Plošča / Nevis & St. Kitts: Tea Meetings, Christmas Sports & The Moonlight Night

CD, Alan Lomax Collection/Rounder '02; distribucija Statera

IV
MLADINA, št. 38, 23. 9. 2002

Album je iz serije karibskih potovanj Alana Lomaxa leta 1962. Takrat je pokojni ameriški folklorist obredel male Antile in Trinidad s Tobagom. Že prej je bil v navezi s folkloristi, snemalci, lokalnimi poznavalci godb. Organizirali so snemanja skoz avdicije, na katere so drli lokalni, otoški muzičisti. Ena Lomaxovih posebnosti je bila, da je za snemanja vedno plačeval: 10, 20 dolarjev po komadu. Si predstavljate vrste pred oštarijo, brivnico, vaško šolo, kjer je bil njegov snemalni štab. Tudi na malima, sosednjima in tekmovalnima karibskima otokoma je bilo podobno. Lomax je bil celo na malih otokih bogu za hrbtom legenda.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


IV
MLADINA, št. 38, 23. 9. 2002

Album je iz serije karibskih potovanj Alana Lomaxa leta 1962. Takrat je pokojni ameriški folklorist obredel male Antile in Trinidad s Tobagom. Že prej je bil v navezi s folkloristi, snemalci, lokalnimi poznavalci godb. Organizirali so snemanja skoz avdicije, na katere so drli lokalni, otoški muzičisti. Ena Lomaxovih posebnosti je bila, da je za snemanja vedno plačeval: 10, 20 dolarjev po komadu. Si predstavljate vrste pred oštarijo, brivnico, vaško šolo, kjer je bil njegov snemalni štab. Tudi na malima, sosednjima in tekmovalnima karibskima otokoma je bilo podobno. Lomax je bil celo na malih otokih bogu za hrbtom legenda.

Za snemalno avdicijo lokalnih godb so od ranega jutra v vrstah stali godci, pevke, plesalci, se kregali, prerivali, zabavali, krohotali, glasno in jasno verbalizirali svojo muzično nadmoč. In mož-Američan se je po občutku, priznamo, bil je "hipersenzibilen" glede na (zahodnjaško) poreklo, odločal: tile ja, oprosti ribič, ti ne, vi gospa, boste še zapeli... Ko takole iz zbirke posnetkov z dveh otokov z nekaj tisoč kreolskimi prebivalci poslušamo na kalipsu, kvadriljah, krščanskih ceremonijah in obredjih prirejene godbe, se srcu milo stori. To je zgodovina, dokument. Spremni tekstopisec Roger Abrahams z današnjega slušišča naravnost pove: takšne muzike na obeh otokih komajda kje še slutimo. Ni jih več. To so bili časi, ko so bobnarske in piščalske muzike razreševale in poglabljale tenzije med otokoma različne ekologije in ekonomije, med njunimi prebivalci, ki so se znašli na presečišču nečesa, česar niso mogli nadzorovati, so se pa tudi na način prakticiranja božičnih tekmovanj ali ob "čajankah" o njih povsem konkretno in dvoumno obenem izrazili. Godba z albumov cvrči. Koščka Karibov, ki sta le še na cedejki.

* * * * 1/2

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: