Plošča / Return Of the New Thing: Traque

CD, Ayler Records 2003; distribucija Statera, prodaja Ploščarna

IV
MLADINA, št. 46, 19. 11. 2003

Poanta je v tem, da "Nova Stvar" ravno ni preprosta. Narobe, zgodovinsko formirani heterogeni "stvor" je kontradiktorno pokazal na vse protislovne ravni godbotvornosti. Bend v Parizu živečih muzičistov iz različnih vetrov in pestrih pedigrejev si je torej nadel ime "Povratek nove stvari" in zgovorno izpričal svoj dolg muziciranju, smeri v jazzu, ki jo je za takšno oklical Ornette Coleman. Toda, sledeč briljantni spremni besedi bendovega prvenca za Leo Records (1999), ki jo spisal Gerar Rouy, velja, da tedaj glasbeniki niso povsem zavrnili vnaprejšnjo melodijsko organizacijo in ritemsko regularnost. So pa zavračali vse, kar je jazz postal: konformizem, akademskost, predvidljivost, institucionalizacijo. Aktualnost "nove stvari" z njej inherentno utopistiko in vsemi spodletelostmi vred je ravno v tej zgodovinski drži.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


IV
MLADINA, št. 46, 19. 11. 2003

Poanta je v tem, da "Nova Stvar" ravno ni preprosta. Narobe, zgodovinsko formirani heterogeni "stvor" je kontradiktorno pokazal na vse protislovne ravni godbotvornosti. Bend v Parizu živečih muzičistov iz različnih vetrov in pestrih pedigrejev si je torej nadel ime "Povratek nove stvari" in zgovorno izpričal svoj dolg muziciranju, smeri v jazzu, ki jo je za takšno oklical Ornette Coleman. Toda, sledeč briljantni spremni besedi bendovega prvenca za Leo Records (1999), ki jo spisal Gerar Rouy, velja, da tedaj glasbeniki niso povsem zavrnili vnaprejšnjo melodijsko organizacijo in ritemsko regularnost. So pa zavračali vse, kar je jazz postal: konformizem, akademskost, predvidljivost, institucionalizacijo. Aktualnost "nove stvari" z njej inherentno utopistiko in vsemi spodletelostmi vred je ravno v tej zgodovinski drži.

V bendu so pianist in violonist Dan Wartburton, basist Francois Fuchs, saksofonist Jean-Luc Guionnet in bobnar Edward Perraud. Igrajo, spontano, instantno skladajo, razgrajujejo nastavljene vzorce, reorganizirajo gradivo skoz igro solov, tria, duov. Podlaga je široka, muzika je divja, a ne bezlja tjavdan. Zgodovinske reference ostajajo Archie Shepp, Lacy, Cecil Taylor, sodobne Zornove pogruntavščine, hrupni avatnrockovski obronki. In pač - dotik, refleksija, igra vseh štirih. Evforično so ob njih pisali o novem vzniku nove francoske scene. To je brezveze. Prej gre za posamične obronke, individualne posege, ki se znajdejo v relativno plodnih pogojih za takšno muziciranje, ki je "novo" in kar traja - dlje kot forme, od katerih se je svojčas skušal odlimati prvotni free jazz. Tanova za švedsko Aylerjevo daje veliko, dovolj, da razvajenci in spremljevalci žanrske "kodiranosti" freejazza - kar je lep paradoks - ob njih zastrižemo z ušesi. Redki so takšni nabriteži.

* * * * 1/2

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Javna pamet

Jože Vogrinc: Priznajmo Palestince in Palestinke!

Mera dejanskega priznavanja suverenosti Palestine je odnos do njenih državljanov in državljank

Teden

Nedopustne grožnje

Pravnomočna obsodilna sodba zaradi grožnje novinarju Eriku Valenčiču 

Intervju

»Po novem bodo imeli tisti z zdaj najnižjimi pokojninami deset odstotkov višje pokojnine«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje