Večni plamen v Kapelici

Paul de Marinis

Besede iz ognja

Besede iz ognja
© Miha Fras

Kapelica, ki je sicer že silila iz svojega brloga, je tokrat kot kaže na tem, da vknjiži najbolj množično obiskano razstavo v svoji zgodovini. Za izjemen obisk bodo kajpak šle zasluge dejstvu, da je gostujoči ozvočevalec Paul Marinis instalacijo Raindance postavil kar na pločnik pred Kersnikovo štiri, ne nazadnje pa vabi tudi nje ljudomila narava. Ljudomila? No, starejši krajani pač ne bodo preveč navdušeni nad lastnostmi zvoka, kakršen se razlega ob stiku dežnika in curkov, ki jih brizgajo Marinisove šobe. Glede žanra, namreč lahkoglasbenega, kamor sodijo špasne, kot na primitivnih računalnikih komponirane melodije, tudi Singing In The Rain in Na lepi modri Donavi, bi se morda še zmenili, ko ne bi bilo distorziranih, nojzerskih podtonov in vsesplošne moče, ki poplavlja do kolen.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Besede iz ognja

Besede iz ognja
© Miha Fras

Kapelica, ki je sicer že silila iz svojega brloga, je tokrat kot kaže na tem, da vknjiži najbolj množično obiskano razstavo v svoji zgodovini. Za izjemen obisk bodo kajpak šle zasluge dejstvu, da je gostujoči ozvočevalec Paul Marinis instalacijo Raindance postavil kar na pločnik pred Kersnikovo štiri, ne nazadnje pa vabi tudi nje ljudomila narava. Ljudomila? No, starejši krajani pač ne bodo preveč navdušeni nad lastnostmi zvoka, kakršen se razlega ob stiku dežnika in curkov, ki jih brizgajo Marinisove šobe. Glede žanra, namreč lahkoglasbenega, kamor sodijo špasne, kot na primitivnih računalnikih komponirane melodije, tudi Singing In The Rain in Na lepi modri Donavi, bi se morda še zmenili, ko ne bi bilo distorziranih, nojzerskih podtonov in vsesplošne moče, ki poplavlja do kolen.

In kako Marinis čara svoje casio melodije, kako doseže, da informacije do membrane, kjer se pretvorijo v stereofonsko (!) muziko, nosi voda? Bojda je skrivnost v magnetni tuljavi, skozi katero teče curek, zvok v notranjosti kapelice, kjer se naključno prižigajo in ugašajo Firebirds, pa nosi obločni plamen.

Medtem ko je lahkoglasbeni vsebini namenil lo-fi tretma, se govori Hitlerja, Roosevelta in najbolj prepričljivega Mussolinija iz ptičjih kletk, kamor je Marinis zaprl vrhunske politike in klavce, razlegajo s presenetljivo razločnostjo in transparenco. Ni čudo, saj drago tehnologijo, na temelju katere tako razločno, da se slišijo spraskane plošče in nasneto ptičje čivkanje, uporabljajo pri konstrukciji visokotoncev ezoteričnih high end zvočnikov. Marinis, ki sodi med duhovitejše ozvočevalce Kapelice, je ukrotil ogenj in vodo, se izkazal z visoko tehnologijo in lo-fi debilano, z lahkotno in težavno tematiko in priložil komentar, ne da bi manj zabaval.

Kako se sliši iz njegovih šob, kadar pada dež, kakšne mavrice se delajo, ko sije sonce in ali bi si v pričakovanju protikadilskega zakona omislili katero od njegovih Firebirds za ogrevalno, vizualno in glasbeno opremo lokala namesto tistih plinskih gob, pa bo lahko dognalo obiskovalstvo samo, saj se instalacija ne premakne s Kersnikove štiri vse do konca meseca. Vabljeni!

Užitek na dežju

Užitek na dežju
© Miha Fras