Knjiga / Robert Levine: Sposobnost prepričevanja

Založba Družba Piano, Ljubljana, 2007, 15,99 €

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 3, 27. 1. 2008

Zakaj v trgovinah takoj po vhodu niso nikoli razstavljeni kaki omembe vredni artikli? Ker so ugotovili, da po vstopu v trgovino vedno potrebujemo pet do petnajst korakov, da se zberemo. Zakaj so nujni življenjski izdelki vedno razstavljeni na manj vidnih mestih? Ker vedo, da jih bomo itak poiskali. Zakaj so najdražji artikli vedno razstavljeni na desni strani? Ker so ugotovili, da kupce po vstopu v trgovino vedno vleče proti desni. Zakaj vas prodajalec - pri nas niti ne, v Ameriki pač - vedno vpraša: "Gospod, vam lahko kako pomagam?" Ker to pri nas vzbudi občutek krivde in potem vedno kaj kupimo - saj veste, da bi se mu nekako odkupili za čas, ki ga je "žrtvoval" za nas.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 3, 27. 1. 2008

Zakaj v trgovinah takoj po vhodu niso nikoli razstavljeni kaki omembe vredni artikli? Ker so ugotovili, da po vstopu v trgovino vedno potrebujemo pet do petnajst korakov, da se zberemo. Zakaj so nujni življenjski izdelki vedno razstavljeni na manj vidnih mestih? Ker vedo, da jih bomo itak poiskali. Zakaj so najdražji artikli vedno razstavljeni na desni strani? Ker so ugotovili, da kupce po vstopu v trgovino vedno vleče proti desni. Zakaj vas prodajalec - pri nas niti ne, v Ameriki pač - vedno vpraša: "Gospod, vam lahko kako pomagam?" Ker to pri nas vzbudi občutek krivde in potem vedno kaj kupimo - saj veste, da bi se mu nekako odkupili za čas, ki ga je "žrtvoval" za nas.

In zakaj tale knjiga, Sposobnost prepričevanja, ki jo je napisal ameriški psiholog Robert Levine, stane 15,99 €, ne pa 16 €? Ker so ugotovili, da se nam zdi soda, okrogla cena precej višja od lihe. Kdo je vse to ugotovil? Jasno, prodajalci, toda ne le tisti, ki jih srečate v trgovinah, ampak vsi, ki vam kaj prodajajo, bodisi na cesti, po pošti ali pa na vratih. Vsi ti uglajeni prodajalci, špekulanti, sleparji, mentalisti, guruji, psihoterapevti, marketingarji in drugi iluzionisti se obnašajo tako, kot da se ravnajo po istem priročniku. Še več - po isti strani tega priročnika.

In Levine skatalogizira vse te psihološke trike prepričevanja, zapeljevanja in zavajanja, ki jih uporabljajo prodajalci. Za mnoge trike se vam bo zdelo, da ste jih že zdavnaj sami pogruntali, toda veliki trik je natanko v tem: prodajalci računajo prav na ljudi, ki so prepričani, da z njimi ni mogoče manipulirati - in da so igro spregledali. Ljudje, ki mislijo, da jim je jasno, so najlažja žrtev. Ljudje se želji po svobodi zlahka odpovejo - želji po tem, da bi bili prevarani, nikoli.

+ + + +

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu