• 30. 11. 2022  |  Kultura

    Projekt, ki daje prednost popularnosti in s tem komercialni vrednosti 

    Med 6. in 12. decembrom (od 12. do 19. ure) bo v prostorih Cirkulacije 2 (podhod Ajdovščina) potekal sejem umetnin ART–MUS, ki bo letos že osmič zapored predstavil priznane slovenske umetnice in umetnike. V času pandemije covid-19, med letoma 2020 in 2021, je sejem postal "hibriden," saj so organizatorji pričeli izvajati tudi prodajni spletni sejem, ki je doživel velik uspeh in prepoznavnost. 

  • STA

    30. 11. 2022  |  Kultura

    Noč evropskega filma / Brezplačne projekcije v Ljubljani in Domžalah

    Na pobudo programa Ustvarjalna Evropa EU in mednarodnega združenja Europa Cinemas bo med 5. in 9. decembrom petič potekala noč evropskega filma. V 75 kinematografih po Evropi bodo na ogled brezplačne projekcije evropskih filmov, ki so nastali ali krožijo s podporo podprograma Media. V Sloveniji bosta v pobudi sodelovala Ljubljana in Domžale.

  • Uredništvo

    30. 11. 2022  |  Kultura

    Sejem ilustracije v živo in na spletu

    Od 1. do 24. decembra bo v Galeriji Vodnikove domačije in na spletu potekal VIII. Decembrski sejem ilustracije, ki bo ponudil možnosti za ogled in nakup ilustracij 30 najvidnejših domačih ustvarjalcev starejše in mlajše generacije. Na sejmu bodo razstavljeni tako originali kot podpisani printi, omejenih in neomejenih serij, z okvirji in brez.

  • STA

    29. 11. 2022  |  Kultura

    Umrl igralec Davor Janjić, Sead iz filma Outsider

    Umrl je filmski in televizijski igralec Davor Janjić. Zaigral je v nekaterih opaženih filmih ob koncu jugoslovanske kinematografije, kot je Življenje s stricem Krsta Papića. V začetku 90. let je živel v Londonu, od leta 1997 pa je živel in deloval v Sloveniji. Zaigral je tudi v slovenskih filmih Outsider in Petelinji zajtrk.

  • STA

    27. 11. 2022  |  Kultura

    »Nobena vojna ni nikoli ničesar rešila«

    Okrogla miza o vojni kot graditelju zgodovine na Slovenskem knjižnem sejmu je potekala v prepričanju, da vsaka vojna povzroča novo vojno in travmatično vpliva na generacije, ki so jo doživele, in tudi na tiste, ki jo niso. "Literatura je vhod v ponotranjenje vojne, ker bralcu predstavi drug zorni kot," je povedal pisatelj Lenart Zajc.

  • Damjana Kolar

    26. 11. 2022  |  Kultura

    Festival tedna / Animateka

    Med 28. novembrom in 4. decembrom bo v Ljubljani potekal 19. mednarodni festival animiranega filma Animateka, ki bo ponudil bogat program kratkih, srednjemetražnih in celovečernih animiranih filmov, industrijsko platformo za profesionalce AnimatekaPRO, večernimi dogodki, delavnicami in razstavami. Letošnja rdeča nit je francoski animirani film, letošnja novost za najmlajše pa program Slonove TV specialke, ki bo predstavil animirane filme, narejene za televizijo.

  • Jaša Bužinel

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Richard Dawson: The Ruby Cord

    Zaključni tretji del gostobesedne, nadvse nenavadne avantfolk-sreča-art rock trilogije angleškega posebneža, ki nas po srednjeveškem vsakdanjiku prvega in sodobni stvarnosti drugega albuma naposled vodi v kiborško prihodnost, ne dosega visokih standardov predhodnikov. Razvlečena 41-minutna »uvertura« The Hermit, ki je v resnici soundtrack za spremljevalni kratkometražni film, albumu ne dela usluge. Njegov arzenal prijetnih čudaštev, nekonvencionalnih zvenov in vznemirljivih pripovedovalskih trikov ne dosega več istih učinkov. Izraz sicer ostaja tipično žmohten, a je tudi predvidljiv. Čeprav je ideja eksperimentalnega folkovskega albuma iz prihodnosti všečna, je britanski bard tokrat ustrelil mimo.

  • Borja Borka 

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Etceteral: Rhizome

    Domači avdiovizualni trojec je s sila obetavnim prvencem opozoril nase pred dvema letoma. Sedaj okope trdno utrjuje z udarnim nadaljevanjem, ki oprijemljivo združuje veliko: od modularno sintetizirane psihedelije do glasne jazzovske govorice – igrivo nepredvidljivega dialoga saksofona in bobnov –, ki nemirno, a ubrano drvi med gruvom in prostim slogom, med markantnimi temami in atonalnimi klobčiči. A Rhizome ni tako abstrakten ali naključen, kot namiguje naslov, in se večplastno sklicuje na preteklo zvedavost krautrocka in sodobnejša elektronska naredi-sam brkljanja. Na redkih mestih nežno ambientalno, sicer pa hrupno, plesno, izrazito ritmično, gosto prepleteno ... skratka, prožno!

  • Gregor Kocijančič

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    Brockhampton: The Family

    Kolektiv Brockhampton nas z napovedmi konca delovanja draži že, odkar se je prvič povzpel na lestvice. Ko je zasedba na začetku leta odpovedala turnejo, je pod geslom »vse dobre stvari se morajo končati« pompozno napovedala poslovilni album. The Family je konceptualna plošča, ki govori o razpadu skupine, a, žal, sploh ne zveni kot delo ducata njenih članov, temveč kot solistični mikstejp frontmana Kevina Abstracta. Ta je z verzi, ki se poglabljajo predvsem v Brockhamptonov vzpon in padec, sebično uzurpiral skorajda celoten izdelek, in če zasedba naslednji dan ne bi izdala plošče presenečenja, ki dejansko zveni kot plod kolektivnega ustvarjanja – in bo v tej rubriki natančneje secirana prihodnji teden –, bi bili oboževalci nad sklepnim poglavjem te epske zgodbe izjemno razočarani.

  • Jaša Bužinel

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Weyes Blood: And in the Darkness, Hearts Aglow

    Večino sodobnih albumov zaznamuje sindrom hipnosti. Niti zvezdnikom, kakršna sta Taylor Swift in Kendrick Lamar, ni ravno lahko pritegniti pozornosti širše javnosti za več kot dan ali dva. Izdaja albuma je postala bežni popkulturni dogodek, ki začasno mobilizira Twitter, Reddit in podobne forume, dokler ga ne nadomestijo drugi tatovi pozornosti. Vse redkejši so albumi, ki bi jim uspelo poslušalstvo omrežiti za daljši čas, se udomačiti, postati klasika svoje dobe. To posebej velja za albume s sodobnejšim zvokom, zato ne preseneča, da se vse več glasbenikov zateka h klasičnim formulam. Bolj kot beg od tradicije se zdi trenutno dobrodošlo naslanjanje nanjo.

  • Bernard Nežmah

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Juan Carlos Kreimer: Kolesarski zen 

    Ko kolo ni sredstvo, s katerim nabiraš kilometre ali ga uporabljaš kot prevozno sredstvo, ampak je v prvi vrsti modus vivendi. Knjiga je pisana kot hvalnica filozofije zena, a kljub temu pritegne kolesarje vseh vrst, še posebej potepuhe in pohajkovalce. Perspektiva in hitrost bicikla prinašata poglede na ulice in stavbe, ki jih drugače zgrešite. Možnost, da vsakič izbereš malce drugačno pot po mestu. Sladko svobodo, ko se izmuzneš cestnim gnečam, in priložnost, da se mojstriš v spretnosti, saj te v vsakem hipu lahko preseneti avto, drug kolesar, luknja na stezi, skiro ali pešec. S tem pa prvo pravilo, da se na kolesu ne jeziš na druge, ampak sprejmeš igro nepredvidljivosti. Kamor spadajo tudi prekrški, ki jih povzdigne v alegalno vožnjo. Ključ je paradoksalna povezava pozornosti in hkrati sproščenosti. Avtor pravi, da sta s kolesom eno. In zavije v svojo smer meditacije, ko se na vožnji povsem osredotoči na dihanje. Njegov moto bo kajpak – kolesarim zato, da kolesarim. In je dosleden, saj še vedno prekolesari na dan od 32 do 48 kilometrov. Spada med tiste, za katere velja, da jih je zadela največja milost, ker niso umrli v hospicu, ampak na kolesu.

  • Matej Bogataj

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Ian McEwan: Stroji kot jaz

    Ian McEwan, uveljavljen in cenjen britanski pripovednik (1948), se rad ukvarja z etičnimi dilemami. V prvencu Cementni vrt v družini, kjer pomrejo starši, otroci prevzamejo njihovo vlogo in uspešno črpajo materin varčevalni sklad, vendar se zdi, da ne bo šlo v nedogled. V romanu V imenu otroka prevprašuje ugovor vesti, sodnica v imenu prihodnosti in odraslih odločitev zavrne ugovor fantovih staršev, da bi bil deležen infuzije krvi, saj je v krvi duša in se je z njo – kakor pravijo najstarejši sveti spisi – prepovedano hraniti, torej si jo tudi vbrizgavati. Roman Solar pa v treh delih, ki po stopnjevanju spominjajo na grško tragedijo, govori o znanstveniku, ki je zdaj napol v službi industrije oziroma njenih eksploatacijskih idej, in njegovem (vse manj) uspešnem prikrajanju znanstvenih dejstev v korist izkoriščanja; tokrat sončne energije z rabo sončnih električnih celic, torej fotovoltaike. McEwan je ob etičnih dilemah ves čas psihološko prepričljiv, občutek imamo, da za pisanjem stoji temeljito raziskovanje gradiva, vse pa je spisano v duhovitem in okretnem slogu.

  • Grega Repovž

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  Za naročnike

    Lahko smo boljši

    Bilo je sredi junija 2015, verjetno je bil ponedeljek dopoldan. »V Makedoniji sem. Na avtocesti, v taksiju. Avtocesta je polna biciklistov! Sirci, Afganistanci, Pakistanci, nekateri so iz Afrike. Vozijo se s kolesi. S kolesi, prav si slišal. Po avtocesti. Ob robu. Sem že govorila z njimi. S fotografom tudi. Ti napišem tekst?« Je že tako, da se je vse, kar je Ivana Djilas govorila v tistem trenutku, slišalo noro. Zakaj bi se Afganistanci vozili – s kolesi – po Makedoniji? Mar ni rekla, da je na avtocesti? Kaj delajo na avtocesti? Če ne bi klicala ravno Ivana Djilas ...

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Werewolf by Night

    Tale baročni hommage klasičnim grozljivkam studia Universal, v katerem vdova največjega lovca na pošasti – v slogu Povabila na večerjo z umorom, dobre stare farse o velikem shodu najslovitejših detektivov – zbere najboljše lovce na pošasti, ki naj bi na prestižnem lovu odločili, kateri je res najboljši, izgleda konceptualno in stilistično fantastično, a ne gre nikamor, sporočilo, da so lovci hujši od pošasti, pa je za tako ambiciozen projekt preprosto preveč generično, tako kot Jack, derivat Landisovega Ameriškega volkodlaka v Londonu, ki ga igra Gael García Bernal, kopija Barnabasa Collinsa (Johnny Depp) iz Burtonovih neogotskih Temnih senc. (Disney+)

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Meet Cute

    Ljubezen je zarota. Ko Sheila (Kaley Cuoco), odbita in duhovita, zvečer v nekem newyorškem baru nagovori, omreži in zapelje ležernega Garyja (Pete Davidson), se zdi, kot da se je to zgodilo spontano, toda v resnici je bilo to srečanje spretno režirano, celo nadrežirano, sploh pa se to ni zgodilo prvič, temveč se dogaja in ponavlja že vso noč – Sheila se namreč s pomočjo nizkotehnološkega časovnega stroja, parkiranega v salonu za teniranje telesa, stalno vrača iz bližnje prihodnosti za 24 ur v preteklost ter začenja in prekinja njuno romanco.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Ona ve

    V Pakulovih Vseh predsednikovih možeh sta novinarja Washington Posta razkrinkala vsemogočnega moškega, toksičnega ameriškega predsednika Richarda Nixona, ki je zlorabljal nacijo, Ona ve pa je iteracija tega ultimativnega novinarskega trilerja, le da tu vsemogočnega moškega, toksičnega filmskega producenta Harveyja Weinsteina, ki je zlorabljal ženske, razkrinkata novinarki New York Timesa, Jodi Kantor (Zoe Kazan) in Megan Twohey (Carey Mulligan), ki počneta to, kar sta počela Woodward in Bernstein – veliko telefonarita, tudi sredi noči, moledujeta žrtve, naj spregovorijo, se nenajavljeni prikazujeta pred njihovimi vrati, padata v slepe ulice, živčno pogledujeta čez ramo in se pogajata z uredniki (ki so pravi angeli, anti-Bradleeji), toda film, dopolnilo Asistentke (in mimobežna vivisekcija kulture strahu), je na televizijski način nenapet, neurgenten in repetitiven, pa četudi povzema preiskavo, ki je sprožila gibanje #MeToo in spremenila svet.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Trikotnik žalosti

    Östlundov satirični, groteskni, farsični Trikotnik žalosti, dobitnik zlate palme, ponuja končno rešitev kapitalističnega vprašanja. Carl (Harris Dickinson) in Yaya (Charlbi Dean), manekena in instagramska vplivneža, sicer par, se s prestižne modne revije, patetičnega, pretencioznega liberalnega performansa, vrednega Östlundovega Kvadrata, parade cinizma, maskiranega v optimizem (»Zdaj smo vsi enaki. Ljubite zdaj. V svet mode prihaja nova klima.« ipd.), preselita na intimno večerjo, na kateri potem – v duhu Östlundove Višje sile – polemizirata o tem, kdo naj jo plača. Carl, ki je plačal njuno zadnjo večerjo, se noče čutiti izkoriščanega (»Hočem, da sva enaka«), a s tem, ko ponovno plača večerjo (njena kartica ne dela), dobi priložnost, da jo poniža, da si jo torej podredi, Yaya, sicer bolje plačana kot on, pa je s to manipulacijo testirala teren: »Kaj če zanosim? Hotela sem videti, ali bi poskrbel zame.« Nič, Carl in Yaya spoznata, da je denar zelo povezan s spolnimi vlogami, da kapitalizem, stvarnik želje, terja neenakost in represijo – in da tudi v ljubezni podžiga logiko trga, kompeticijo, profit in presežno represijo.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

    Moja Vesna

    Moja Vesna, prvenec Sare Kern, popolno nasprotje Čapove Vesne (ali pa njena resnica, če hočete), se odvrti v zakotnem, že precej vaškem primestju Melbourna, kjer živi slovenska družina, toda brez mame (kot v Vesni). Nedavno je namreč umrla, žalujoči ostali, njen depresivni, skoraj nemi mož Miloš in njeni hčerki, dvajsetletna Vesna (Mackenzie Mazur), noseča poetinja, anti-Vesna (»V vseh nas so pajki«), in desetletna Moja (Loti Kovačič), ki ne more jokati, ker, kot pravi, noče, in ki se tega otroka tako veseli, kot da je njen, pa se zavijejo v tesnobo, dolg klic na pomoč – Miloša, ki poosebi nemi film, igra Gregor Baković, ki je pred petindvajsetimi leti debitiral v slovenskem »nemem« filmu Ekspres, ekspres.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  Za naročnike

    Strašno smešno

    Britanski komik Jimmy Carr je v svojem predzadnjem standupu, že netfliksiranem in naslovljenem Njegov mračni material (His Dark Material), povedal vic o holokavstu, zaradi katerega so ga pozvali k odstopu. Ni odstopil. Njegov zadnji standup, Terribly Funny, sem predprejšnji torek gledal v Zagrebu – v Dvorani Vatroslava Lisinskega. Tokrat ni napovedal nobenega vica, ki naj bi mu uničil kariero. In tudi povedal ni nobenega vica, ki bi mu lahko uničil kariero. Nobenih vicev o holokavstu nismo slišali, pa čeravno je na začetku opozoril, da bo danes povedal nekaj groznih vicev – tudi o »Judih in ljudeh, ki jih imate radi«.

  • Marcel Štefančič jr.

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    »Brez sovraštva nikoli ne zmagaš!«

    Disneyjevi, Dreamworksovi in Pixarjevi animirani filmi so pretežno za otroke, a po malem tudi za odrasle, ki jih je treba motivirati, da bi otroke peljali na animirane filme. Ti bi lahko odrasle že kar vnaprej dolgočasili – in odbili. Da se to ne bi zgodilo, morajo v njih najti tudi kaj zase – magari v prikriti, sublimirani obliki. Zato so animirani filmi prepojeni s skrivnimi sporočili – s filmskimi referencami, ki ciljajo in zapeljujejo prav odrasle. Odraslim mežikajo in prikimavajo, pa tudi čestitajo: bravo, našli ste! Recimo: v Pixarjevem Svetu igrač najdete citate Lova za izgubljenim zakladom, Vojne zvezd, Osmega potnika, Popolnega spomina in Zvezdnih stez ter celo Friedkinovega Izganjalca hudiča, Kubrickovega Izžarevanja in Hitchcockove Vrtoglavice, ki je kakopak citirana tudi v nadaljevanju, Svetu igrač 2, v katerem so citirani še nekateri drugi hitchcocki, recimo Dvoriščno okno. Nekaj perverznega je v teh sublimnih sporočilih. Te reference so znak, da je v animiranih filmih nekaj prikritega – nekaj odraslega, mučnega, morastega, groznega, strašnega. Nekaj, kar ni za otroke. Nekaj, česar otroci ne razumejo.

  • Izak Košir

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    25/11—26/11 ob 19.30

  • Stanka Prodnik

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  TV  Za naročnike

    TV komentar / Dnevi trpljenja pod Luko Svetino

    Luka Svetina še zdaleč ni najslabše, kar se je zgodilo pod vladavino Janeza Janše in njegovega poročnika za izvedbo Uroša Urbanije na RTV Slovenija. Čeprav seveda prste srbi, da bi temu mlečnozobemu in novinarsko popolnoma neprofesionalnemu novinarju pretresli vse kosti, iz njega veje neka dobrohotnost – pač ta mladenič si samo želi biti novinar, želi si biti na ekranu, verjetno si že od malih nog želi nastopati pred kamero, verjetno je – saj ni edini – doma za svojo pisalno mizico v odsev v oknu odvodil že mnogo poročil. To njegovo željo so v SDS tako lepo opazili ter ga seveda zlorabili in mu podelili vodenje Odmevov. Zlorabili? Seveda. Pač to je najhuje: v resnici zlorabljajo te ljudi.

  • Saša Eržen

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Hudo

    Večerja v balonu

    Culiair skydining je edina restavracija v balonu na vroč zrak na svetu, v kateri priznana nizozemska kuharska mojstrica Angélique Schmeinck – gledalci jo poznajo tudi po oddaji na kanalu 24kitchen – svoje specialitete pripravlja v višavah, med poletom. Zamisel, da toplozračni balon deluje kot ogromna konvekcijska pečica ter da je jedi mogoče počasi cmariti s pomočjo toplote, ki balon drži v zraku, se je porodila prav njej. »Kulinarični užitek med Zemljo in nebesi« olajša denarnico za nekaj več kot štiristo evrov, traja približno poldrugo uro, dva kilometra in pol visoko, na Nizozemskem. Sezona se začne maja in traja do konca septembra, v tem tednu pa so začeli sprejemati rezervacije za prihodnje leto, ko bodo obeleževali dvajsetletnico delovanja; če slučajno potrebujete idejo za darilo zase ali za koga, ki že ima vse. Večerjali boste z neznanci, razen v primeru, da boste celotno balonsko restavracijo najeli samo zase oziroma za skupino od šest do deset ljudi. Vsak polet se seveda konča s šampanjcem, kdor želi po dobrem obedu prižgati cigareto, pa mora počakati na pristanek in izkrcanje.

  • foto: Igor Škafar

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Ulica

    Jure

  • Vanja Pirc  |  foto: URoš Abram

    25. 11. 2022  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Portret  Za naročnike

    Sara Kern /  Filmska režiserka in scenaristka, ki se z ganljivimi filmi uvršča na najpomembnejše festivale

    Ko je svet leta 2020 kot strela z jasnega zadela pandemija koronavirusa, se je Avstralija nepredušno zaprla in letalskih poletov, ki so jo prej noč in dan povezovali s preostankom sveta, nenadoma ni bilo več. Leto kasneje, ko bi se moralo v Melbournu začeti snemanje prvega celovečernega filma Sare Kern, ki živi in ustvarja v tem obmorskem petmilijonskem mestu na jugu države, je bilo še vedno tako. A del ekipe bi moral prileteti iz Slovenije, kjer se je tudi sama rodila (leta 1989), kjer je odrasla in se izšolala za filmsko režiserko. Trepetali so, vendar se je kot po nekem čudežu nazadnje vsem uspelo vkrcati na eno od letal, ki jim je bilo izjemoma dovoljeno pristati na avstralskih tleh, ker so denimo »reševali« Avstralce, »ujete« po svetu. Vsak je sicer priletel v drugo mesto in v popolni izolaciji najprej odtrpel dvotedensko karanteno. Šele nato so se lahko srečali in posneli film Moja Vesna.

  • Damjana Kolar

    25. 11. 2022  |  Kultura

    Vodnik po klubskih dogodkih / REJVikend

    Ne veste, kam v petek in soboto zvečer? Preverite, kaj smo izbrali za vas.

  • Uredništvo

    23. 11. 2022  |  Kultura

    Da me je strah? / Vojna kot glavni protagonist

    V Prešernovem gledališču Kranj bo 24. novembra ob 19.30 premiera družinske drame, nastale po avtobiografskem romanu Maruše Krese Da me je strah? v režiji Anđelke Nikolić. V romanu se je pesnica, pisateljica in novinarka Maruša Krese dotaknila zmeraj znova vznemirljive in travmatične teme druge svetovne vojne na slovenskih tleh.

  • Uredništvo

    23. 11. 2022  |  Kultura

    CoFestival / Letos v treh tematskih sklopih

    Od 25. novembra do 1. decembra bo v Ljubljani potekala enajsta edicija mednarodnega festivala sodobnega plesa CoFestival, ki nastaja v koprodukciji Kina Šiška in NDA Slovenija. Na festivalu se bo zvrstilo devet predstav, spremljal pa ga bo diskurzivni program, sestavljen iz pogovorov, predstavitev knjig, filmskega programa ter predstavitve publikacije ob desetletnici festivala.

  • Damjana Kolar

    19. 11. 2022  |  Kultura

    Film tedna / Trikotnik žalosti

    Od 23. novembra bo v Kinodvoru na ogled film Trikotnik žalosti. Brezkompromisna satira, v kateri režiser Ruben Östlund razgali plehkost modnega sveta ter odpre prostor obračunu med kapitalizmom in komunizmom, je prejela zlato palmo na filmskem festivalu v Cannesu.

  • STA

    18. 11. 2022  |  Kultura

    Slovenski knjižni sejem letos na Gospodarskem razstavišču

    Slovenski knjižni sejem bo v 38. izdaji od 22. do 27. novembra v živo potekal na Gospodarskem razstavišču. Na 1500 kvadratnih metrih se bo predstavilo 88 razstavljavcev. Po besedah direktorja Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev Vladimirja Kukavice bo sejem letos prvič hibriden, saj bo še teden dni dlje potekal e-knjižni sejem.