Plošča / Akosh S. Unit: Vetek

CD '03, Universal Music; distribucija Multimedija; na prodaj na koncertu v mariborskem Satchmu

MZ
MLADINA, št. 38, 25. 9. 2003

Akosh S. je pihalec in vokalist z "brezkonkurenčnim" priimkom Szelevenyi. Njegova zunajserijska freejazzovska pljučna kapaciteta se topot v združenih silah predstavlja z zasnovo, ki nas tako "vsebinsko" kakor po "karakterju" in "personalno" najprej spomni na Aylerjevi "avant klasiki" Ghosts ali Witches and Devils. S tem razločkom, da so Unit spretno "zaranžirani" in nosijo v sebi dovolj tkim. progressive tvarine, ki mimogrede zadovolji še vsakršnega ozkega mingusovca. Je slednja označba paradoksna? Niti ne, Unit torej zadovoljijo celo osebka, ki je prepričan, da navidezna dostopnost v jazzu že zagotavlja varno transhistorično plovbo. Reč je, kakopak, kompleksnejša in terja argumentacijo: Na kraju, ki ga ni, si Unit zmišljujejo življenjske dogodbice, imaginarij folklornih idiomov in jih suvereno/subtilno prestavljajo v zdaj takšen zdaj drugačen dokaz o moči skupinskega podjetja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


MZ
MLADINA, št. 38, 25. 9. 2003

Akosh S. je pihalec in vokalist z "brezkonkurenčnim" priimkom Szelevenyi. Njegova zunajserijska freejazzovska pljučna kapaciteta se topot v združenih silah predstavlja z zasnovo, ki nas tako "vsebinsko" kakor po "karakterju" in "personalno" najprej spomni na Aylerjevi "avant klasiki" Ghosts ali Witches and Devils. S tem razločkom, da so Unit spretno "zaranžirani" in nosijo v sebi dovolj tkim. progressive tvarine, ki mimogrede zadovolji še vsakršnega ozkega mingusovca. Je slednja označba paradoksna? Niti ne, Unit torej zadovoljijo celo osebka, ki je prepričan, da navidezna dostopnost v jazzu že zagotavlja varno transhistorično plovbo. Reč je, kakopak, kompleksnejša in terja argumentacijo: Na kraju, ki ga ni, si Unit zmišljujejo življenjske dogodbice, imaginarij folklornih idiomov in jih suvereno/subtilno prestavljajo v zdaj takšen zdaj drugačen dokaz o moči skupinskega podjetja.

Pri tem fingirajo orkestrski volumen, se urijo v dvospevih in vešče menjavajo inštrumente. Izid je svež, za nekatere kar "bombastična prevetritev francoskega jazza" (Akosh živi v Parizu od leta 1986), na tem mestu bomo raje rekli, da Akosh S. Unit aktivno opozarja na simptomatičen segment, v katerem je "francoski jazz", razen redkih improvizatorskih izjem, zelo rad agresivno igral na neokolonialno distribucijsko samoumevnost po imenu world music, s čimer je "na tuj račun" prekolobaril svoji zadnji dve desetletji. Akosh to gesto skoz "imaginarno folkloro" rad perpetuira na snemanjih z "zvezdniki/žrtvami" iz same sfere world music (Salif Keita; Mino Cinelu), še produktivneje in izraziteje pa tudi sam oziroma v zavetju "državljanov sveta". Tri leta in pol po eksplozivnem nastopu na Drugi godbi - naslednji ponedeljek - bo ena od takšnih zasedb klubsko godla v mariborskem Satchmu.

* * * * *

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.