Plošča / Zad Moultaka "Anashid" in Fadia Tomb El-Hage

CD, Network '01; distribucija Nika

IV
MLADINA, št. 11, 19. 3. 2002

"Himna ljubezni", ki je povzeta iz Stare zaveze. Gre za kompleksno suito v osmih razpoznavnih stavkih. V tekstu in podajanju občutenja šteje samo neskončni prezent. Tako je zapisal libanonski skladatelj in producent komada Zad Multaka. Besedilo v arabščini poje libanonska pevka Fadia Tomb El-Hadž. Produkcija je, po francosko pompozna, teatralična. Posnetki so z mednarodnega glasbenega festivala v Baalbeku, narejeni 7. julija v Jupitrovem templju.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


IV
MLADINA, št. 11, 19. 3. 2002

"Himna ljubezni", ki je povzeta iz Stare zaveze. Gre za kompleksno suito v osmih razpoznavnih stavkih. V tekstu in podajanju občutenja šteje samo neskončni prezent. Tako je zapisal libanonski skladatelj in producent komada Zad Multaka. Besedilo v arabščini poje libanonska pevka Fadia Tomb El-Hadž. Produkcija je, po francosko pompozna, teatralična. Posnetki so z mednarodnega glasbenega festivala v Baalbeku, narejeni 7. julija v Jupitrovem templju.

Ob bulonjskem nacionalnem konzervatorijskem orkestru in univerzitetnemu zboru Notre Dame, ob orientalnih tolkalih se vije ta suita, z artificielno, doživeto, "tkano", minimalno ornamentirano interpretacijo El-Hadževe. Kot se za visoke standarde arabske godbe, četudi je klasično komponirana, spodobi, se vse suče okrog glasu, ki je v heterofoniji z orkestrom.

Libanonski skladatelj, nekdanji koncertni pianist, pojasnjuje: "Dovolj čudno, stikata se Schubertov univerzum in sufijski svet." Tako nekako zvenijo njegove prevedbe improvizacije v skladanje, repeticijo godal in vijajočih se tem linij z obvezno malo sekundo. Na momente pretenko, drugje magistralno, toda, kaj bi Evropa brez fantazijskega Orienta. Scenska postavitev v templju razkriva obsesivno odkrivanje in prisvajanje eksluzivnih prostorov, ki naj bi vedno znova navdihovali muze in muzične.

* * * *

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: