Kultura / In temi je zadoščeno

Čisto umazano

Jaša Kramaršič Kacin
MLADINA, št. 27, 10. 7. 2005

Gobelini in kemično orožje

Gobelini in kemično orožje
© Miha Fras

Vse kaže, da so tečajniki letošnjega programa Svet umetnosti pri SCCA, ki usposablja nove kustose, zadovoljni že z malim in konec koncev obrobnim. In jim je dovolj že, da s svojim, v galeriji Škuc predstavljenim izborom kolikor toliko verno sledijo zadani temi letošnje razstave Čisto umazano, namreč problematiziranju sicer samoumevnega odnosa do takšne ali drugačne higiene. Ker se izbor (povečini) resnično prilega zadani temi, tembolj, če preletiš zagovore nadebudnih kustosov, menda nikogar ne zanima, da je le manjšina artefaktov narejena posebej za to priložnost in da nekateri izmed njih, prestavljeni v galerijo ali celo le v obliki "dokumentacije", povsem izgubijo srž in ost, ki jih je krasila ob nastanku. Kako se Fake Up, ulična diverzija Martina Briclja, s katero je kanil razrvati ljudstvo s fotografijami "od kemičnega orožja" razjedenih obrazov, obnese brez elementa presenečenja? Je kaj dolgočasnejšega od posnetka performansa Tadeja Pogačarja, ki je čez Times Square, v protest proti moralnemu čistunstvu, vlekel par pozlačenih kurbirskih čeveljcev? Bi raje guncali afne, medleli od smradu in ob tem nazdravljali s šampanjcem ter grizljali kanapeje skupaj s Sašom Sedlačkom in kolegi, namesto da si njegov Piknik na deponiji ogledujemo na videu? Morda. Čisto umazano, ki poleg novega nadaljevanja iz mikrobiološkega cikla Polone Tratnik, šele ta ponedeljek zares izgotovljene instalacije Primoža Seliškarja ter gobelinov Lade Cerar in Saše Sedlačka, ki ironično razvijajo znano Žižkovo priliko o švabskih straniščnih školjkah, tam zadaj skriva tudi čisto miceno, a zelo nazorno trpljenje Kracinove Mravlje, pa začuda ne ostane tudi brez razmisleka o lastnih hibah. Ki sta ga, presenečena nad metodo in nejevoljna zaradi poteka, spisala kar Maja Licul in Metod Vidic, ki pač nista ne mogla ne hotela predložiti še ene dokumentacije performansa, ki sta ga izvedla leta 1994 v avli Ljubljanske banke. Bodo kustosi Sveta umetnosti vrtali po terenu in iskali sveže sile ali se bodo zadovoljili s sestavljanjem preglednic, izborov, arhivov?

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Jaša Kramaršič Kacin
MLADINA, št. 27, 10. 7. 2005

Gobelini in kemično orožje

Gobelini in kemično orožje
© Miha Fras

Vse kaže, da so tečajniki letošnjega programa Svet umetnosti pri SCCA, ki usposablja nove kustose, zadovoljni že z malim in konec koncev obrobnim. In jim je dovolj že, da s svojim, v galeriji Škuc predstavljenim izborom kolikor toliko verno sledijo zadani temi letošnje razstave Čisto umazano, namreč problematiziranju sicer samoumevnega odnosa do takšne ali drugačne higiene. Ker se izbor (povečini) resnično prilega zadani temi, tembolj, če preletiš zagovore nadebudnih kustosov, menda nikogar ne zanima, da je le manjšina artefaktov narejena posebej za to priložnost in da nekateri izmed njih, prestavljeni v galerijo ali celo le v obliki "dokumentacije", povsem izgubijo srž in ost, ki jih je krasila ob nastanku. Kako se Fake Up, ulična diverzija Martina Briclja, s katero je kanil razrvati ljudstvo s fotografijami "od kemičnega orožja" razjedenih obrazov, obnese brez elementa presenečenja? Je kaj dolgočasnejšega od posnetka performansa Tadeja Pogačarja, ki je čez Times Square, v protest proti moralnemu čistunstvu, vlekel par pozlačenih kurbirskih čeveljcev? Bi raje guncali afne, medleli od smradu in ob tem nazdravljali s šampanjcem ter grizljali kanapeje skupaj s Sašom Sedlačkom in kolegi, namesto da si njegov Piknik na deponiji ogledujemo na videu? Morda. Čisto umazano, ki poleg novega nadaljevanja iz mikrobiološkega cikla Polone Tratnik, šele ta ponedeljek zares izgotovljene instalacije Primoža Seliškarja ter gobelinov Lade Cerar in Saše Sedlačka, ki ironično razvijajo znano Žižkovo priliko o švabskih straniščnih školjkah, tam zadaj skriva tudi čisto miceno, a zelo nazorno trpljenje Kracinove Mravlje, pa začuda ne ostane tudi brez razmisleka o lastnih hibah. Ki sta ga, presenečena nad metodo in nejevoljna zaradi poteka, spisala kar Maja Licul in Metod Vidic, ki pač nista ne mogla ne hotela predložiti še ene dokumentacije performansa, ki sta ga izvedla leta 1994 v avli Ljubljanske banke. Bodo kustosi Sveta umetnosti vrtali po terenu in iskali sveže sile ali se bodo zadovoljili s sestavljanjem preglednic, izborov, arhivov?

Gojišča bakterij Polone Tratnik

Gojišča bakterij Polone Tratnik
© Miha Fras

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Javna pamet

Jože Vogrinc: Priznajmo Palestince in Palestinke!

Mera dejanskega priznavanja suverenosti Palestine je odnos do njenih državljanov in državljank

Teden

Nedopustne grožnje

Pravnomočna obsodilna sodba zaradi grožnje novinarju Eriku Valenčiču 

Intervju

»Po novem bodo imeli tisti z zdaj najnižjimi pokojninami deset odstotkov višje pokojnine«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje