26. 11. 2001 | Mladina 47 | Kultura | Plošča
The Jodie Christian Trio: Reminiscing
(CD, Delmark '01; distribucija Statera)
Tole pospominjanje odstira enega tistih prebiralcev tipk, ki je po svoje obeležil povojni čikaški in vseameriški jazzovski klavir. Danes veteran, ki je od petdesetih naprej preigral vse in zaigral skorajda z vsakim bopovcem in tistimi, ki so zavijali vstran, v mainstream, ali pa v čudne luknje, kjer je malodane v osami vznikala godba prismuhnjenih domislic in oblik, se tule predstavlja s klavirskim triom.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
26. 11. 2001 | Mladina 47 | Kultura | Plošča
Tole pospominjanje odstira enega tistih prebiralcev tipk, ki je po svoje obeležil povojni čikaški in vseameriški jazzovski klavir. Danes veteran, ki je od petdesetih naprej preigral vse in zaigral skorajda z vsakim bopovcem in tistimi, ki so zavijali vstran, v mainstream, ali pa v čudne luknje, kjer je malodane v osami vznikala godba prismuhnjenih domislic in oblik, se tule predstavlja s klavirskim triom.
Tole je tradicionalističen album, a prefinjeno odigran, poln standardov in navajenih prijemov, a galantnega dotika, zaradi katerega velja jazzovski klavir poslušati stran od vrvenja korporativnih fešt, raje v kakšnem klubu ali domači osami. Jodie Christian je nabral vse, kar mu je pomenilo v njegovem glasbenem stopicanju, svoje prve prave komade, med njimi je primerno tečen Chicago Delta Blues, do Gershwinovih standardov, brez katerih sploh nisi bil jazzovski pianist, če si hotel muzicirati pred publiko.
Padeta tako My Man's Gone Now, sicer tako sloveč v interpretaciji Billie Holiday, in Embraceable You. Z nekaj umirjeno poskočnega dotika Ahmada Jamala, ki je okužil toliko pinistov, ob zadržanem in korektnem spremljevalnim ritemskim dvojcom, je Reminiscing nadvse prijetna plošča. Skorajda za prijetno kuliso. A to je bolj že razvada, ki rada kaj presliši. Za založbo Delmark in Boba Koesterju, ki slabih štirideset let neumorno zalaga in dokumentira čikaško godbo, avantgardiste, blues, bop, boogie, se vedno najde kakšen superlativ. Spomni se zaslužnih, odmaknjenih, "samoumevnih", ki to niso.
* * * 1/2