Robin Williamson / The seed-at-zero
CD, ECM 2000; distribucija Statera
(iv)
MLADINA, št. 30, 30. 7. 2001
Kar nenavadno, da album za evropsko jazzovsko kraljevino z nekaj svobodnejšimi obronki posname veteran škotskega povojnega novega folka, tako rekoč eden njegovih glavnih grešnikov in protagonistov. Robin Williamson je namreč s krogom vrstniških zanesenjakov na začetku šestdesetih preobrnil sceno v Edinburghu in Glasgowu, nekaj kasneje pa po širnem angleškem zaoral z duetom, postajajočim trio Incredible String Band, ki je bil ravno prava zmes folkništva in čudaške vsepovsodno nosvtikajoče hipijade, da je za seboj potegnila staro in mlado, postala celo lestvični hit. A stari, ki se je potikal naokrog, živel v ZDA, kasneje pa vse bolj nastopal sam, brskal po dediščini mistično navdahnjenih škotskih in valežanskih bardov, je v pakt z Eicherjem stopil s posebnim namenom - uglasbiti poezijo slovitega Valežana, Dylana Thomasa. Ker mu je pridodal še nekaj svojih pesmi in petih besed starejših Škotov, je izid cuker, zaklad, dobitek za folkije. Nekaj pripovedovano s posebnimi akcenti, nekaj odpeto in odigrano ob "keltski harfi", kitari ali mandolini in The seed-at-zero po Thomasovi poemi je sijajno zasanjan, zadet album s pripovedno močjo veščaka govora in ustvarjanja napetosti. Pa tudi za v večno zlajnanih vižah uživajočega ob škrebljanju in malo po fuš zavijajočem petju, kar toliko bolj godi "keltski poslušalski skupnosti". Veteran v formi in z zalogo vednosti.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
(iv)
MLADINA, št. 30, 30. 7. 2001
Kar nenavadno, da album za evropsko jazzovsko kraljevino z nekaj svobodnejšimi obronki posname veteran škotskega povojnega novega folka, tako rekoč eden njegovih glavnih grešnikov in protagonistov. Robin Williamson je namreč s krogom vrstniških zanesenjakov na začetku šestdesetih preobrnil sceno v Edinburghu in Glasgowu, nekaj kasneje pa po širnem angleškem zaoral z duetom, postajajočim trio Incredible String Band, ki je bil ravno prava zmes folkništva in čudaške vsepovsodno nosvtikajoče hipijade, da je za seboj potegnila staro in mlado, postala celo lestvični hit. A stari, ki se je potikal naokrog, živel v ZDA, kasneje pa vse bolj nastopal sam, brskal po dediščini mistično navdahnjenih škotskih in valežanskih bardov, je v pakt z Eicherjem stopil s posebnim namenom - uglasbiti poezijo slovitega Valežana, Dylana Thomasa. Ker mu je pridodal še nekaj svojih pesmi in petih besed starejših Škotov, je izid cuker, zaklad, dobitek za folkije. Nekaj pripovedovano s posebnimi akcenti, nekaj odpeto in odigrano ob "keltski harfi", kitari ali mandolini in The seed-at-zero po Thomasovi poemi je sijajno zasanjan, zadet album s pripovedno močjo veščaka govora in ustvarjanja napetosti. Pa tudi za v večno zlajnanih vižah uživajočega ob škrebljanju in malo po fuš zavijajočem petju, kar toliko bolj godi "keltski poslušalski skupnosti". Veteran v formi in z zalogo vednosti.
* * * *