Plošča / Elliott Sharp: The Velocity of Hue

CD, Emanem 2003; www.emanemdisc.com

IV
MLADINA, št. 14, 7. 4. 2004

Njegov strunarski kolega, someščan Ribot, je tako lepo zadel, ko je cedejko solov na akustični kitari pospremil z besedami: "To so močne ideje, ki jih Elliott udejanja z izjemno tehniko in občutljivostjo. Solističen akustičen format je v njegovi igri izrisal tenkočutnost, ki jo zlahka lahko pogrešamo v večjih in glasnejših ansamblih." The Velocity of Hue je nekaj najboljšega, kar se je zgodilo na akustični kitari v zadnjih, no, v precej letih. To ni samodejno.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


IV
MLADINA, št. 14, 7. 4. 2004

Njegov strunarski kolega, someščan Ribot, je tako lepo zadel, ko je cedejko solov na akustični kitari pospremil z besedami: "To so močne ideje, ki jih Elliott udejanja z izjemno tehniko in občutljivostjo. Solističen akustičen format je v njegovi igri izrisal tenkočutnost, ki jo zlahka lahko pogrešamo v večjih in glasnejših ansamblih." The Velocity of Hue je nekaj najboljšega, kar se je zgodilo na akustični kitari v zadnjih, no, v precej letih. To ni samodejno.

Je imeniten, "surov in pečen" strunarski album, ne kitarski, če skušamo vpostaviti ključno distinkcijo, ki običajni, magari virtuozen kitarski šrudl, loči od poglabljanja v glasbilo, zvenenje, nianse, strukturo. Newyorški "centraš" Elliott Sharp je tako samosvoja, odbita, moderna, razmišljujoča svetovljanska in topla osebnost, da na to vedno pozabljamo, ko "ne šljivi" s svojo držo, grabi po najhrupnejšem in tehnicistično elektronsko obdelovanem. Toda že od prvega snidenja s Carbon na daljni Drugi godbi v Ljubljani, morda je bilo leto 1987, je bilo jasno, da imamo pred seboj glasbenika, ki je hkrati "nepoboljšljiv romantik" v najslajšem pomenu besede, celo tradicionalist, ki je del tradicije bluesa, orientalnih tradicijskih muzik s posebnim zvenom in avantgarde v muzikah.

Malo abstrakcije in pred nami se v lokih komadov znajde "dron", v prebiranju in poslušanju alikvotov, v čopanju strune stari Delta (netemperiran) blues novatorjev izpred leta 1935, pa viseča tonalnost s širjenjem tonalnih režnjev, območij na način strunskih glasbil dvorskega daljnega ali bližnjega Vzhoda (koto, komungo, sehtar). Na eni strani vzbuja občutenje statike in z njo negibnega prostora, na drugi znotraj nje vse vihra v permutaciji obrazcev. Hecno, v bistvu je to izredno "gosta" plošča z mnogo raznovrstnega igranja, prisvojeno estetizacijo "umazanosti, nečistosti", a je tudi plošča samih dolgih zložnih variacij. Med obema poloma je Sharp tako dramatičen, da je le kaj. Ko je pred leti posegel po bluesu in ga bolj zvesto grabil v formi z bendom Terraplane Blues (po komadu Roberta Johnsona), je bil nostalgičen, tule formo starih, ki ga je v mladosti zadela, obdeluje z lepo distanco, z obzorji in afektivno močjo. Vredno preverjanja v živo, ker Sharp nastopa s tem repertoarjem. Pravi strunarski zaklad. "Je lepa plošča", končuje Marc. Ja, je.

* * * * *

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: