• Damjana Kolar

    23. 1. 2019  |  Kultura

    Mrtva narava, ki ponazarja življenje

    V Bežigrajski galeriji 1 bo od 23. januarja do 28. februarja na ogled razstava fotografij Borisa Gaberščika z naslovom Sadovi dolgoletne izkušnje. Na ogled bo 25 fotografij v srebrno-želatinasti tehniki, ki jih je avtor ustvaril v letu 2018 posebej za tokratno predstavitev. Kustos razstave: Miloš Bašin. Več

  • Damjana Kolar

    22. 1. 2019  |  Kultura

    Tragedija razvrednotenja

    V Cankarjevem domu v Ljubljani bo danes, 22. januarja ob 19.30 gostoval Balet SNG Maribor, ki se bo predstavil z dramskim baletom Smrt v Benetkah v koreografiji in režiji Valentine Turcu, ki je nastal v koprodukciji z Baletom HNK Zagreb po noveli Thomasa Manna in na glasbo Gustava Mahlerja. S svojim radikalnim raziskovanjem gibalnih kontrastov med eterično eleganco Tadzia in notranjo pesimistično razrvanostjo Gustava Aschenbacha – umetnika in iskalca lepote, se mednarodno priznana koreografinja Valentina Turcu podaja na pot ustvarjanja "neprekinjenega gibanja duše", tj. celovitega univerzuma čustvenega popotovanja ostarelega umetnika, ki ga je iskanje duhovne izpolnitve s pomočjo lepote izčrpalo in pripeljalo na temno stran življenja, v smrt sredi tonečega mesta, ki ga pretresa neimenovana epidemija. Več

  • Uredništvo

    21. 1. 2019  |  Kultura

    Dan spomina na holokavst

    Ob svetovnem dnevu spomina na holokavst bosta Judovski kulturni center in Mini teater Ljubljana med 23. in 28. januarjem pripravila številne prireditve. Osrednja proslava z naslovom Razmislite, da se je to zgodilo! s tradicionalnim branjem vseh imen slovenskih žrtev holokavsta, bo potekala v Sinagogi Maribor. Več

  • Damjana Kolar

    21. 1. 2019  |  Kultura

    Ko se zabava sprevrže v delirično nočno moro

    V Koloseju bo od 24. januarja dalje na ogled plesna groljivka Vrhunec v režiji Gasparja Noéja, predstavnika novega francoskega ekstremizma. Njegove filme kritiki opisujejo kot eksperimente, v katerih preizkuša zmožnost in trpežnost publike v soočenju s temno platjo človeške narave. Vrhunec je ekstatična, hipnotična in srh vzbujajoča zgodba o zabavi, ki se sprevrže v delirično nočno moro. Več

  • Marjan Horvat

    18. 1. 2019  |  Mladina 3  |  Kultura  Za naročnike

    (Precej) neučinkovit politični pamflet?

    Čeprav so v zadnjem letu v Slovenskem mladinskem gledališču (SMG), »vajeni« omalovažujočih mnenj strokovne komisije ministrstva za kulturo o programu in predstavah, jih je letošnje mnenje o programu SMG za leto 2019 blago rečeno presenetilo. Strokovna komisija za uprizoritvene umetnosti, ki jo sestavljajo predsednik Jernej Novak in člana Vilma Štritof ter dr. Jacek Krištof Kozak, je že v prvem odstavku zapisala, da »SMG vztraja na poti brisanja mej med gledališčem (kot umetnostjo) in dnevnopolitičnim ’odrom’ resničnosti«, s čimer »jemlje umetnosti pozicijo in kvaliteto ter jo spreminja v (precej) neučinkovit politični pamflet«. Več

  • Bernard Nežmah

    18. 1. 2019  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Sarah Bakewell: V kavarni eksistencialistov

    Namesto trdega študija Heideggerjevih, Sartrovih, Camusovih, Husserlovih in tekstov de Beauvoirove etc. esej biografskih prigod v precej poenostavljenem filozofskem okviru. Več

  • Matej Bogataj

    18. 1. 2019  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Vesna Lemaić: Dobrodošli

    Lemaićeva je bila angažirana že v prejšnji prozi: Kokoška in ptiči je na primer roman o zasedbi prostora pred borzo, o notranji dinamiki gibanja, opozarja na finančne plenilce iz invazivnih tujerodnih denarnih ustanov, ki so si podredile države in celotna gospodarstva. Vendar je ob zanosu in ponosu ob branjenju zgradb, iz katerih so zaradi neplačane položnice deložirali družine, ob pripadnosti in požrtvovalnosti o gibanju od znotraj spisala ne le zgodovino, temveč tudi kritiko. Potem se je področje boja premaknilo drugam in so znotraj kurnika nastale nezaceljive vrzeli in razlike; vendar je vse spisano kot premeščanje, kot niz preimenovanj, ki so omogočala distanco in nekaj humorja ob razliki med vpletenostjo in pogledom od zgoraj. Več

  • Gregor Kocijančič

    18. 1. 2019  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    Ian Isiah: Shugga Sextape vol. 1

    Razkošne balade, ki jih je posnel Ian Isiah, ekscentrični pevec iz New Yorka, so tako pretirano čutne, da v svoji neverjetni osladnosti najbrž sploh nimajo tekmeca. A na vsej plošči je jasno, da je takšna ekscesnost namerna: na trenutke gre Isiah tako daleč, da plošča ustvarja vtis parodije sodobne popularne glasbe, v kateri so subverzivni podtoni vedno popolnoma upravičeni. Na eklektičnem mikstejpu je prav vsak žanr, ki se ga loti, prikazan v nekoliko karikirani podobi, skoznje pa nas vodi njegov nasladni vokal, do skrajnosti izmaličen z autotunom. Izvirne in nekoliko zbadljive zamisli se izjemno dobro ujamejo s futuristično produkcijo, za katero na večini plošče poskrbi vizionarski producent Sinjin Hawke. R & B iz druge dimenzije. Več

  • Borka

    18. 1. 2019  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    David Byrne: »… The Best Live Show of All Time«

    Nova mala plošča bivše »govoreče glave« Davida Byrna ni nič drugega kot košček posnetka enega od nastopov s turneje, ki je sledila njegovemu zadnjemu albumu American Utopia. Njen naslov je dvoumno (samo)ironičen in je navedek iz recenzije nekega drugega koncerta z iste turneje. »…The Best Live Show of All Time« razodene dvoje: morda je šov v živo res »najboljši vseh časov«, a sama glasba tega ne da slutiti. Drugič, če nam je skupina Talking Heads pred dolgimi leti že postregla s kakšnim sijajnim »živim« albumom, mu tale ne seže do gležnjev. Skladbam z American Utopie pač ne more dati kril niti koncertna izvedba. A to ne pomeni, da si po prisluhu ne bi želeli stati pred odrom tega šova. Več

  • Goran Kompoš

    18. 1. 2019  |  Mladina 3  |  Kultura  |  Plošča

    Objekt: Cocoon Crush

    Drugi dolgometražec britanskega producenta in enega najdrznejših techno didžejev je obveljal za eno najboljših elektronskih plošč lanskega leta. Deloma upravičeno: Objekt z njo radovedno izstopi iz klubskega primeža in z natančnim seciranjem, gnetenjem in sestavljanjem organskih virov zvoka izoblikuje izjemno samosvojo techno ploščo. Je pa res, da s tem ne ponudi nič revolucionarnega. Podobnega elektronskega avanturizma so se številni elektronski (IDM) producenti lotevali že konec devetdesetih let. No, ker so ti ostali spregledani, pohval plošče Cocoon Crush ni težko razumeti, sploh ko vzamemo v zakup še to, da jo je Objekt oprijemljivo avtorsko zaznamoval. Več