanjani vokali so izrazito oddaljeni, a hkrati izjemno prisotni, produkcija pa je sočasno retro in sodobna. Čeprav jo pogosto spremljajo hitri ritmi in intenzivna zvočna večplastnost, obdrži spokojnost, ki bi marsikomu lahko koristila kot terapija za nespečnost. Plošča, ki zveni izjemno eterično, bo zaradi barvitega eklekticizma verjetno prepričala zgolj robne sladokusce. Več

  • Goran Kompoš

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Mac Miller: Swimming

    Ljubljenec ameriških srednješolcev je prvo polovico leta tabloide polnil z razpadom zveze s pop zvezdnico Ariano Grande in prometno nesrečo, ki jo je povzročil pod vplivom alkohola. Ni presenetljivo, da na dobršnem delu pete plošče v prepoznavnem, soulovsko obarvanem raperskem slogu zdaj kontemplira o vzrokih za oba dogodka. Ker mu je skladbe pomagala ukrojiti četa cenjenih producentov (Thundercat, Pharrell Williams, Flying Lotus, Dam-Funk ...), zvočna podoba ni nikoli vprašljiva. Se pa Macu zatakne pri besedilih, v katerih sicer pokaže nekaj več zrelosti, a so hkrati še vedno nekje na ravni tega, kar o njem pišejo tabloidi. V skladbi Hurt Feelings pravi, da »drži glavo nad vodo«. Zasebno. In sodeč po spodobni plošči tudi poklicno. Več

  • Borka

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Helena Hauff: Qualm

    Hamburška didžejka Helena Hauff je precej spodobna tehničarka, ki vrti dosledno z vinila, hitro pa se je je prijel tudi sloves edinstvene selektorke, ki vsakič znova preseneti z domiselnim izborom techna, EBM-ja, post punka, electra in čudne plati (acid) housa. Čeprav je v zadnjih dveh letih postala ena najbolj zaželenih platosukinj, ostaja trdno vkopana v podzemlju, tudi z drugo ploščo, polno osnovnih udarcev klasičnih ritem mašin in enoplastnih linij sintetizatorja. V kraljestvu distorzije je Helena Hauff kraljica, ki zna s preprostim jezikom močno udariti. Qualm rudimentarno in surovo, a tudi z nekaj melodike prikima detroitski šoli techna in electra, ne da bi zvenel pretirano retro. Analogna brezkompromisnost. Več

  • Gregor Kocijančič

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Denzel Curry: TA13OO

    Čeprav ima Denzel Curry zgolj 23 let, v Soundcloud-rap krogih in onkraj njih velja za enega najbolj nadarjenih, najhitrejših, najbolj artikuliranih in suverenih raperjev. Prvi mikstejp je izdal pred sedmimi leti, pa se že lahko pohvali z razmeroma obsežnim opusom, ki je zaradi neprizanesljive agresivnosti verzov, s katerimi seka čez mastne, podzemno zveneče trap beate, redefiniral izraz »banger«. Tega, da je ultimativen, se dobro zaveda, in z uspešnico Ultimate, v kateri kar žari od samozavesti, je postal celo spletni mem. Horde internetnih šaljivcev so z njegovo skladbo podložile nešteto videov, za katere menijo, da so tako ali drugače frajerski. Postati spremljava viralnih mem videov se lahko zdi nekoliko nehvaležna oblika komercialnega preboja, a ljudje so njegovi glasbi končno prisluhnili v nezanemarljivih številkah. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Sebastijan Iskra

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    V svetu valov, balonov in lisic

    Tik pred njunim nastopom pred ljubljanskim klubom Pritličje je nekaj skrbi povzročalo muhasto vreme. Če bi se popoldanska nevihta zavlekla v večer, bi bil koncert pevke Zale Kralj in elektronskega producenta/multiinštrumentalista Gašperja Šantla verjetno prestavljen v notranjost kluba. Ta pa bi bila za vse obiskovalce, ki so si zaželeli slišati vse bolj priljubljen mlad mariborski duet, gotovo premajhna. No, oblaki so se k sreči zadnji hip razbežali. Morda tudi zaradi dvojčeve krhke, senzibilne glasbe, ki je na prizorišču tik ob ljubljanski mestni hiši kot rahel vetrič razpihala sparino četrtkovega večera. Več

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 8. 2018  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Prenovljeni Marvin

    Marvin (Jules Porier) je trinajstletnik iz Vosgesa, francoske vukojebine ob nemški meji. V šoli ga vsi maltretirajo in brutalizirajo – ker ni dovolj »možat«, ga imajo za geja. Včasih ga skoraj posilijo. Kar pa naj vas nikar ne zavede – Marvin je res gej. In ja, življenje v tej zakotni, ruralni, hribovski, narodnjaški, represivni, šovinistični vukojebini je zanj – in njegovo identiteto – res pekel. Prenovljenega Marvina je režirala Anne Fontaine, ki je pred leti posnela Kemično čiščenje, Kako sem ubil očeta, Gemmo Bovery in Nedolžne – težke, mučne, zatežene filme. Kar je seveda signal, da tudi Marvinu življenja ne bo ravno olajšala. Au contraire! Marvin ni le iz vukojebine, temveč tudi iz revne, bedne, proletarske, razsute družine, ki bi jo to, da je gej, tako zgrozilo in šokiralo, kot jo zgrozi in šokira to, da hoče postati igralec. Več