Plošča / Mabulu: Soul Marrabenta

CD, Riverboat Records/World Music Network '01; distribucija Statera

IV
MLADINA, št. 24, 17. 6. 2002

Tadruga cedejka benda iz Maputa, ki so ga "nagrabili" od zunaj - je torej nekakšna sintetična tvorba -, ni nič manj radoživa, drzna kakor prva. Mabulu so nastali na pobudo domačega založnika evropskega porekla. Če je prevladujoč mozambiški kitarski urbani slog marabenta tamkaj kraljeval od šestdesetih naprej, je v bendu kot podstat nadgrajen z novimi mondializiranimi popularnogodbenimi oblikami.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


IV
MLADINA, št. 24, 17. 6. 2002

Tadruga cedejka benda iz Maputa, ki so ga "nagrabili" od zunaj - je torej nekakšna sintetična tvorba -, ni nič manj radoživa, drzna kakor prva. Mabulu so nastali na pobudo domačega založnika evropskega porekla. Če je prevladujoč mozambiški kitarski urbani slog marabenta tamkaj kraljeval od šestdesetih naprej, je v bendu kot podstat nadgrajen z novimi mondializiranimi popularnogodbenimi oblikami.

Na ravni muzičistov to pomeni, da z veterani marabente, ki je mozambiška različica razpoznavnih godb z juga Afrike, muzicirajo mladci, raperji, jazzarji, nadebudne popevkarice in skupaj delajo fino muziko, potujejo naokrog, takole mimogrede osvajajo evropsko festivalsko občestvo world music, a predvsem doma z besedili, ki se še vedno dotikajo problemov aidsa, revščine, socialne neenakosti in čudnih potov ljubezenskih zadevščin, nastopajo pred lokalnim poslušalstvom.

Soul Marrabenta vseeno ostaja prizemljen v sijajni kitarski muziki cikličnih vzorcev, genialnih harmoniziranih glasov in zavidljive mehke plesnosti. Pač tisto, zaradi česar bo že enkrat pošteno treba obdelati kreativne muzične načine rab električne klitare v Afriki in sploh v domnevno "nerockovskem" tretjem (?) svetu. Kar se strunskih godb tiče, je ob prekodiranih in zlajnanih žveglanjih po strunah itak že par desetletij prvi. Kombinacija starih žurerjev z maputskimi raperji, z nekaj več poudarka na akustični kitarski muziki, kar gre pripisati pritisku/sugestiji založnika, ob pridanih jazzovskih saksofonskih solih v bendu še vedno krasno deluje. Gre.

* * * *

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: